Elektrische wagens

Ik heb een rode tankkaart van Total om openbaar te laden. Vandaag zijn ze thuis mijn wallbox komen installeren, en daarvoor heb ik die tankkaart ook nodig om te identificeren.

Ik wil mijn smartwatch (Garmin venu) nu koppelen met die kaart zodat ik daarmee kan swipen. Zou moeten lukken met rfid/nfc maar lijkt me niet te lukken.

Zijn hier ervaringsdeskundigen?
Grote kans dat u wallbox alleen RFID leest en u smartwatch alleen NFC aan boord heeft.

Natuurlijk hangt dat samen, maar dat geldt voor een ICE ook. Er is niemand die zich zorgen maakt of je nu 800 of 500 of 1000km met een ICE kan rijden, omdat je snel kan tanken.
800 of 1000km range is indeed geen dealbreaker voor mij. Maar een ICE met 500km range ga ik toch echt niet pakken hoor. Bijna iedereen neemt ook altijd de gratis optie "grotere tank" als die er is.

Dus ik ben toch niet zo akkoord met. uw statement...

800 of 1000km range is indeed geen dealbreaker voor mij. Maar een ICE met 500km range ga ik toch echt niet pakken hoor. Bijna iedereen neemt ook altijd de gratis optie "grotere tank" als die er is.

Omdat je niet thuis kan tanken waarschijnlijk.

800km met een ICE of 500 echte kilometers met een BEV die je thuis kan opladen, daar lijkt het voordeel toch naar de elektrische wagen te gaan. Tenzij je veel 500km+ dagen hebt.

Omdat je niet thuis kan tanken waarschijnlijk.

800km met een ICE of 500 echte kilometers met een BEV die je thuis kan opladen, daar lijkt het voordeel toch naar de elektrische wagen te gaan. Tenzij je veel 500km+ dagen hebt.
@anders. zijn statement ging letterlijk over ICE, dus waarom gij daar EVs bijhaalt ontgaat mij...

Ik zie het probleem daarvan niet echt. Ja je kan daar logischerwijs minder ver mee rijden en staat vaker aan de pomp.
Maar je kan uwzelf ook de gewoonte aankweken dat onder halve tank je stopt bij het eerste tankstation dat je tegenkomt.

Want met andere woorden zeg je dat je nooit een performance wagen zal kopen aangezien deze maar rond de 500km per tank doen.

Ik zie het probleem daarvan niet echt. Ja je kan daar logischerwijs minder ver mee rijden en staat vaker aan de pomp.
Maar je kan uwzelf ook de gewoonte aankweken dat onder halve tank je stopt bij het eerste tankstation dat je tegenkomt.
Ik rijd tussen de 35 en 50k km per jaar, ik sta al genoeg aan de pomp. Dat verdubbelen door mijn range te halveren zie ik als een groot nadeel ja...

Om dan wel terug naar EVs te springen: Het thuisladen vind ik hierom dus een zalig concept.

Want met andere woorden zeg je dat je nooit een performance wagen zal kopen aangezien deze maar rond de 500km per tank doen.
Als daily: Exact...

Mijn i30 haalde 400km. Ge moet vaak tanken, maar zo irritant is dat nu ook niet...

Ik rijd tussen de 35 en 50k km per jaar, ik sta al genoeg aan de pomp. Dat verdubbelen door mijn range te halveren zie ik als een groot nadeel ja...

Om dan wel terug naar EVs te springen: Het thuisladen vind ik hierom dus een zalig concept.

Neem nu dat tanken 5 minuten in beslag neemt, dat is dus 250 minuten of 4u en 10 minuten op jaarbasis dat je extra aan de pomp staat.
Neem nu dat een post op dit forum 30s in beslag neemt om te schrijven, dan heb jij dus al 27u op dit forum gepost op 8 maanden tijd, daar kan je dus dik 6 jaar van tanken. :P
Je maakt dus een spel over niks :P

Mijn i30 haalde 400km. Ge moet vaak tanken, maar zo irritant is dat nu ook niet...
Zoveel te beter dat u dat niet irriteert. Mij irriteert dat best wel hard.
Maar dat eigenlijk terzijde, ik reageerde dus op:
Er is niemand die zich zorgen maakt of je nu 800 of 500 of 1000km met een ICE
En dit is gewoon niet juist. Ikzelf ben al het voorbeeld, maar er zijn genoeg anderen die er ook naar omzien.

Neem nu dat tanken 5 minuten in beslag neemt, dat is dus 250 minuten of 4u en 10 minuten op jaarbasis dat je extra aan de pomp staat.
Neem nu dat een post op dit forum 30s in beslag neemt om te schrijven, dan heb jij dus al 27u op dit forum gepost op 8 maanden tijd, daar kan je dus dik 6 jaar van tanken. :p
Je maakt dus een spel over niks :p
  1. Ge moet het omrijden naar een tankstation ook meetellen
  2. Ik doe dat niet graag
  3. Posten op dit forum doe ik wel graag
  4. Iets dat ge moet doen (of in mijn geval zelfs niet graag doe) vergelijken met een vrijetijdsbesteding raakt kant noch wal

1. Ge moet het omrijden naar een tankstation ook meetellen
  2. Ik doe dat niet graag
  3. Posten op dit forum doe ik wel graag
  4. Iets dat ge moet doen (of in mijn geval zelfs niet graag doe) vergelijken met een vrijetijdsbesteding raakt kant noch wal
Als je 50k km per jaar rijdt dan is het onmogelijk dat je nooit voorbij een tankstations rijdt hoor.
Belgie telt 3100 tankstations en is 30,689km² groot. Met andere woorden 1 tankstation voor elke 10km².
Ik zei ook initieel dat je ook gewoon steeds kan tanken als je ergens passeert en de meter onder halfweg staat. Nooit omrijden en altijd fuel in de tank, tijdverlies minimaal.
Gewoon een non-argument dus, puur contrair om contrair te zijn.
In de tijd dat je dit leest en een antwoord formuleert had je alweer 1 keer kunnen tanken.

voor een keer moet ik @MrKend54l volgen... ik doe (corona niet meegerekend) ook 45k per jaar. Ik heb absoluut niet het gevoel dat ik vaak moet tanken.

