Elektrische wagens

Dat is voor mij het grootste nadeel van de Tesla's en hun scherm. (alhoewel ik het bij de ID4 ook best wel merk) Een scherm bedienen terwijl je aan het rijden bent is gewoon niet handig. je hebt geen tactile feedback en de putten in de belgische wegen zorgen ervoor dat je meer naast het icoontje drukt dan erop.
Waarom gebruik je dan de voice control niet? Dat is zelfs nog beter dan een fysieke knop.

Jawel. Je hoeft je handen dan niet eens meer van het stuur te houden.
Nee hoor, een knop indrukken is beter dan "hey Tesla, vooruit"
"Oke, voorruitverwarming ingeschakeld"
"Nee Tesla, ik wil vooruit rijden"
"Oke, navigatie naar de Vooruit, Gent gestart"

Nu, specifiek voor dit geval maakt het niet uit dat het op een touchscreen is he, het wisselen van versnelling doe je per definitie stilstaand. Vraag me alleen af hoe ergerlijk het wordt als je in een smal stukje moet parkeren...

Vandaag 4 laadpalen geprobeerd op 2 locaties, geen enkele die werkte. Dan maar thuis aan 2.3kwh in de pries :lol:
En dan viel het nog maar eens op wat de verschillen in prijs kunnen zijn :crazy: (Allego laadpaal)

Chargemap:
IMG-4378.jpg

WeCharge (Volkswagen)
IMG-4379.jpg

Smoov (Allego)
IMG-4380.jpg

Vandaag 4 laadpalen geprobeerd op 2 locaties, geen enkele die werkte. Dan maar thuis aan 2.3kwh in de pries :laugh:
En dan viel het nog maar eens op wat de verschillen in prijs kunnen zijn :crazy: (Allego laadpaal)

Chargemap:
IMG-4378.jpg

WeCharge (Volkswagen)
IMG-4379.jpg

Smoov (Allego)
IMG-4380.jpg
Die van chargemap die rippen u wel mooi :P

Nee hoor, een knop indrukken is beter dan "hey Tesla, vooruit"
"Oke, voorruitverwarming ingeschakeld"
"Nee Tesla, ik wil vooruit rijden"
"Oke, navigatie naar de Vooruit, Gent gestart"

Nu, specifiek voor dit geval maakt het niet uit dat het op een touchscreen is he, het wisselen van versnelling doe je per definitie stilstaand. Vraag me alleen af hoe ergerlijk het wordt als je in een smal stukje moet parkeren...
Het is een Tesla, geen BMW. Dus geen Hey Tesla roepen, gewoon je commando ingeven. En dat doet die meestal gewoon wat je doet. Toen ik mijn vakantiebestemming wou ingeven en dat niet lukte heb ik moeten uitvogelen hoe ik een adres ingaf in de navigatie. Dat was de eerste keer dat hij niet de juiste bestemming overnam in bijna een jaar.
Je moet wel het juiste commando kennen. Maar je gaat die vooruit en achteruit niet via voicecommand kunnen aanpassen, drive instellingen kan je niet aanpassen via voicemail commando. Alle rest dus wel. Als je het commando kent.

Het is een Tesla, geen BMW. Dus geen Hey Tesla roepen, gewoon je commando ingeven. En dat doet die meestal gewoon wat je doet. Toen ik mijn vakantiebestemming wou ingeven en dat niet lukte heb ik moeten uitvogelen hoe ik een adres ingaf in de navigatie. Dat was de eerste keer dat hij niet de juiste bestemming overnam in bijna een jaar.
Je moet wel het juiste commando kennen. Maar je gaat die vooruit en achteruit niet via voicecommand kunnen aanpassen, drive instellingen kan je niet aanpassen via voicemail commando. Alle rest dus wel. Als je het commando kent.
En dat is nu toch net het punt? Die dingen zouden moeten werken zonder dat je het juiste commando weet. Want dat commando onthouden werkt als je er 20 hebt, maar niet als je er 500 hebt...

En dat is nu toch net het punt? Die dingen zouden moeten werken zonder dat je het juiste commando weet. Want dat commando onthouden werkt als je er 20 hebt, maar niet als je er 500 hebt...
Ze zijn niet zo moeilijk. Ik ken ze iig.

En ik verkies dat boven een wagen die mijn schoonmoeder opbelt wanneer ik een bestemming via voicecommand ingeef in de wagen (dat had ik voor bij de vorige wagen).

Op een knop duwen kan zelfs een ezel, een commando niet. Een knop is altijd gemakkelijker, al die snufjes en commando's is leuk om over te spreken op een forum, maar wanneer ik aan het autorijden ben wil ik dat dat zo snel mogelijk gaat.

Een knop indrukken is eenmaal sneller en simpeler dan een commando uitspreken en hopen dat hij het nog goed pakt ook.

Wat is dit trouwens voor topic. Plastic brolvelgen verdedigen en nu spraaktechnologie over fysieke knoppen. Rijden jullie wel met de wagen?

Wat is dit trouwens voor topic. Plastic brolvelgen verdedigen en nu spraaktechnologie over fysieke knoppen. Rijden jullie wel met de wagen?
Ja, met een berline, niet met een would-be busje of een would-be tractor. :cool:
En het zijn geen plastiek brolvelgen, het zijn lichtmetalen velgen met een plastieken wieldop.

Laatst bewerkt:
Op een knop duwen kan zelfs een ezel, een commando niet. Een knop is altijd gemakkelijker, al die snufjes en commando's is leuk om over te spreken op een forum, maar wanneer ik aan het autorijden ben wil ik dat dat zo snel mogelijk gaat.

Een knop indrukken is eenmaal sneller en simpeler dan een commando uitspreken en hopen dat hij het nog goed pakt ook.

🙇🏻

Ja, met een berline, niet met een would-be busje of een would-be tractor. :cool:
En het zijn geen plastiek brolvelgen, het zijn lichtmetalen velgen met een plastieken wieldop.
En nu nog gaan stoefen met de lelijkste Tesla die er is, erger kan dit topic niet worden zeker? :unsure:

Ik rijd liever met een busje dan met een wagen die eruitziet als een kikker met plastic sloeffen

Terug
Bovenaan