Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zelfde hier op de i5. Eerste paar weken moest hij wat leren hoe ik rij maar daarna ging dat supervlot. Hij remde bijvoorbeeld op de autostrade hard af als ik 130 reed, zelfs zonder voorligger. Na die paar weken had hij geleerd dat hij dat niet moest doenIk heb op de i4 ook een hekel aan die B stand.
Ik rij altijd in die "dynamische" recuperatie, waar hij anticipeert op wat er voor je gebeurd.
Is er niets voor je, dan coast hij gewoon, amper vertraging, maar als er een voorligger is, of je neemt een afrit waar je moet vertragen dan doet hij dat ook gewoon en best wel smooth (meestal toch).
Soms wel een klein beetje te fel, dus ik rij altijd met mijn voet boven mijn gaspedaal, zodanig dat ik met wat lichte druk op het pedaal het vertragen een beetje kan temperen wanneer het wat fel was.
Heeft wel even geduurd om comfortabel mee te worden, maar het gaat wel eigenlijk helemaal intuïtief, doe het volledig zonder nadenken nu.
Moet nog heel weinig aan mijn rem komen...
.
)Bij Tesla was dat enorm. Gaspedaal loslaten = heavy remmen !Dan moet je gewoon het gaspedaal een heel klein beetje ingedrukt houden en dan bolt die gewoon uit .
Je moet zelfs geen power geven (alléé toch niet bij mijne Kia EV3 )
Een gewoonte als een ander, maar in een Tesla kan je het ten minste aanpassen... Wat ik nog niet vaak gezien heb bij andere EV's.Bij Tesla was dat enorm. Gaspedaal loslaten = heavy remmen !
Bij de KIA heb je presets waartussen je kan schakelen. Werkt ok voor mij. Ik zit meestal op OPD.Een gewoonte als een ander, maar in een Tesla kan je het ten minste aanpassen... Wat ik nog niet vaak gezien heb bij andere EV's.
De zachtste stand komt niet in de buurt van de zachtste stand van BMW. Een van de redenen dat die Tesla weg moest, ik had daar geen plezier meer aan.Een gewoonte als een ander, maar in een Tesla kan je het ten minste aanpassen... Wat ik nog niet vaak gezien heb bij andere EV's.
Met de S3XY buttons of knob kan je de regen aanpassen naar 0%, 25%, 50%, 75% of 100%.De zachtste stand komt niet in de buurt van de zachtste stand van BMW. Een van de redenen dat die Tesla weg moest, ik had daar geen plezier meer aan.
Ik vind het een beetje maf dat je voor bepaalde zaken die ik persoonlijk niet meer dan normaal zou vinden op een wagen, op een Tesla naar third party accessoires moet gaan.Met de S3XY buttons of knob kan je de regen aanpassen naar 0%, 25%, 50%, 75% of 100%.
![]()
Buttons Functions
Smart Tesla accessories that improve your driving experience and add unique automations.www.enhauto.com

Goh, het werkt perfect zonder, maar ik heb ook een S3xy commander zitten voor continues autopilot zonder dat bij Tesla aan te kopen en toen ik kocht was er een bundel actie en heb ik 4 knopjes bij gekocht. Eigelijk gebruiken ik die knoppen bijna niet.Ik vind het een beetje maf dat je voor bepaalde zaken die ik persoonlijk niet meer dan normaal zou vinden op een wagen, op een Tesla naar third party accessoires moet gaan.
Heb zo eens een discussie gehad met een Tesla eigenaar dat dat minimalistisch niets voor mij zou zijn, ik er vermoedelijk niet echt gewoon aan zou kunnen worden.
Kreeg dan standaard Tesla rijder antwoord, dat dat allemaal overroepen is en dat je daar snel genoeg aan gewoon wordt.
Bleek die allemaal van die s3xy knopjes etc te hebben.![]()
Ik vind het een beetje maf dat je voor bepaalde zaken die ik persoonlijk niet meer dan normaal zou vinden op een wagen, op een Tesla naar third party accessoires moet gaan.
Heb zo eens een discussie gehad met een Tesla eigenaar dat dat minimalistisch niets voor mij zou zijn, ik er vermoedelijk niet echt gewoon aan zou kunnen worden.
Kreeg dan standaard Tesla rijder antwoord, dat dat allemaal overroepen is en dat je daar snel genoeg aan gewoon wordt.
Ik heb het zelf niet. Zou het enkel voor 3 zaken echt overwegen:Ik vind het een beetje maf dat je voor bepaalde zaken die ik persoonlijk niet meer dan normaal zou vinden op een wagen, op een Tesla naar third party accessoires moet gaan.
Die weten heel goed dat de klant die dingen niet wil. Het is meer van “wij gokken er op dat we deze besparingen kunnen doorvoeren en de klant zal nog steeds onze auto’s kopen”.Ik vind dat over het algemeen een ziekte bij auto-ontwerpers (en software in nog bredere zin): er wordt imho teveel beslist dat gebruikers ineens bepaalde zaken niet meer kunnen kiezen of aanpassen "want wij weten wat de klant wil". Terwijl dat in realiteit absoluut niet het geval is.
Punt 1 kan je doen door uw linker scrollwiel ingedrukt te houden.Ik heb het zelf niet. Zou het enkel voor 3 zaken echt overwegen:
1) Snel switchen van Chill mode naar Standard. Dit kan met een knop, maar ook met de module en in de app instellen dat je bij bepaalde hoeveelheid 'gas' naar Standard mode wil. Daarna gaat hij dan terug naar Chill.
2) Uitschakelen van Emergency Lane Departure Warniing. Op kleinere wegen zonder middenlijn gaat hij daar vaak in de fout. Het uitzetten vereist best wat handelingen in het scherm, iedere keer dat je vertrekt (dank u Europa!!). Kan spijtig genoeg NIET met de s3xy knoppen.
3) Automatisch terug aanzetten van Autopilot naar wisselen van rijstrook. Collega zegt dat je dan eigenlijk de duurdere Autopilot niet meer nodig hebt. Spaart toch enkele duizenden euro's uit.
Ik denk dat ik het toch ga kopen voor 1 en 3. Kost nog geen 300€. Daar koop je niet veel voor bij een ander merk.
Dus je moet helemaal niet naar third party accessoires gaan, maar het grote voordeel is dat er wel gigantisch veel zijn voor Tesla.
Ik heb enkel interieurbakjes en een ijskast gekocht (die perfect in de zijkant van het koffer past)
) en het is wel ontluisterend hoeveel (Chinese) auto's falen in deze tests. We zeggen vaak dat China eraan zit te komen, maar als we afgaan op de software in deze test dan geeft dat toch niet veel hoop.Het gaat ook vooral over data en het soort beslissingen dat het maakt. Als een camerasysteem het goed doet, dan moet een lidar + camerasysteem het minstens even goed doen sowieso. Ook die test 's nachts, daar heeft lidar in principe een voordeel. Maar als er niet genoeg trainingsdata is, dan krijg je het resultaat dat bijna elke auto faalt.De echte sterkte van lidar zit bij gebruik bij slechtere weersomstandigheden. Dat werd niet getest en daar weten we dat zuivere camerasystemen het niet goed doen.