Dat is 45 keer tanken per jaar - efficient dynamics #weetwel - dus minder dan een keer per week. Als je die tijd niet hebt moet je niet op fora zitten.

voor een keer moet ik @MrKend54l volgen... ik doe (corona niet meegerekend) ook 45k per jaar. Ik heb absoluut niet het gevoel dat ik vaak moet tanken.

Dat is 45 keer tanken per jaar - efficient dynamics #weetwel - dus minder dan een keer per week. Als je die tijd niet hebt moet je niet op fora zitten.
We weten beide dat je wel vaker met mij instemt. Je geeft het gewoon niet graag toe!:evil:

Wel positief dat iets dat eerst negatief was, zijnde het laden van een EV, ineens als positief wordt aanzien. Kan ik enkel maar aanmoedigen! De argumentatie errond is alleen iets wat schort :P

Ik zei ook initieel dat je ook gewoon steeds kan tanken als je ergens passeert en de meter onder halfweg staat. Nooit omrijden en altijd fuel in de tank, tijdverlies minimaal.
Gewoon een non-argument dus, puur contrair om contrair te zijn.
Dat deed ik nu nooit. De sport was om NOOIT te tanken zolang de wagen nog meer dan 20 km autonomie had (behalve op de autostrade tijdens vakanties, waar dat wat moeilijker ligt)

@anders. zijn statement ging letterlijk over ICE, dus waarom gij daar EVs bijhaalt ontgaat mij...

Aangezien het een topic is voor elektrische wagens, je eerder aangaf dat de range voor jou een dealbreaker is, niet enkel de laadsnelheid. Daarna geef je aan dat 500km range met een ICE voor jou niet volstaat, maar 800km wel.

Dan vraag ik mij dus af of dit nog zou gelden indien je 500km effectieve range zou hebben met een elektrische wagen die je thuis kunt laden, lijkt mij praktischer dan 800km range met ICE waarvoor je ergens moet stoppen om te tanken.

Ik volg je trouwens volledig wat betreft ICE range dat dit wel van belang kan zijn. Zelf kan ik maar op 1 locatie ‘gratis’ tanken, range was dus ook wel een criterium bij het kiezen van een nieuwe wagen.
Dat deed ik nu nooit. De sport was om NOOIT te tanken zolang de wagen nog meer dan 20 km autonomie had (behalve op de autostrade tijdens vakanties, waar dat wat moeilijker ligt)

Ik tank op de zaak (transportfirma), ik ga dus gewoon elke vrijdag tanken, tenzij ik nog 1000km+ range heb.

Aangezien het een topic is voor elektrische wagens, je eerder aangaf dat de range voor jou een dealbreaker is, niet enkel de laadsnelheid.
Ik was niet echt betrokken in de discussie, dus ik denk dat ge mij verwart met iemand anders? (tenzij ge naar een veel oudere post verwijst)
Dat gezegd zijnde is range indeed een punt voor mij. Ik heb gemiddeld toch 1 a 2 dagen / week dat ik >350km rijd.

Daarna geef je aan dat 500km range met een ICE voor jou niet volstaat, maar 800km wel.
Voor de duidelijkheid: 500 volstaat... ik ga enkel geen (ICE) wagen kopen die maar 500km doet, als er (veel) alternatieven zijn die 800-1000km doen. Dat is voor mij inboeten aan comfort waar dat helemaal niet nodig is.

Dan vraag ik mij dus af of dit nog zou gelden indien je 500km effectieve range zou hebben met een elektrische wagen die je thuis kunt laden, lijkt mij praktischer dan 800km range met ICE waarvoor je ergens moet stoppen om te tanken.
500 is dus absoluut voldoende voor mij, zelfs een EV die consistent 350km haalt zal ok zijn.
En het thuis laden zie ik inderdaad als absoluut voordeel tov tanken aan de pomp (maar blijkbaar mag ik dat niet zeggen want dan komt volk mij de les spellen over wat ik wel of niet leuk mag vinden en waar ik wel of niet mijn tijd aan mag besteden :sarcastic:).
Dus 100% akkoord met u als het over EVs gaat :thumb:.

We weten beide dat je wel vaker met mij instemt. Je geeft het gewoon niet graag toe!:evil:

Wel positief dat iets dat eerst negatief was, zijnde het laden van een EV, ineens als positief wordt aanzien. Kan ik enkel maar aanmoedigen! De argumentatie errond is alleen iets wat schort :p

JA, maar altijd die kabel gaan in en uitpluggen in weer en wind...pffff

JA, maar altijd die kabel gaan in en uitpluggen in weer en wind...pffff
Daarvoor hebben ze garages uitgevonden... Al denk ik wel dat ik de wagen buiten ga laden...
Mijn zoon slaapt boven de garage en de gedachte dat die slaapt boven een stapel lipo accus is toch niet aangenaam.

Dat probleem van die kabel is meestal wel enkel op verplaatsing (bv op je werk of een andere publieke plaats).
Thuis neem je best een laadpaal met vaste kabel imo. Net iets makkelijker

Terug
Bovenaan