Elektrische wagens

‘t is (helaas) wel een pak mooier
Bwa, ik vind persoonlijk van niet.
x3-x4-facelift-00083.jpg

vs
bmw-x3m-inform-sd-x3m-core-09.jpg

Ik vind die onderste véél rustiger dan de bovenste. Die startknop die ook nog verhuist naar middenconsole maakt het daar alleen nog drukker. En de overload aan chrome omranding aan de airco in het midden doet hem ook geen goed.

Heel de middenconsole rond de schakelpook is toch ook veranderd?
Ik vind het toch echt een serieuze verbetering tov de PFL.

Inderdaad - ze hebben gewoon 95% van het 3-reeks interieur overgenomen.
Ik vind dit dus wél het nieuwe interieur, spijtiggenoeg.

G20 3-reeks
bmw_-_embargo_181002_9h30_cet__27_.jpg

X3 LCI
x3-x4-facelift-00083.jpg

G20 3-reeks

X3 LCI
x3-x4-facelift-00083.jpg
Maar bij de 3 komt die rand van de ventilatieopeningen in 1 lijn met de inleg ernaast waardoor je een strak geheel krijgt.
Ook zijn de armsteunen aan de deuren helemaal anders gemaakt en is er gekozen voor een algemene horizontale lijn.

De X3 heeft nog die meer verticale lijn er tussen zitten waardoor het nu zo'n rare mix wordt imo. Ik vind de nieuwe in elk geval niet mooier dan de oude.

G20 3-reeks

X3 LCI
x3-x4-facelift-00083.jpg
Heb toch ook zo het gevoel, dat het G20 interieur van scratch ontworpen is en alles mooi in mekaar overvloeit, waar bij de X3LCI ze precies wat stukken van de G20 er hebben ingeplakt, waardoor je vooral via het opbreken van die horizontale lijnen een beetje een rommeltje krijgt.

Ook was bij de preL-CI X3 het scherm beter geïntegreerd, wat beter in balans met de rest, terwijl het in de LCI wat meer die "tablet" vorm heeft.
Bij het overgaan van de F30 3-reeks naar de G20 werd net dat scherm veel meer in het dashboard hebben weggewerkt...

Heb toch ook zo het gevoel, dat het G20 interieur van scratch ontworpen is en alles mooi in mekaar overvloeit, waar bij de X3LCI ze precies wat stukken van de G20 er hebben ingeplakt, waardoor je vooral via het opbreken van die horizontale lijnen een beetje een rommeltje krijgt.

Ook was bij de preL-CI X3 het scherm beter geïntegreerd, wat beter in balans met de rest, terwijl het in de LCI wat meer die "tablet" vorm heeft.
Bij het overgaan van de F30 3-reeks naar de G20 werd net dat scherm veel meer in het dashboard hebben weggewerkt...
Dat vind ik dus ook. Dit is een breedbeeld foto van de nieuwe:
bmw_x3m_x4m_facelift__9_.jpg

Hij heeft daar imo helemaal niet dat strakkere interieur dat de 3-reeks wel heeft.

Ga je je eigen stroomnetwerk niet overbelasten door je EV op te laden op een gewoon stopcontact?
Stel dat je dat op een kring doet met nog wat toestellen, dan ga je toch direct het het maximum bereiken of overschrijden? Of hoe werkt dat?

In mijn geval bv zou ik een buitenstopcontact kunnen plaatsen maar da's dan gewoon op de kring waar de halve benedenverdieping op zit. (geen keuken, die zit apart).

Ga je je eigen stroomnetwerk niet overbelasten door je EV op te laden op een gewoon stopcontact?
Stel dat je dat op een kring doet met nog wat toestellen, dan ga je toch direct het het maximum bereiken of overschrijden? Of hoe werkt dat?

In mijn geval bv zou ik een buitenstopcontact kunnen plaatsen maar da's dan gewoon op de kring waar de halve benedenverdieping op zit. (geen keuken, die zit apart).
Adapters voor 230Vzijn vaak beperkt in vermogen. Voor mijn GTE is dat 2.3kW denk ik, dus kan perfect op een gedeelde kring afhankelijk van wat er nog op zit.
En anders slaat de automaat af en weet je dat het wat minder moet 😜

Dus best eens kijken naar de specificaties.

Het exterieur verandert trouwens wel wat meer.
Nieuwe voorbumper:
yswy0cvbbje3_800.jpg

En nieuwe achterbumper:
2022-bmw-ix3-facelift-homologated-in-china.jpg

Maar dat is nog niet officieel.
Volgens de artikels dat ik gelezen heb is dit wel officieel.
Het ziet er nu echt nog meer als een X5 uit daarmee. Ik vind het toch wel een serieuze upggrade, zowel interieur als exterieur.
Al zou ik ook totaal niet klagen moest ik een PFL X3 hebben.

