Elektrische wagens

Alternatief voor een 208? Dat is het nieuwe parade paardje van Hyundai en groter als een 208.
Ik moet ook wel zeggen dat ik zo op basis van die foto's het gevoel krijg dat het een auto is in A3 segment.
De afmetingen mogen dan richting de A6 gaan, de verhoudingen lijken mij zo echt A3 formaat.
Maar misschien dat je in het echt wel keihard ziet dat die veel groter is.

Ik moet ook wel zeggen dat ik zo op basis van die foto's het gevoel krijg dat het een auto is in A3 segment.
De afmetingen mogen dan richting de A6 gaan, de verhoudingen lijken mij zo echt A3 formaat.
Ja, dat is dus zo. Doordat ze een wielbasis van 3m hebben staan de wielen helemaal aan de uiteinden. Dat is iets wat je typisch bij een hatchback hebt. Maar die wielbasis is dus gelijk aan die van een A8.

Foto om het duidelijk te maken:
A3
maxresdefault.jpg

Ioniq 5:

maxresdefault.jpg

Zelfs dan nog. Ooit al een 208 gezien? Dat is een kleine stadsauto.

Iets dat zo groot is als een A6 merk je wel dat hij groter is op het zicht hoor :P

De vorm is inderdaad wel wat bedrieglijk. Maar als je kijk naar de verhoudingen koers en wielen dan zie je natuurlijk als snel welk vlees je in de Kuip hebt.

Ja, dat is dus zo. Doordat ze een wielbasis van 3m hebben staan de wielen helemaal aan de uiteinden. Dat is iets wat je typisch bij een hatchback hebt. Maar die wielbasis is dus gelijk aan die van een A8.

Foto om het duidelijk te maken:
A3
maxresdefault.jpg

Ioniq 5:

maxresdefault.jpg
Ideale vergelijking! Ik had niet door dat het die wielbasis is die het zo bedrieglijk maakt.
De wielen zien er nu idd klein uit als ik er op let, hetzelfde voor die kerel die er naast staat. Alle verhoudingen schreeuwen hatchback en de rest lijkt dan zo raar :D

Op het zicht leek dat een alternatief te zijn voor een peugeot e-208. En dan lijkt de prijs mij toch nog wel wat aan de hoge kant (45k+).
Een wagen met een wielbasis van 3000mm met de koetswerk van een SUV (vermomd als Lancia delta) is geen alternatief voor de e-208.
3000 mm wielbasis, dat vind je bij een X5 of een Q7.

Dit is een wagen die zowel qua interieurruimte als elektrische aandrijflijn superieur lijkt te zijn aan een e-tron, iX3, ID.4, EQC 400, ...
En het is ook de eerste EV met een 5 jaar durende garantie zonder kilometerbeperking (accu 8 jaar 160.000km).

Hij mist vooral de badge. Hij zal qua geluidsisolatie en afwerking wat minder zijn.

Maar wat mij betreft zou dit, samen met de BMW i4, de enige wagen zijn die ik zou overwegen als alternatief voor mijn huidige Tesla.

Hier zie je iemand die groter is dan 180 cm die in de wagen zit..

Laatst bewerkt:
Bon, een mogelijke oplossing:

nu moet ik wel weer registreren op chargemap voor ik kan zien waar er EV boxen zijn
en de app geeft al een error om in te loggen na registratie :lol:

bon, heb de app aan de praat

nu zie ik een kaart met alle laadpunten, maar ook andere operatoren. Hoe kan ik nu zien welke compatibel zijn met evbox charge app via visa?

cool, heb kunnen filteren op laadpalen die pay by app ondersteunen, direct al een pak minder.

Maar er zijn er gelukkig 2 vlak waar ik vanmiddag moet zijn, dus kan in het slechtste geval als ik zie als ik in de problemen zou kunnen geraken om thuis te komen daar wel es gaan proberen opladen.

alright, tussenstop 1 bereikt. 39km ver, boordcomputer is 36km gezakt. Vrij accuraat dus.

Ik geraak dus thuis zonder laden.

Gij hebt na één dag EV rijden al meer miserie gehad met laden dan ik na bijna 2 jaar. :)

Hou zoude zelf zijn als ge zonder voorbereiding voor de leeuwen wordt gegooid met 0,0 ervaring.
Ik heb het op een paar uur moeten uitvogelen wat te doen in noodgevallen.

't is alsof ge een auto op brandstof meegekregen hebt maar ze hebben uw tankklep dichtgelast :D

Ja ik snapte niet goed waarom je bezig zat over slipstreamen, 130 km op 195km range is toch geen probleem ?

Geen ervaring hoe accuraat zo iets was. Je hoort zo vaak bij koud weer dat het sneller zakt. Vanochtend was het 6 graden toen ik vertrok.. toch aan de frisse kant.

Terug
Bovenaan