en 120 of 130 is dan doorjassen? Dat voelt exact hetzelfde aan als 100...Omdat dat saai is
Wat goe kunnen doorjassen![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
en 120 of 130 is dan doorjassen? Dat voelt exact hetzelfde aan als 100...Omdat dat saai is
Zoals nineshots zegt wat is er zo tof aan 120? Dat is nu niet een snelheid waar ik blij van wordt hoor.
Als ik ver moet rijden rij ik liever lange stukken 105-110. En de reden daarachter is heel simpel, dat rijdt pakken comfortabeler. Je zet u rechts, cruise control op en gewoon cruisen. Tegen 120 heb je altijd wel iemand voor u die trager rijdt, dan moet je naar het middenvak waar ook iemand rijdt die trager rijdt dus moet je naar links. Dan terug middenvak weer iemand die trager rijdt hupla naar links maar daar rijdt nu iemand die ook trager rijdt dus moet je remmen.
Als je zo 1000km moet afleggen dan ben je echt stikkapot en doorgedraaid.
Uw goed recht.Omdat dat saai is
Ligt er sterk aan waar en wanneer je rijdt. Op drukke punten moet je niet veel naar links. Maar dat zijn ook niet de punten waar je rustig en ontspannen kan rijden. Maar als je naar Kroatië rijdt zijn er voldoende banen waar je gewoon heel lang rechtdoor moet over banen waar de vrachtwagens niet als treintjes achter elkaar rijden hoor. Daarbij is 100 en 90km/h 2,7m/s verschil. Dus je hebt voldoende tijd om naar rechts te gaan en rustig voorbij te steken.Gij rijdt altijd de zondag zonder vrachtverkeer ofzo? Als ge u aan 105 rechts zet moet ge toch evengoed nog veranderen van vak om vrachtwagens in te halen?
Maar het grote verschil blijft dat ge met een ICE na een paar minuten weer door bent en kunt verder doorjassen.Uw goed recht.
Maar dan vervalt wel uw argument natuurlijk. Als jij met uw ICE 150 wilt rijden dan moet je er ook bijnemen dat uw verbruik hoger is en je dus sneller zult moeten tanken. Dit is bij een EV niet anders.
Woon werk verkeer met mogelijk tot laden op het werk is de perfecte combo voor zo een wagen.Ja maar dat is toch net heel de essentie van de discussie. Door 100 te rijden ben je sneller op uw bestemming.Maar het grote verschil blijft dat ge met een ICE na een paar minuten weer door bent en kunt verder doorjassen.
Ik ben geweldig fan van EV's en wil er zelf ook ene maar ik zie momenteel nog teveel nadelen om er ene als enige wagen te nemen.
Ja maar dat is toch net heel de essentie van de discussie. Door 100 te rijden ben je sneller op uw bestemming.
We hebben nu al superchargers waar je al heel snel kan bijladen. Het aantal laders moet omhoog. Maar de snelheid gaat echt niet op korte termijn drastisch omhoog gaan hoor. Dus die nadelen waar je over spreekt zullen ze nog wel een tijdje zijn. En zelfs dan nog is het een illusie dat je op 5 minuten 80% SoC van 10% gaat halen hoor.
Laat ons nu heel eerlijk zijn, ik was zoveel dingen gewoon.Ik ben helaas gewoon om 160+ te kachelen richting alpen op de stukken waar toegelaten. Dat die kist van mij dan 15 liter stookt zal me worst wezen.
Met een EV worden dat gewoon teveel laadbeurten.
Woon-werk en thuisgeladen voor 80% zie ik me perfect daily EV rijden. En aangezien ik max 120km per dag moet kan ik nog altijd 130 bollen.
Ik rij wel niet met een scenic he.Laat ons nu heel eerlijk zijn, ik was zoveel dingen gewoon.
Maar je kan niet blijven leven in het verleden, u blijven vastklampen aan iets wat verleden tijd is.
En laat ons nu ook gewoon de olifant in de kamer benoemen. Met een scenic 160 rijden is niets om gelukkig van te worden. Ik zou bijna geld geven om daar geen 160 mee te moeten rijden. Dus met een EV rijden gaat dan allesbehalve een straf zijn. Dat je 1uur langer doet om naar de Alpen te rijden kan u dan toch wordt wezen? Liever 8u op de baan met een stille en leuke wagen dan 7u met het tegenovergestelde.
Ik zou toch nochtans gezworen hebben dat je een scenic had.Ik rij wel niet met een scenic he.
Al een paar keer als vervanger gehad, idd geen aangename auto.
Ik zou toch nochtans gezworen hebben dat je een scenic had.
Of vergis ik mij nu schromelijk met iemand anders. Met wat rij je dan?
Kan je daarmee langdurig 160 kachelen? Welke motorisatie heeft die wagen wel? Die wagens zijn toch gemaakt voor brave huisvadersEen Espace V Initiale Paris. Toch wel een paar niveaukes hoger dan een scenic hoor qua afwerking, vermogen en baanvastheid.
?Zoals hier al een paar keer gezegd, ge wint er in tijd bijna niks mee. De stukken waar ge dat trouwens kunt zijn ook maar kort.160+ te kachelen
Kan je daarmee langdurig 160 kachelen? Welke motorisatie heeft die wagen wel? Die wagens zijn toch gemaakt voor brave huisvaders?
BP, Esso, Shell zijn opgericht om aardolie in de kolonies te gaan boren. In een tijd dat er nog veel meer staatsinmenging was dan vandaag de dag, staatshoofden beoogden gewoon zoveel mogelijk geld uit die kolonies te pompen.Uw Fiat heeft toch ook geen tankstations? Zowat alle grote brandstofmaatschappijen zijn opgericht door de overheid die het belang zag van brandstofvoorziening voor transport. Shell, Total, BP,... Allemaal opgericht door de overheid die zich op tankstations heeft gericht.
