Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Van buiten is ie een pakje mooier dan vanbinnen inderdaadHier rijdt er lokaal een ID4 rond, vanbuiten is die ook niet lelijk, maar de Q4 is wel een stuk mooier vind ik.
Vooralsnog staat de Mercedes EQC business solution AMG er nog op en dat zou voor mij een nobrainer zijn.
Normaal mag ik in Oktober bestellen, maar nog geen car policy. Als die tegen dan er nog niet is wordt mijn huidige wagen gewoon verlengd omdat ik nauwelijks gereden heb met mijn wagen, gezien de 'goedkope' VAA ook geen slechte optie, al is de EQC nog goedkoper in VAA.

Exterieur is toch nog te smaken?Daarnet nen VW ID4 in 't wild gespot. Ze zouden me nog geld mogen toegeven vooraleer ik daar wil in gezien worden![]()

Staat nochtans op hetzelde platform. MEB als ik me niet vegis? Heeft die Etron ook die spraakbesturing? Die is wel zalig in de ID4. Een adres mondeling kunnen ingeven is echt wel zoveel keren beter dan met de audi mmi GPS elk lettertje te moeten draaien.Vandaag de ID4 gereden en nee, als ik vandaag zou moeten kiezen valt die af, echt mijn ding niet qua looks. Kan misschien ook liggen aan het feit dat ik nu met een Passat GTE rij en er heel veel van herken, en onbewust misschien gewoon wat anders wil?
Volgende week testrit met de Audi Q4 etron (40), zeer benieuwd! Op papier toch de winnaar voor mij maar de testrit zal veel uitwijzen.
Eind van de zomer valt de beslissing![]()
Zelfde platform inderdaad. Mij gaat het vooral om de looks binnen en buiten. Q4 vind ik persoonlijk vele malen mooier dan de ID4, interieur voelt fijner (en meer 'premium') aan, en dat net beetje meer ruimte in de ID4 hoeft voor mij niet echt.Staat nochtans op hetzelde platform. MEB als ik me niet vegis? Heeft die Etron ook die spraakbesturing? Die is wel zalig in de ID4. Een adres mondeling kunnen ingeven is echt wel zoveel keren beter dan met de audi mmi GPS elk lettertje te moeten draaien.

De basis is inderdaad hetzelfde. Maar de afwerking is wel dag en nacht verschil.Staat nochtans op hetzelde platform. MEB als ik me niet vegis? Heeft die Etron ook die spraakbesturing? Die is wel zalig in de ID4. Een adres mondeling kunnen ingeven is echt wel zoveel keren beter dan met de audi mmi GPS elk lettertje te moeten draaien.
Mijn vorige heb ik 7 jaar mee gereden. was A3 2013 (not much options)De basis is inderdaad hetzelfde. Maar de afwerking is wel dag en nacht verschil.
En in Audi kan je ook al een eeuwigheid een adres mondeling ingeven (in quasi elke auto toch al intussen?).
Ja audi qua afwerking is idd een paar klasses hoger. En al bij al valt die prijs van de Q4 etron best wel nog mee vergeleken met zijn volkswagen tegenhanger.Zelfde platform inderdaad. Mij gaat het vooral om de looks binnen en buiten. Q4 vind ik persoonlijk vele malen mooier dan de ID4, interieur voelt fijner (en meer 'premium') aan, en dat net beetje meer ruimte in de ID4 hoeft voor mij niet echt.
Voor de rest vind ik dat allemaal -don't shoot me- redelijk gelijkaardig, dus ik ga vooral af op de look & feel. Geen autofreak hier.
Spraakbesturing weet ik niet, heb ik eigenlijk niet getest, zal ik bij de Q4 eens op letten. Op vandaag heb ik dat ook (al is dat misschien iets anders dan wat nu in de ID4 zit?) en ik gebruik dat echt nooit
EDIT: adres ingeven met dat draaiding bij Audi vond ik indertijd ook best irritant maar ik zou daar nu niet over vallen.
Nu, ik dacht dat de Q4 ook gewoon Apple Carplay had dus dan is dat ook opgelost toch?
)De prijs is toch wel een serieus stuk hoger vind ik. Je mag die eigenlijk eerder in de prijsklasse van de iX3 zetten.Ja audi qua afwerking is idd een paar klasses hoger. En al bij al valt die prijs van de Q4 etron best wel nog mee vergeleken met zijn volkswagen tegenhanger.
Kale audi vs kale vw is 49k tov 46.6K. De opties zijn idd wel een pakje duurder bij audi maar de basis versie scheelt toch echt niet veel.De prijs is toch wel een serieus stuk hoger vind ik. Je mag die eigenlijk eerder in de prijsklasse van de iX3 zetten.
Tenzij je een kale Audi oké vindt. De iX3 komt ook al standaard (aan een hogere startprijs weliswaar) bomvol met opties.
Die VW komt niet kaal, die is standaard met pakketten. Je kan enkel nog kiezen in verschillende pakketten, maar het basis pakket is al mooi hoor.Kale audi vs kale vw is 49k tov 46.6K. De opties zijn idd wel een pakje duurder bij audi maar de basis versie scheelt toch echt niet veel.
Net nog eens min of meer gelijk uitgerust met mijn iX3 en dan komt hij op 72720€. Dus zo'n 5000€ goedkoper (let wel: kunstleer ipv echt leer, dat is al een 1280€ verschil normaal, maar niet beschikbaar in de Audi).De prijs is toch wel een serieus stuk hoger vind ik. Je mag die eigenlijk eerder in de prijsklasse van de iX3 zetten.
Tenzij je een kale Audi oké vindt. De iX3 komt ook al standaard (aan een hogere startprijs weliswaar) bomvol met opties.
En omdat hij op een technisch meer geavanceerd platform staat. De Max laadsnelheid voor het MEB platform zou tegen het einde van het jaar stijgen naar 170 kW en zou volgend jaar nog verder stijgen. Dat is niet voor iedereen belangrijk wel voor mensen die professioneel veel km malen.Net nog eens min of meer gelijk uitgerust met mijn iX3 en dan komt hij op 72720€. Dus zo'n 5000€ goedkoper (let wel: kunstleer ipv echt leer, dat is al een 1280€ verschil normaal, maar niet beschikbaar in de Audi).
Dus hij is iets goedkoper, maar ook wel een stukje trager. De Audi heeft wel een iets groter bereik.
Maar Audi gaat in dat segment veel wegsnoepen nét omdat ge hem zonder opties kunt kopen.
Bedoel je dat de ix3 met kunstleder uitgerust is?Net nog eens min of meer gelijk uitgerust met mijn iX3 en dan komt hij op 72720€. Dus zo'n 5000€ goedkoper (let wel: kunstleer ipv echt leer, dat is al een 1280€ verschil normaal, maar niet beschikbaar in de Audi).
Dus hij is iets goedkoper, maar ook wel een stukje trager. De Audi heeft wel een iets groter bereik.
Maar Audi gaat in dat segment veel wegsnoepen nét omdat ge hem zonder opties kunt kopen.
Nee, net andersom. De iX3 is altijd echt leer, de Q4 kan je enkel leer nemen in de S-line. (combinatie van leer/kunstleer in de andere versies)Bedoel je dat de ix3 met kunstleder uitgerust is?
Zijn die dan altijd sensatec? Of zit daar nog een verschil op.
Lijkt me toch raar dat je die keuze niet hebt