Je maakt een belangrijke redeneringsfout. Je gebruikt zo’n snellader occasioneel. Af en toe ga je dus meer betalen meestal betaal je veel minder. Fastned is trouwens 60 eurocent volgens mij. Die supersnelle laders zijn volgens mij overkill omdat je die laadsnelheid toch maar ten deel kan aanhouden. Dat kan natuurlijk nog evolueren…
ABC blijft het motto: Always Be Charging. Niet aan een snellaadpaal wel aan normale paal.
Ik denk dan vooral aan mensen die niet kunnen laden thuis. Rijwoningen, installatie niet geschikt zoals bij mij thuis. 0%-100% 33 uur.

aan 3.7kW Ook een redeneringsfout want je laad 20-80% maar is in dat geval nog steeds 20 uur he. ABC brengt wel soelaas maar dan zit je met het capaciteitstarief natuurlijk

Gelukkig kan ik op het werk op laden aan 70km/h (dacht 11-22kw)
Vergeet ook niet dat deze prijzen zonder accijnzen zijn nu. Benieuwd als vadertje staat er zich mee gaat moeien? 1 euro tot 1.5 euro per kwh?
Het blijft toch nog wat zoeken. De vakantie komt eraan (3 weken) Geen flauw idee wat ik met mijn wagen ga doen. Laad ik hem snel op voor een half uurtje aan een supercharger of toch best een paar uur ergens aan de tragere lader laten hangen. Te voet naar huis dan maar? De terugbetaling is nog niet in orde met het werk. Ik moet nog steeds zo een bakje ontvangen die ik tussen mijn stopcontact en de wagen kan hangen om te registreren. Dus thuis laden zit er nog niet echt in. (@12km/h trouwens

)
Inderdaad, voor degenen die thuis kunnen laden zijn die snellaadpalen praktisch om occasioneel te gebruiken, en is prijs bijgevolg niet zo belangrijk.
Maar vergeet niet, nu zijn degenen met elektrische voertuigen voor 95% of meer, mensen die effectief kunnen thuis laden, omdat dat een belangrijke factor was bij de (nu nog min of meer vrije keuze) om voor elektrisch, hybride of EV te gaan.
Ik ben voor die reden ook voor hybride gegaan, kan thuis wel laden maar net zoals Zwarten enkel aan een standaard 16A stopcontact.
Aanpassing naar hoger vermogen zou een zware investering zijn bij mij, mijn garage is losstaand van mijn huis (helemaal achteraan mijn tuin in een halfopen bebouwing) en er ligt maar een 3G2.5mm² kabel naar de garage, is een bijna 60 meter lange ondergrondse kabel die deels in de chape van de vloer op het gelijkvloers loopt.
Op mijn huidige elektriciteitsmeter zou ik wel 7.2 kW kunnen laden, maar weet niet hoe ik dat tot mijn garage moet krijgen.
Wanneer mensen wel naar elektrisch gepushed gaan worden, alvast via de bedrijfswagens, gaan we wel plots een groot gedeelte gebruikers zien die 100% afhankelijk zijn van zulke laadpalen omdat ze thuis helemaal geen laadmogelijkheden hebben (appartementen, rijwoningen in gemeenten waar het bij wet verboden is een laadkabel over de stoep te hebben lopen, ...).
Ik werk thuis en op locatie bij werven, met moeite 20% van waar ik moet zijn is er de mogelijkheid om aan een laadpaal in te pikken.
Probeer dat ook echt zoveel mogelijk te doen en actief naar de laadpalen te zoeken, voor meerdere redenen, in de steden betekent het dikwijls makkelijk (en gratis) parkeren als je er een beetje naar uitkijkt, en bij mijn wagen (BMW) krijg ik voor elke elektrisch gereden km punten die ik kan omzetten naar laadkrediet op het BMW Charge netwerk, tot nog toe zijn al mijn laadpaal facturen 0€ geweest!