Elektrische wagens

Nee, de BMW gaat open nét voor mijn hand de klink raakt, bij de VW is het nét nadat mijn hand de klink vastheeft. Klein detail maar onderbreekt dus de beweging en maakt het voor mij persoonlijk minder vlot aanvoelen. :)
Hier gaat hij open als ik "voorbij" de klink wandel eigenlijk. Maar hij sluit ook gewoon als ik wegga.
De Hyundai had een knopje op de klink zelf. Dus nog duwen om te openen en sluiten.
De Skoda ging los bij het vastpakken van de klink, maar moest je over wrijven om terug te sluiten.
Dat van BMW voelt in elk geval het natuurlijkste aan, want de auto is effectief los als je in de buurt bent en vast als je weg bent...

Bij BMW kun je dit toch gewoon instellen naar voorkeur? Zou de exacte benaming eens moeten bekijken maar ik heb bijvoorbeeld het automatisch vergrendelen/ontgrendelen als de sleutel in de buurt is uitstaan.

Ook omdat het laden iedere keer je de auto passeert dan even stopt (laadklep ontgrendelen).

Met dat sit uitstaat, als ik de klink vastneem ontgrendelt de wagen wel en er is een zone op de klink die zorgt dat de wagen vergrendeld als je dat 2-3s vasthoud. Voor mij persoonlijk best of both worlds.

Schoppen om de koffer te openen werkt dan ook gewoon nog trouwens.

Net nog even de EV6 naast de Ioniq 5 gezet. Voor 2 wagens uit dezelfde stal met vergelijkbare prijs vind ik het interieur van de Ioniq 5 wel echt bedroevend ten opzichte dat van de EV6.

67iyr9ibsm6q.jpg

vs

4vwyccbbse9t_800.jpg

Net nog even de EV6 naast de Ioniq 5 gezet. Voor 2 wagens uit dezelfde stal met vergelijkbare prijs vind ik het interieur van de Ioniq 5 wel echt bedroevend ten opzichte dat van de EV6.

67iyr9ibsm6q.jpg

vs

4vwyccbbse9t_800.jpg
Dat van de KIA vind ik ook wel echt een knap interieur. Het enige dat ze gemist hebben (en dan weer bij de Hyundai niet), is de bekleding van het dashboard door te trekken op het stuur. Maar zet op die foto eender welke premium badge op het stuur, en iedereen gelooft u...

Die zijspiegel van die Kia ziet er wel enorm vreemd uit, de vorm van de spiegel volgt niet de vorm van de spiegelkap.
Is de Kia EV6 eigenlijk al te bestellen en bezichtigen in België?

Die keyless zou ik toch niet kunnen missen hoor, mijn sleutel heb ik bij in mijn rugzak maar gebruik ik nooit.
Gewoon naar de auto wandelen, deurr open doen, rem indrukken en in D zetten en gaan.

67iyr9ibsm6q.jpg

vs

4vwyccbbse9t_800.jpg
Dat zou ik nu toch niet zo onmiddellijk zeggen. Bij de EV6 heb je niet die witte randen rond de schermen. Maak dat bij de ioniq dat ook zwart en je hebt ineens een ander beeld.
Vergeet niet dat dit renders zijn. Wat uitmaakt is hoe het er in het echt uitziet en hoe het voelt als je het bevingert.

Dat zou ik nu toch niet zo onmiddellijk zeggen. Bij de EV6 heb je niet die witte randen rond de schermen. Maak dat bij de ioniq dat ook zwart en je hebt ineens een ander beeld.
Vergeet niet dat dit renders zijn. Wat uitmaakt is hoe het er in het echt uitziet en hoe het voelt als je het bevingert.

Het gaat me om meer dan enkel die randen hoor. De manier hoe het scherm er zelf in staat, de middenconsole, zelfs het stuur van de Kia ziet er fijner uit dan de algemene lompigheid van de Hyundai.

Die Ioniq 5 is trouwens een foto, en bewegend filmmateriaal van de EV6 geeft mij dezelfde ambiance, dus ik denk niet dat m'n oordeel fel gaat veranderen. Sowieso weet ik nu al dat ik in dat Ioniq 5 interieur niet wil vertoeven, ongeacht hoe alles aanvoelt.

Ik heb in de ioniq 5 gezeten.. het is echt niet goed imo. Ik trek me daar normaal weinig van aan, maar het was echt een geval van “ ga ik hier 50k voor betalen??”

Ik heb er deze week ook in gezeten, ze staan al bij de dealer. Van buitenaf is het een gewaagd concept en kan het wel een groep aanspreken, maar dat interieur is toch apart.

Wat mij vooral stoorde is de grote open ruimte in het midden. Een heel groot lomp opbergvak onder de middenarmsteun en wat losstaande bekerhouders ervoor. Bijna een bestelwagengevoel.

Ik heb er deze week ook in gezeten, ze staan al bij de dealer. Van buitenaf is het een gewaagd concept en kan het wel een groep aanspreken, maar dat interieur is toch apart.

