Nineshots
Well-known member
Blijkbaar valt dat heel goed mee, op voorwaarde dat er een goed batterij management systeem in zit die de batterij op de juiste temperatuur brengt en de laadsnelheid daarop afstemt.Ook altijd snelladen is niet gezond.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Blijkbaar valt dat heel goed mee, op voorwaarde dat er een goed batterij management systeem in zit die de batterij op de juiste temperatuur brengt en de laadsnelheid daarop afstemt.Ook altijd snelladen is niet gezond.
Dit vooral, als er werkelijk zo'n groot verlies is is dat m.i. niet normaal, dat heb ik nog nooit gezien. Zelfs bij continu snelladen, tot 100% laden, ... ook dan zou dat niet zo snel mogen gaan.We hebben een beetje weinig informatie om vanuit te gaan, maar als wat horse zegt klopt, spreken we over een verlies van meer dan 10% op een paar jaar tijd.
Wat zeker niet normaal is. Daar zou meer tijd over moeten gaan.
Ik heb eens op de autostrade 80km achter een vrachtwagen gereden en dit aan 90km/u. Thuisgekomen en opnieuw opgeladen. Deze keer gewijzigd naar 100% en ik kom op 425km. Alles lijkt dus terug in orde te zijn (ondanks dat dit meer moet zijn aan 16,5 gemiddeld)
Nadien terug gewijzigd naar 90% opladen natuurlijk.
Ik rij echter nooit 90km/u op het 1e rijvak dus die 425km zal wel opnieuw zakken, maar het probleem lijkt opgelost. Ik heb 3 weken niet gereden en dan 2 weken ALTIJD korte ritten. Ik denk dat dat de oorzaak was.
Ik heb 3 weken niet gereden en dan 2 weken ALTIJD korte ritten. Ik denk dat dat de oorzaak was.
Inderdaad, die elektrische wagens zijn echt niet gemaakt voor korte rittenIk bevestig.
Fijn om in de app een dagtrip te zien van 35 kWh/100km als je alleen eens naar de bakker en slager reed.

Tijdens de week rij ik gewoon van mijn woning naar mijn werk, en dan terug naar huis.Elke auto verbruikt veel bij korte ritten.
Rij eens verder dan je dorp?![]()
Dat is wel héél weinig, en serieus veel onder het gemiddelde.Ik had afgelopen maand een gemiddeld verbruik van 17,7 kWh/100 km op 6790 gereden kilometers.
(I4 m50)
Ik had afgelopen maand een gemiddeld verbruik van 17,7 kWh/100 km op 6790 gereden kilometers.
(I4 m50)

Toevallig airco in tussentijd niet aangezet?Ik moet mijn mening toch herzien vrees ik. Vertrokken op 425km, 4km gereden, 6u stilgestaan en hij staat nu op 383km
4km rijden en 42km gezakt dus
Goh, ik ben ook niet de sportieve chauffeur...Ik wist niet dat je met een i4 M50 traag kon rijden![]()

Ik vind dat je dat ziet op de autostrade. Heel veel mensen rijden nu rustiger 110km/u
Dus gewoon nog wat meer uitgesproken dan bij ICE chauffeurs.