Elektrische wagens

Ik zie amper verschil...
Goh, qua exterieur wordt het wat sportiever (of dat nu bij een EV past, imo niet echt, maar goed). Het interieur is die rare mix van de nieuwe 3-reeks en oude X3. Een paar extra toffe opties (geperforeerde zetels, verwarmd stuurwiel, laserlichten, ...) maar niks wereldschokkend.

Meh, niet echt zaken die ik zou nemen, buiten dat verwarmd stuurwiel misschien. Maar dat krijg je ook warm door je wagen al te starten wanneer hij insteekt en op temp te laten komen.

Meh, niet echt zaken die ik zou nemen, buiten dat verwarmd stuurwiel misschien. Maar dat krijg je ook warm door je wagen al te starten wanneer hij insteekt en op temp te laten komen.
Bij een EV lijkt het mij wel opportuun om naast zetelverwarming ook stuurverwarming te nemen. Dan hoef je zo min mogelijk gebruik te maken van luchtverwarming.

Het lijkt idd wel nutiger bij een EV, maar ik heb echt nog nooit last gehad van een koud stuur - en mijn wagen staat buiten.
Ik ook niet, maar ik kan het mij wel inbeelden dat bij een EV zoiets wel veel meer nut heeft.
Omdat je niet meer gebruik kan maken van de restwarmte van de motor.

Trouwens ik heb al gereden met een auto met stuurverwarming in putje winter en het is wel zalig moet ik zeggen :D
Al zou ik er bij een ICE ook niet meteen aan denken om die optie ooit te nemen.

Ik ook niet, maar ik kan het mij wel inbeelden dat bij een EV zoiets wel veel meer nut heeft.

Trouwens ik heb al gereden met een auto met stuurverwarming in putje winter en het is wel zalig moet ik zeggen :D
Ik zette dat op de i30 quasi continu aan :p. Verwarmd stuur is echt zalig.

En idd bij een EV had dat nog nuttiger geweest. Ik snapte dan ook niet waarom het niet kon bij de iX3 (en ze hebben onderzocht of ze niet gewoon het stuur van een X3 konden steken, maar gaat niet).

Het heeft jaren geduurd vooraleer ik doorhad wat de knop "REST" exact was op de e87 van mijn vrouw... Maar zoals je zegt, eens je iets hebt ervaren is het misschien opeens onmisbaar

Zeg mannekes, welke routes rijden jullie door Duitsland dat het uitmaakt of je nu 200-160-120 kan bollen op de stukken waar het mag? Gegarandeerd verlies je meer tijd aan ‘wir bauen fur sie’ dan je wint door overal 200 te vlammen.
Laatste keer dat ik nog eens gemiddeld boven de 120 ben uitgekomen is op een zondag vanuit Thuringen. Daar bijna geen verkeer en vaak aan 180-200 kunnen cruisen. Maar naar de Alpen, altijd file en werken.

Zeg mannekes, welke routes rijden jullie door Duitsland dat het uitmaakt of je nu 200-160-120 kan bollen op de stukken waar het mag? Gegarandeerd verlies je meer tijd aan ‘wir bauen fur sie’ dan je wint door overal 200 te vlammen.
Laatste keer dat ik nog eens gemiddeld boven de 120 ben uitgekomen is op een zondag vanuit Thuringen. Daar bijna geen verkeer en vaak aan 180-200 kunnen cruisen. Maar naar de Alpen, altijd file en werken.

Vanaf stuttgart de A8, in Ulm eraf op de A7, die aanhouden tot Memmingen en dan de A96 over Landsberg tot muchen, dan even kort door munchen zentrum via de binnenring richting A95 Garmisch partenkirchen (ook een vlambaantje). Vanaf Garmisch ist wel nationalbaan maar je kan er wel 100 rijden (tenzij in dorpscentra)
Grensovergang in Scharnitz is ondertunneld nu en gaat héél vlot. In no time sta je Seefeld voorbij en onderaan gereed om de snelweg in Oostenrijk op te rijden zonder dat je in de drukte van de A8 voorbij München staat. Stuk tussen Garmisch en Innsbruck is wel trager maar zo prachtige natuur, dat je het niet erg vindt van er wat trager te rijden.

Vroeger reed ik vaak de eerste 4-500km over Aachen - Köln - Koblenz - Frankfurt maar daar zijn idd veel files door de bouwwerken. Laatste jaren rij ik over St Vith de grens over richting Trier - Kaiserslautern- Karlsruhe. Iets langer in km, maar zoveel vlotter. En je ziet ons Ardennen nog es :D

Laatst bewerkt:
Nieuwe iX3 ziet er een stuk gelikter uit.
configurator staat ook online.
Grootste verschillen:
* sportievere looks
* M-pakket interieur (dat een mix is tussen de oude X3 en de nieuwe 3-reeks)
* nieuwe opties:
1) laserlight
2) geblindeerde lichten
3) M-veiligheidsgordels
4) Verwarmbaar stuurwiel

Wel wat duurder geworden inderdaad.

Duurder maar eigenlijk ook goedkoper (een beetje de discussie die hier al tig keer is gevoerd tussen een X3 en iX3 :p).
Als je de opties die er nu standaard opzitten bijtelt bij de instapprijs pre-LCI, dan is hij een pak goedkoper.

Basisprijs is +€1500, maar daar heb je dus een volledig M-pack voor. Een nog betere deal - dat stuur alleen is het al waard voor mij.

Duurder maar eigenlijk ook goedkoper (een beetje de discussie die hier al tig keer is gevoerd tussen een X3 en iX3 :p).
Als je de opties die er nu standaard opzitten bijtelt bij de instapprijs pre-LCI, dan is hij een pak goedkoper.

Basisprijs is +€1500, maar daar heb je dus een volledig M-pack voor. Een nog betere deal - dat stuur alleen is het al waard voor mij.
Maar "het volledige M-pakket" is enkel het stuur? De sportstoelen zaten er al in, idem voor antraciete dakhemel etc...
En dat stuur kost 300€ he :p, dat kan je zonder de facelift er ook wel op laten zetten normaal.

Maar "het volledige M-pakket" is enkel het stuur? De sportstoelen zaten er al in, idem voor antraciete dakhemel etc...
En dat stuur kost 300€ he :p, dat kan je zonder de facelift er ook wel op laten zetten normaal.

Nee, sportstoelen waren niet standaard. Enkel op de Impressive, die €6000 meer kost.
En voor de anthra hemel had je het darkshadow pack (waar je ook getinte ruiten en zwarte elementen bij kreeg) nodig, nu is dat ook standaard.

Nee, sportstoelen waren niet standaard. Enkel op de Impressive, die €6000 meer kost.
En voor de anthra hemel had je het darkshadow pack (waar je ook getinte ruiten en zwarte elementen bij kreeg) nodig, nu is dat ook standaard.
Ahja oké, ik was met exact mijn wagen aan het vergelijken (die die 2 dus wel heeft), en die wordt ook 1500€ duurder. Dus het komt er op neer dat de standaard versie wat goedkoper wordt en de impressive versie wat duurder eigenlijk.

Ik zie amper verschil...
Ik ook. De voorbumper vind ik niet persee beter dan de oude,integendeel,veel te agressief voor een elektro suv. Stuur is wel mooier maar of dat interieur mooier is dan het vorige vind ik niet persee. De (i)x3 is een beetje de golf van bmw. Beetje lauw,maar als bedrijfswagen best wel bang for bucks.

Terug
Bovenaan