Bij EV ontbreekt de voorziening van de overheid volledig, waardoor standaardisering vaak uitblijft en het rekenen is op bedrijven die helemaal geen kaas hebben gegeten inzake infrastructuur.
Ik zie echt niet in wat de meerwaarde van Ionity is tov Fastned. Ik heb veel meer sympathie voor die laatste.Thank god for Ionity trouwens, want had BMW en VW de Tesla toer opgegaan zouden we overal laders hebben gelocked voor enkel bepaalde merken. Dat zou pas de doodsteek van de EV betekend hebben.
Zoals Anders terecht aanhat, had de EU of de nationale overheid hier de infrastructuur moeten aanleggen en constructeurs te verplichten tot bepaalde standaarden (uniform betaalsysteem, geen registratie voor het laden, toegankelijkheid,..
.)
Nu is dat er allemaal niet en is het een fiasco tot en met. Vandaar ben ik blij met Ionity en andere verzamelingen van laadnetwerken.
Kan je me nog even specifiëren welk snellaadnetwerk had Tesla moeten volgen voor wat betreft de aansluiting... ze waren bij de allereersten op de markt met een snellaadpaal (2012). Op 't zelfde moment werkte Nissan/Renault met Chademo. Ze hebben dat laadpalennetwerk uitgebouwd op een moment dat ze met een faillissement flirtten...Indien Tesla de EV echt mee had willen doen schijnen, hadden ze hun netwerk ook kunnen toevoegen tot een bestaand netwerk.
Jammer dat de css er is gekomen, dankzij de eu,
Ik ook, dan was ik er zeker van dat ik ook volgend jaar zonder problemen op vakantie kon gaan, nu Tesla zijn laadstations openzet voor de andere merken, ben ik daar niet meer zo zeker van...want had liever gezien hoe teslas ook niet op andere netwerken konden laten en hun plan dan maar moesten trekken met het eigen netwerk.
Dat hij het dan aanpast hehTrouwens de ceo van de VW groep is zelf niet echt fan van hoe de zaken lopen bij Ionity of EV laden in het algemeen:
![]()
Urlaub mit dem ID.3 | Andreas Groß | 210 commentaren
Nachdem Herbert Diess im letzten Jahr vorgelegt hat, bin ich jetzt auch mal mit dem #ID3 an den Gardasee gefahren. Und an den Bodensee. Und nach Basel. Und wieder zurück nach Berlin. Und das alles mit der ganzen Familie. Was wir auf dieser Reise erlebt haben, das habe ich ausnahmsweise mal etwas...www.linkedin.com
Heb dat toch nergens ontkend? Ik zei gewoon dat ik liever wat gas geef en langer stop dan als een bompa 90 moet rijden om zo weinig mogelijk te moeten laden/tanken/stoppenUw goed recht.
Maar dan vervalt wel uw argument natuurlijk. Als jij met uw ICE 150 wilt rijden dan moet je er ook bijnemen dat uw verbruik hoger is en je dus sneller zult moeten tanken. Dit is bij een EV niet anders.
100 km/h is echt niet de ideale snelheid voor een EV om je zo snel mogelijk te verplaatsen.
Ik heb even de oefening gedaan via A Better Routeplanner
Route berekend van Salzburg naar Flensburg (ik heb Duitsland gekozen, omdat daar de mogelijkheid is om > 120 km/h te rijden op bepaalde stroken)
Belangrijke parameter: ik heb de min SOC op 5% gezet, hoe sneller je gaat hoe meer risico dat je daar mag nemen (je kan altijd de laatste 30-40 km trager gaan rijden om zeker voldoende energie over te houden)
Eerste wagen, een SUV
ix3 @ 90 km/h : 1h16 laden + 12h47 rijden = 14h04
ix3 @120 km/h : 1h50 laden + 10h17 rijden = 12h07
ix3 @150 km/h : 2h20 laden + 09h14 rijden = 11h34
ix3 @180 km/h : 2h55 laden + 08h59 rijden = 11h54
Je mag je aan vergelijkbare resultaten verwachten voor alle andere SUV. Luchtweerstand wordt bij deze wagens sneller een probleem, maar de hoogste snelheid ga je halen wanneer je 150 km/h rijdt. En door hun hoger verbruik laden ze minder km per uur
Bij een berline ligt dat iets anders, ik heb hier op dit ogenblik niet veel opties, en heb de model 3 gebruikt, maar met een EQS ga je hetzelfde resultaat bekomen denk ik. Berlines hebben gewoon een kleiner frontaal oppervlakte en een betere drag coëfficiënt. Zij ondervinden dus iets minder last van luchtweerstand en de optimale snelheid ligt daar hoger.
Model3 @ 90 km/h : 0h43 laden + 12h37 rijden = 13h20
Model3 @120 km/h : 0h53 laden + 10h24 rijden = 11h17
Model3 @150 km/h : 1h16 laden + 09h06 rijden = 10h23
Model3 @180 km/h : 1h48 laden + 08h24 rijden = 10h12
Model3 @210 km/h : 2h22 laden + 08h02 rijden = 10h24
Deze berekening is met de huidige beschikbare palen op dit traject. Het is mogelijk dat het traject lichtjes afwijkt per snelheid, maar de boodschap is redelijk duidelijk denk ik, je moet geen 90 of 105 km/h gaan rijden om zo snel mogelijk thuis te zijn. Dat kan, zoals in het geval dat @GADGET beschrijft wel de optimale keuze zijn wanneer je zo een laadstop (net) kunt vermijden op je route. Dat zou ik sowieso zijn strategie volgen