Volgens de artikels dat ik gelezen heb is dit wel officieel.
Het ziet er nu echt nog meer als een X5 uit daarmee. Ik vind het toch wel een serieuze upggrade, zowel interieur als exterieur.
Al zou ik ook totaal niet klagen moest ik een PFL X3 hebben.
Maar de bumpers van die Chinese iX3 zijn dan weer (helemaal) anders dan die van de gefacelifte X3 ...
Er is nog niks specifiek gezegd over de facelift van de iX3.

Ideaal is natuurlijk een aparte stroomkring voorzien. Anders is het wel handig als er geen grootverbruikers (wasmachine, droogkast, over, kookvuur, ...) op dezelfde kring zitten. Als zelfs dat niet te vermijden is kan je nog altijd bijvoorbeeld instellen dat de auto pas laadt vanaf een bepaald uur (nadat je gekookt hebt bijvoorbeeld, moest het kookvuur mee op de kring zitten).

Maar zoals Plutus al aangehaald heeft zijn die laders voor in een gewoon stopcontact heel traag, dus geeft dat normaal gezien geen problemen. Alleen duurt het heel lang om een EV op te laden aan een gewoon stopcontact.

Ideaal is natuurlijk een aparte stroomkring voorzien. Anders is het wel handig als er geen grootverbruikers (wasmachine, droogkast, over, kookvuur, ...) op dezelfde kring zitten. Als zelfs dat niet te vermijden is kan je nog altijd bijvoorbeeld instellen dat de auto pas laadt vanaf een bepaald uur (nadat je gekookt hebt bijvoorbeeld, moest het kookvuur mee op de kring zitten).

Maar zoals Plutus al aangehaald heeft zijn die laders voor in een gewoon stopcontact heel traag, dus geeft dat normaal gezien geen problemen. Alleen duurt het heel lang om een EV op te laden aan een gewoon stopcontact.
En je kan dat max vermogen nog naar beneden halen in de wagen zelf ook trouwens.

OK dan kan ik gerust een binnenstopcontactje aftakken naar buiten. Ik geloof dat hier een kring is waar amper iets op staat (stopcontacten van bureau en kinderspeelkamer enz.. )

Al lees ik op sommige plaatsen dat buitenstopcontacten een aparte zekering moeten hebben in de meterkast. Dat gaat mijn petje dan weer te boven om zelf te doen.. kan moeilijk altijd een verlengkabel door 't venster naar buiten laten hangen.

Maar de bumpers van die Chinese iX3 zijn dan weer (helemaal) anders dan die van de gefacelifte X3 ...
Er is nog niks specifiek gezegd over de facelift van de iX3.
Is dat niet gewoon 1 op 1 identiek aan de X3? Toch zeker een bumper dat is snel op een iX ook gevezen hoor. De koets erop is dezelfde als bij de non-i.

OK dan kan ik gerust een binnenstopcontactje aftakken naar buiten. Ik geloof dat hier een kring is waar amper iets op staat (stopcontacten van bureau en kinderspeelkamer enz.. )

Al lees ik op sommige plaatsen dat buitenstopcontacten een aparte zekering moeten hebben in de meterkast. Dat gaat mijn petje dan weer te boven om zelf te doen.. kan moeilijk altijd een verlengkabel door 't venster naar buiten laten hangen.
Uw buitenstopcontact moet inderdaad achter de 30mA differentieel.

kan dat in de iX3 ook? top.

Fingers crossed voor de waardebon voor een gratis kabel
Jup, je kan voor AC-laden gewoon uw maximum Amperage instellen. Ik heb nu nog niet gecheckt hoe laag je die kan instellen.
Ze missen imo wel de mogelijkheid om "laadprofielen" te maken, want hier laad ik aan 16A, maar op het werk aan 32A en ik moet dus (in theorie) elke keer wisselen in de auto (kan ook niet via de app). Nu zorgt mijn laadpaal er zelf voor dat hij nooit boven de 16A gaat, dus in praktijk moet dit niet.

Ik denk dat ze ondertussen die laadkabel gewoon meeleveren trouwens.

Gaat dat full EV zijn? Kan je (overdag bv) elders aan een hoger vermogen laden of zal dat stopcontact jouw enige bron zijn?
Als aanvullend laadpunt kan dat afhankelijk van je gebruiksprofiel voldoende zijn, maar als enige laadpunt zou ik het daar zelf toch moeilijk mee hebben 😛

Terug
Bovenaan