Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik reed gisteren met de BMW i4. Niets op aan te merken, toffe wagen.Net testrit gedaan met de BYD Sealion 7 excellence. Wat een machine...
Geven wel echt niks fleet kortingen, tegenvaller
Via de configurator online kom ik voor de BYD sealion 7 excellence op 55785 euro.
Op een uiteindelijke offerte geven ze hier verder geen kortingen op?
Kerel hier in St Niklaas (Imacar) zei van niet. Zelfs onderhandelen over mijn oude wagen zat er precies ook niet in, omdat BYD al zo scherp zit tov concurrentie.
Ik zei hem dat ik wel ging wachten op een nearly new dan, succes zei hij want de meeste hebben hun auto zelfs nog niet. Spreek hier wel over de Sealion 7, De gewone seal smijten ze naar uwe kop nu tweedehands (omdat die blijkbaar een upgrade zou krijgen volgend jaar, volgens hem)In Gent zeiden ze (niet in de context van prijsonderhandelingen) dat ze de vraag niet konden volgen voor modellen zoals de Seal, dus ik denk dat ze weinig reden hebben om veel kortingen te geven.
Die upgrade/update is al meer dan een jaar geleden voorgesteld in China (nieuw interieur dat meer in lijn is met de Sealion 7, verbeterde ophanging, nog wat kleine verbeteringen). Ik ben benieuwd of en wanneer die het effectief tot in Europa haalt.De gewone seal smijten ze naar uwe kop nu tweedehands (omdat die blijkbaar een upgrade zou krijgen volgend jaar, volgens hem)
Blijkbaar volgend jaar volgens hemDie upgrade/update is al meer dan een jaar geleden voorgesteld in China (nieuw interieur dat meer in lijn is met de Sealion 7, verbeterde ophanging, nog wat kleine verbeteringen). Ik ben benieuwd of en wanneer die het effectief tot in Europa haalt.
Voor dagdagelijks gebruik heb ik ook niet echt schrik om eerlijk te zijn, en het snelladen scheelt amper een paar minuten met de Enyaq. Dus op dat gebied is het voor mij allemaal ok.Ik heb een KIA EV6 met een batterij van 74kwh.
In de winter haal ik zo'n 270 km met een lading 10 - 80%. In zomer een 350 - 370 km.
Die 2kwh verschil gaat niet zo'n enorm verschil maken. Dus het zal ongeveer in dezelfde richting gaan. Dit is bij vlot verkeer (niet 100-110 rijden waar je 120 mag)
Te bekijken waarvoor je het gebruikt.
Snelladen is wel niet denderend : https://evkx.net/models/ford/mustang_mach-e/mustang_mach-e_standard_range_rwd/chargingcurve/
34 minuten van 10 - 80% is toch wel even. Maar uw andere modellen gaan geen groot verschil geven.
Dat is 14-14.8kWh/100km in de zomer en 19,2kWh/100km in de winter. Dat kan toch bijna niet bij continue 120km/h rijden?Ik heb een KIA EV6 met een batterij van 74kwh.
In de winter haal ik zo'n 270 km met een lading 10 - 80%. In zomer een 350 - 370 km.
Die 2kwh verschil gaat niet zo'n enorm verschil maken. Dus het zal ongeveer in dezelfde richting gaan. Dit is bij vlot verkeer (niet 100-110 rijden waar je 120 mag)
Te bekijken waarvoor je het gebruikt.
Snelladen is wel niet denderend : https://evkx.net/models/ford/mustang_mach-e/mustang_mach-e_standard_range_rwd/chargingcurve/
34 minuten van 10 - 80% is toch wel even. Maar uw andere modellen gaan geen groot verschil geven.
Die teller is nooit te vertrouwen, dat klop gewoon niet. Ik ga gewoon altijd de percentage af. Ik weet wel ongeveer hoeveel ik kan doen met hoeveel percentage batterij.Als ik in mijn wagen stap, zie ik bv 360km op de teller. Wanneer ik effectief de wagen start, zakt deze altijd 40km, deze morgen ging hij naar 320km. De problemen met mijn teller blijven verder gaan...
Vorige keer had ik alleen maar korte ritten en heb ik na 217km moeten bijladen want op de teller stond nog amper 88km. Die elektrische wagens zijn echt niet gemaakt voor korte afstanden. Maar soms heb ik periodes dat ik niets anders doe dan naar de bakker, naar kantoor, naar Colruyt, naar huis, en dat 5 dagen per week. Dat zijn dus allemaal ritten van < 5km en soms < 2km
Staar u niet blind op die km's, maar op uw verbruik en batterijpercentage.Als ik in mijn wagen stap, zie ik bv 360km op de teller. Wanneer ik effectief de wagen start, zakt deze altijd 40km, deze morgen ging hij naar 320km. De problemen met mijn teller blijven verder gaan...
Vorige keer had ik alleen maar korte ritten en heb ik na 217km moeten bijladen want op de teller stond nog amper 88km. Die elektrische wagens zijn echt niet gemaakt voor korte afstanden. Maar soms heb ik periodes dat ik niets anders doe dan naar de bakker, naar kantoor, naar Colruyt, naar huis, en dat 5 dagen per week. Dat zijn dus allemaal ritten van < 5km en soms < 2km
Oprechte vraag: vind je dat nu zelf niet triestig voor een wagen van €70.000 ?Staar u niet blind op die km's, maar op uw verbruik en batterijpercentage.
Je zegt, 320km, je hebt moeten bijladen op 217km en je kon nog 88.. dat is 305km samen.
Die zijn er toch gewoon al?Oprechte vraag: vind je dat nu zelf niet triestig voor een wagen van €70.000 ?
En neen, ik ga niet rijden tot ik op 50km sta.
Ik moet soms onverwachts naar een klant rijden en dan wil ik klaar zijn ipv ergens aan een laadpaal te staan wachten.
Ik kan niet wachten op de nieuwe EV die 800km kunnen rijden. Zelfs al is dat maar 650km in real life, dan is dat prima.
Ja, ik ben ook van die gedachte. Maar dan laad je toch gewoon op zodra je nog 50 of 60% batterij hebt?En neen, ik ga niet rijden tot ik op 50km sta.
Ik moet soms onverwachts naar een klant rijden en dan wil ik klaar zijn ipv ergens aan een laadpaal te staan wachten.