Elektrische wagens

I know 🙂 Tijdje terug een blauwe M4 gezien, vond ik echt niet mooi. Maar nu een buurman een zwarte 4 heeft met shadow line pakket dus zwart op zwart is het "doenbaar", benieuwd hoe die daar gaat staan.

Gewoon ook uit nieuwsgierigheid en ik werk er toch in de buurt dus kan wel even binnenspringen na het werk.
Is dat met drinken en/of hapjes eigenlijk? 😁
Uiteraard met drank en hapjes. Zou anders maar triestig zijn :P

Is het echt? :p
Dan mag ik toch niet klagen van mijn stealer.
Jep, 't is nu niet dat ik die prijs heb zitten opzoeken, maar ik kende het etiket en het is complete brol. Wetende dat het relatiegeschenken zijn zou ik persoonlijk dan toch iets fatsoenlijk afgeven, of helemaal niks.

Soit, maakt op zich niet uit, maar kwam wat cheap over.

Mja je mag toch verwachten dat iemand die 100k uit hun achterzak kan halen voor een auto een goedkope fles zal zien voor wat het is, niet echt verstandig :p

Ik ga ze wel nog een fleeceke aftroggelen als ik hem ga ophalen, dat is me bij de vorige ook gelukt :unsure:

Een sleutelhanger en een paraplu van BMW kreeg ik bij mijn twee laatste BMW's.
Was voor mij ook niet nodig, ik "kocht" bij die garage omdat die een uitmuntende service leverden.
Indien BMW een jaar sneller de i4 in de toonzaal had staan, had ik me waarschijnlijk die gekocht (gewoon omdat die concessiehouder zo service-minded is).

Net nog even de EV6 naast de Ioniq 5 gezet. Voor 2 wagens uit dezelfde stal met vergelijkbare prijs vind ik het interieur van de Ioniq 5 wel echt bedroevend ten opzichte dat van de EV6.

67iyr9ibsm6q.jpg

vs

4vwyccbbse9t_800.jpg

EV6 is een pak schoner. Dit is nu eens echt een voorbeeld van hoe je met enkele vormen en design op een deftige manier gigantisch veel scherm in je dashboard kunt dumpen. Desondanks dat ik hier geen fan van was/ben vind ik het resultaat echt goed gelukt. Super rustig en aangenaam dashboard.

Maar die Ioniq 5 is niet de enigste die zich schuldig maakt aan "AliExpress tablet geplak".
*kuch* *kuch* Mercedes A. (Als je deze brij ziet dan is de EV6 pure zen)

maxresdefault.jpg

Bij mij was het tenminste nog champagne 🤣
Ik kreeg in den tijd ook een fles cava, maar ik wou gewoon mijn sleutels en vertrekken. (Fuck it vertrekken zegt den deze, 'k zal 't boekske wel ff lezen op de parking) Nee ik moest persé en afspraak maken met iemand die de eerste weken niet kon om met veel te veel stoef naar mijn goesting een uur te staan gapen op mijn auto in een glazen kaske.

Bij Audi krijg ik nog net een spuitje om mijn scherm te kuisen. Ik hoef ook niets, klantvriendelijkheid en goede service ben ik al tevreden genoeg mee.

Iets waar mijn dealer de laatste tijd zware steken laat vallen dus de kans is groot dat ik een andere ga zoeken.

Bij Audi krijg ik nog net een spuitje om mijn scherm te kuisen. Ik hoef ook niets, klantvriendelijkheid en goede service ben ik al tevreden genoeg mee.

Iets waar mijn dealer de laatste tijd zware steken laat vallen dus de kans is groot dat ik een andere ga zoeken.
Ik heb gekregen:
- 2 sleutelhangers
- USB 3 kabel met Audi logos
- USB 2 kabel (generic), kabel iPhone (generic)
- Audi plooibox
- Koffer rand beschermer
- Kuis kitje (shampoo, spons, zeep, insektenentferner :crazy:, ...)

Ik heb gekregen:
- 2 sleutelhangers
- USB 3 kabel met Audi logos
- USB 2 kabel (generic), kabel iPhone (generic)
- Audi plooibox
- Koffer rand beschermer
- Kuis kitje (shampoo, spons, zeep, insektenentferner :crazy:, ...)

Ha, misschien ga ik ook iets te kort door de bocht dan. Ja, sleutelhanger, USB-C kabeltje, dat kuiskitje en die spray om uw scherm te kuisen. Die plooibox en kofferrandbeschermer, nope.

Het gaat me om meer dan enkel die randen hoor. De manier hoe het scherm er zelf in staat, de middenconsole, zelfs het stuur van de Kia ziet er fijner uit dan de algemene lompigheid van de Hyundai.

Die Ioniq 5 is trouwens een foto, en bewegend filmmateriaal van de EV6 geeft mij dezelfde ambiance, dus ik denk niet dat m'n oordeel fel gaat veranderen. Sowieso weet ik nu al dat ik in dat Ioniq 5 interieur niet wil vertoeven, ongeacht hoe alles aanvoelt.
Zonder die doorlopende middenconsole ziet het er meer een camionette uit die bovenste.

Gisteren 2 Audi Q4's gezien. Hij ziet er in 't echt een stuk beter uit dan op de foto's vind ik, een stuk minder "gewrongen". Op de foto's had ik nog gemengde gevoelens, maar in 't echt is ie nog wel OK.

Ze gaan precies wel vlug in 't straatbeeld verschijnen nu.

Gisteren 2 Audi Q4's gezien. Hij ziet er in 't echt een stuk beter uit dan op de foto's vind ik, een stuk minder "gewrongen". Op de foto's had ik nog gemengde gevoelens, maar in 't echt is ie nog wel OK.

De leasing bestellingen gaat ook vrij hard denk ik :).

De enyaq is nu al wachten tot mei 2022 voor levertijd. Ik denk dat er komend jaar heel veel EV's gaan bijkomen in het straatbeeld (tenzij er echt heel weinig gemaakt worden per maand ofzo).
Ik begin de Enyaq, ID.3 en ID.4 steeds vaker in het straatbeeld te zien.

Ik ben er ook wel benieuwd naar, ik denk dat deze keuze het zowat zal zijn als de policies niet gewijzigd zijn binnen dit en 4 jaar.

Maar dan moet het wel de Sportback zijn :crazy: die zijn koffer is groter. Love it or hate it die looks, ik vind em op foto alvast niet slecht.
(Zou normaal gezien nog budget moeten over hebben na keuze Business Plus, maar,... zorgen voor binnen 4 jaar)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan