Elektrische wagens

Maar wat is het verschil als je die meteen betaald had?

En de eerste 24 maanden neem je omnium op facuurwaarde, anders neem je beter gewoon geen omnium.
Ah hier krijg je gewoon de waarde op dat moment terug bij een omnium. En het verschil is dat je in het lening geval nog 5-6-7 jaar aan het betalen bent voor iets dat er niet meer is.

Ah hier krijg je gewoon de waarde op dat moment terug bij een omnium. En het verschil is dat je in het lening geval nog 5-6-7 jaar aan het betalen bent voor iets dat er niet meer is.
Bij AG bijvoorbeeld kan je kiezen tussen catalogusprijs of factuurwaarde. Catalogus kan dan zelfs nog hoger liggen omdat je bepaalde kortingen hebt gehad (die dan de facuurwaarde mee bepalen)

Na die 2 jaar gaat er dan wel x% per maand aan waarde af geloof ik.

Anyways, ik snap uw punt, want ik bedoelde ook vooral te lenen als je het geld toch grotendeels al hebt. Als er dan die iets grandioos foutloopt kan je de lening nog in één keer aflossen.

Anyways, ik snap uw punt, want ik bedoelde ook vooral te lenen als je het geld toch grotendeels al hebt. Als er dan die iets grandioos foutloopt kan je de lening nog in één keer aflossen.

Daar ben ik het ook wel mee eens want geïnvesteerd geld gaat meer opbrengen dan de lening kost, maar inderdaad dat is alleen als je dat bedrag liggen hebt. Ik heb geen 50k liggen die al niet voor iets anders geoormerkt is :p

Maar, je betaalt nog 5-6-7 jaar aan 0% intrest he. Dus het geld dat je bespaard hebt door het niet in 1x neer te leggen kan je nog beleggen en laten renderen...

Maar, je betaalt nog 5-6-7 jaar aan 0% intrest he. Dus het geld dat je bespaard hebt door het niet in 1x neer te leggen kan je nog beleggen en laten renderen...
Ja maar gewoon psychologisch suckt het natuurlijk wel om maandelijks gebakken lucht af te lossen dus dat snap ik wel :unsure:

Ja maar gewoon psychologisch suckt het natuurlijk wel om maandelijks gebakken lucht af te lossen dus dat snap ik wel :unsure:
Puur psychologisch snap ik dat. Een hypotheek aflossen is ook niet tof, maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om die vervroegd af te lossen ze :D

Maar meer mensen zouden dat psychologisch aspect moeten laten vallen als het op geld aankomt...

Puur psychologisch snap ik dat. Een hypotheek aflossen is ook niet tof, maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om die vervroegd af te lossen ze :D

Maar meer mensen zouden dat psychologisch aspect moeten laten vallen als het op geld aankomt...
Goh ja vervroegd aflossen heeft zelden nut, maar natuurlijk is een lagere maandlast wel altijd leuker. (stel dat ge uw job kwijtraakt bijvoorbeeld, weinig waarschijnlijk, maar het geeft toch gemoedsrust.)

Wij zitten hier bv nog maar op €900 aflossing, da's toch echt comfortabel hoor.

Nu goed, ik zou zeker nooit meer aflossen dan het fiscaal voordeel natuurlijk :p

Maar bon, nogal off topic.

0% is hier wel niet het geval, pak 3% als het voor een elektrische wagen is ( en je 35% inlegt) en als uw onderpand wegvalt springt dat naar 7%

Nu goed ik ben dan ook wel een pessimist en ik doe alles vanuit de veronderstelling dat ik morgen zonder job val en werkloos ben tot het einde. Zal ik dan op het einde minder hebben, tuurlijk maar als het dan zou gebeuren dan zit ik in ieder geval met iets minder gebakken peren

0% is hier wel niet het geval, pak 3% als het voor een elektrische wagen is ( en je 35% inlegt) en als uw onderpand wegvalt springt dat naar 7%

Nu goed ik ben dan ook wel een pessimist en ik doe alles vanuit de veronderstelling dat ik morgen zonder job val en werkloos ben tot het einde. Zal ik dan op het einde minder hebben, tuurlijk maar als het dan zou gebeuren dan zit ik in ieder geval met iets minder gebakken peren
Maar je hebt het geld wél nog op de bank omdat je het niet hebt moeten leggen cash.

Maar je hebt het geld wél nog op de bank omdat je het niet hebt moeten leggen cash.
Ik denk dat de meesten die voor een auto lenen a) dat bedrag niet effectief hebben en b) het niet 'op de bank' staan hebben maar eerder geïnvesteerd met een 10-20-30 jaar horizon. Kan je daar aan, ja natuurlijk maar om bij het minste probleem van uw plan te moeten afwijken is mss ook niet ideaal.

Uiteindelijk maakt dat geen verschil met ineens te betalen natuurlijk.
Als jij 50k uitgeeft en na 3 maanden is het pertotal dan ben je ook uw 50k kwijt en heb je in uw scenario ook niks meer.
Je zit dan ook met de gebakken peren.

Ook zie ik het probleem niet van lenen voor een wagen als je het geld niet hebt.
Ik denk dat vele mensen gewoon te risico-avers zijn. En dat dit net financieel nadelig is.

Wij lenen een stuk voor onze wagen. Wagen was 28500. 22000 geleend. Stuk intrest is onkost op bijberoep van mijn vrouw. Er staan genoeg centen op de spaarrekening.
Wagen is nu 4j oud. Dus boekhoudkundig volgend jaar afgeschreven. We zijn al wat testritten gaan maken met elektrische wagens. Dit bevalt allemaal. Maar wil ik 40-50k aan een voertuig geven dat 15 000km/j rijdt?
Huidige zal er na 5j een 60 000 hebben.
Minder onkosten als we hem houden maar ook geen lening van 350€/maand. Uiteindelijk zal er maar een 30% effectief als onkost aanvaard worden geloof ik.

Enyac samengesteld zoals ik wou kom ik op 56k. Toegegeven dit kan goedkoper maar meer dan 35-40 euro voor een wagen. Waar ik zeer benieuwd ben naar de waarde binnen 5j als de accu's van nieuwe een stuk beter zijn (hopelijk).

Maar toegegeven het rijdt naar mijn ervaringen ,Tesla x, I-pace,Polestar 2. Zeer fijn.

Sorry, moest iets uitgebreider.
vb. Enkel laden op overschot zonne-energie, loadbalancing, …
Als "automatische facturatie" niet hoeft. Ik heb de ratio solar en was 670€ excl btw excl plaatsing.
Moet wel nog eens met verkoper afspreken om die slimme configuratie eens te herbekijken want hij meet hier niet correct.

Als "automatische facturatie" niet hoeft. Ik heb de ratio solar en was 670€ excl btw excl plaatsing.
Moet wel nog eens met verkoper afspreken om die slimme configuratie eens te herbekijken want hij meet hier niet correct.
En wat is meerprijs voor automatische facturatie? Aan welke snelheden kan je dan laden?
Heb je trouwens een idee van plaatsingskost?

En wat is meerprijs voor automatische facturatie? Aan welke snelheden kan je dan laden?
Heb je trouwens een idee van plaatsingskost?
Automatische facturatie dan moet je naar andere merken, en dat kost wel direct een stuk meer.
Laden is max 32A, maar dan moet uw zekeringskast dat ook aankunnen. In praktijk werkt hij hier op 16A.

Terug
Bovenaan