Wat mij vooral stoorde is de grote open ruimte in het midden. Een heel groot lomp opbergvak onder de middenarmsteun en wat losstaande bekerhouders ervoor. Bijna een bestelwagengevoel.
Die openheid is nu natuurlijk wel net een "troef" van elektrische wagens. Dat voelt heel raar aan, maar ik vermoed dat dat iets is dat gaat wennen.
Maar het geheel lijkt heel "simpel" in vergelijking met de KIA, en daar wringt het wel. Als je zo'n open interieur wil maken, moet ge er echt volle bak voor gaan en niet uw zetels uit elkaar trekken door bekerhouders bvb.

Een voorbeeld van hoe zoiets wel moet (al is de rest van die wagen wel rommel :p):

Het is ook niet doordacht. Dat groot lomp open vak is perfect om er gerief in te gooien dat de hele rit van kant naar kant zal glijden.

De hendel rechts aan de stuurkolom om de versnelling te kiezen zag er voor mij meer een genotsknuppel uit dan een versnellingspook. Een pook is een pook.

Links van de schermen is er een wit stoffen ding dat niet past in het strakke geheel.

Wel positief was de bouwkwaliteit. Daar maakt Hyundai grote stappen

Het gaat me om meer dan enkel die randen hoor. De manier hoe het scherm er zelf in staat, de middenconsole, zelfs het stuur van de Kia ziet er fijner uit dan de algemene lompigheid van de Hyundai.

Die Ioniq 5 is trouwens een foto, en bewegend filmmateriaal van de EV6 geeft mij dezelfde ambiance, dus ik denk niet dat m'n oordeel fel gaat veranderen. Sowieso weet ik nu al dat ik in dat Ioniq 5 interieur niet wil vertoeven, ongeacht hoe alles aanvoelt.
Het ging mij meer om dat de EV6 een render is, en misschien in realiteit ook wel dik tegenvalt :P
Maar ik zou in geen van beide willen vertoeven trouwens.

Die openheid is nu natuurlijk wel net een "troef" van elektrische wagens. Dat voelt heel raar aan, maar ik vermoed dat dat iets is dat gaat wennen.
Maar het geheel lijkt heel "simpel" in vergelijking met de KIA, en daar wringt het wel. Als je zo'n open interieur wil maken, moet ge er echt volle bak voor gaan en niet uw zetels uit elkaar trekken door bekerhouders bvb.

Een voorbeeld van hoe zoiets wel moet (al is de rest van die wagen wel rommel :p):
Laten we vooral een cactus niet als voorbeeld voor eender wat gebruiken aub, alvast bedankt!

De hendel rechts aan de stuurkolom om de versnelling te kiezen zag er voor mij meer een genotsknuppel uit dan een versnellingspook. Een pook is een pook.
Die hendel ziet er echt ongelofelijk lelijk uit, ze hadden beter wat gespiekt bij Mercedes.

Uitnodiging ontvangen en afspraak gemaakt voor de avant première van de I4 en de Ix, ben toch eens benieuwd ernaar. De gewone 4 kon die grote grill me echt niet bekoren

Uitnodiging ontvangen en afspraak gemaakt voor de avant première van de I4 en de Ix, ben toch eens benieuwd ernaar. De gewone 4 kon die grote grill me echt niet bekoren
De gewone 4 en de i4 hebben toch bijna hetzelfde uiterlijk? Die grill zal er even erg uit zien hoor :p
Voor de iX te bekijken twijfel ik nog of ik naar de avant-première zal gaan of gewoon wacht tot die bij de dealer te bezichtigen is.

De gewone 4 en de i4 hebben toch bijna hetzelfde uiterlijk? Die grill zal er even erg uit zien hoor :p
Voor de iX te bekijken twijfel ik nog of ik naar de avant-première zal gaan of gewoon wacht tot die bij de dealer te bezichtigen is.
I know 🙂 Tijdje terug een blauwe M4 gezien, vond ik echt niet mooi. Maar nu een buurman een zwarte 4 heeft met shadow line pakket dus zwart op zwart is het "doenbaar", benieuwd hoe die daar gaat staan.

Gewoon ook uit nieuwsgierigheid en ik werk er toch in de buurt dus kan wel even binnenspringen na het werk.
Is dat met drinken en/of hapjes eigenlijk? 😁

I know 🙂 Tijdje terug een blauwe M4 gezien, vond ik echt niet mooi. Maar nu een buurman een zwarte 4 heeft met shadow line pakket dus zwart op zwart is het "doenbaar", benieuwd hoe die daar gaat staan.
Ik vond het op foto eigenlijk mooier dan in het echt. Ik ga er gewoon nog aan moeten wennen denk ik.
Gewoon ook uit nieuwsgierigheid en ik werk er toch in de buurt dus kan wel even binnenspringen na het werk.
Is dat met drinken en/of hapjes eigenlijk? 😁
Hangt van je dealer af denk ik, bij ons is het op een zeer mooie locatie met hapjes en drankjes.

Terug
Bovenaan