Elektrische wagens

Weet er iemand hoe je een ix3 op voorhand kan afkoelen? Via de app zie ik die optie nergens 😦
Naast wat @poeperman zegt, normaal als je je voertuig stillegt kan je aangeven wanneer je volgende vertrek is, en dan zal die ook de cabine op termperatuur brengen. Maar je moet dan ook weten wanneer je gaat vertrekken natuurlijk ;)

Tis warm hé :)

Ik verslijt meer banden dan Jos Verstappen als hij gezopen heeft, dus aan de rijstijl ligt het niet. Maar ik rij zelden (veel) te snel op de snelweg idd. 125 op de teller (124 op gps bij de iX3) meestal.

Overall verbruik is 19.x na 110k km. Best tevreden daarmee voor een non-purpose built baksteentje.

Tis warm hé :)

Ik verslijt meer banden dan Jos Verstappen als hij gezopen heeft, dus aan de rijstijl ligt het niet. Maar ik rij zelden (veel) te snel op de snelweg idd. 125 op de teller (124 op gps bij de iX3) meestal.

Overall verbruik is 19.x na 110k km. Best tevreden daarmee voor een non-purpose built baksteentje.

De mijne staat momenteel op 250km en is 83%

Hier nu voor de eerste keer ook +400km bij 100%. Ook een gemiddeld verbruik van +-19 (wel nog maar 5K op de teller).

Tussen batterijstatus en voertuigzoeker zie ik die 4 icoontjes niet, ik vond dat ook via Google maar ik heb dat dus niet :wtf:

app updaten?

Ik moest die remote services betalen, was gratis maar moest toch op de knop ‘betalen’ drukken

Ik zie die icoontjes nu en kan koelen op voorhand. Ik heb die wagen al 2 jaar. Wie weet zijn er nog zaken dat die wagen kan, die ik nog niet wist

Ps: volgens mij rijdt poeperman nog trager dan mijn oma 🤣 mijn gemiddelde staat alleszins op 19.8

Gemiddelde snelheid heeft een heel grote impact.

Autostrade is gemakkelijk 22-24 kWh / 100 km, bij redelijk vlot verkeer op 70 km/u banen gaat het verbruik vlot onder de 15.

Jullie meningen?
De Porsche Macan toevoegen aan de shortlist.

Maar om even serieus te blijven: wat zoek je in een auto? Moet die gewoon van A naar B rijden met genoeg plaats, of wil je ook zaken als comfort, sportiviteit, karakter, rijbereik, PK's, praktische snufjes, ... (niet hoofdzakelijk allemaal tegelijk uiteraard).

Ik ga afwachten tot Xiaomi beschikbaar is in Europa eer ik er maar aan denk een nieuwe wagen te kopen. Tegen dan gaan de prijzen weer wat gezakt zijn.

De SU7 al zien rijden in Wit-Rusland en ook in showrooms zien staan, ziet er me veel beter uit dan Tesla.
Kan dus niet wachten wanneer de YU7 beschikbaar is voor de EU...

Comfort is belangrijk, voldoende ruimte ook, technologische snufjes zijn altijd nice to have, prestaties ook niet onbelangrijk.

Rijbereik is minder relevant (thuisladen) en met mijn iX3 die +- 350km doet in realiteit kom ik ook overal. Tegenwoordig zitten nieuwe modellen daar sowieso boven.

Daarom dat die Xpeng G9 op papier perfect is.
+-700 liter bagageruimte, 3,9s van 0-100, veel binnenruimte, "nekeer iets anders" en technologisch full option aan een onklopbare prijs.
Het zal geen bochtenkoning zijn, maar waar kunt ge tegenwoordig nog wat dynamisch rijden...

Ik zie echt niet wat de traditionele premiummerken hier als antwoord op hebben, zonder 100k+ te kosten.
Ik zou inderdaad sowieso de G9 gaan testen, en aan de shortlist zou ik nog de BYD Sealion 7 en de BYD Tang toevoegen, als ik van u was

Mijn lijst in willekeurige volgorde:
- nieuwe iX3: af te wachten op de release later dit jaar... beschikbaarheidstermijn na aankondiging?
- Audi Q6: op papier ook geschikt, maar wordt al snel duur mits wat leuke opties en wordt ook niet echt warm van de looks
- Audi A6 avant etron: idem Q6, in het echt al paar keer zien rijden, niet echt overtuigd voor die prijs
- BMW i5 Touring: zelfde situatie als de Audi's, maar reviews spreken toch ook van besparingen op materialen. Qua looks niet echt wauw.
Sowieso een Audi, liefst de A6 avant etron. Wat is hun realistisch rijbereik?

Evt. Kia EV9 als ruimte van groot belang is?
Ruimte is leuk, maar een 7-zitter hoeft ook niet :biglaugh:
De BYD Sealion7 is ook niet mis hoor..
Alhoewel een Europeaan de voorkeur heeft en dan met name de BMW I5 touring met sportpakket.
Qua looks iets minder, maar ga ik eens verder bekijken bedankt!
Ik ga afwachten tot Xiaomi beschikbaar is in Europa eer ik er maar aan denk een nieuwe wagen te kopen. Tegen dan gaan de prijzen weer wat gezakt zijn.

De SU7 al zien rijden in Wit-Rusland en ook in showrooms zien staan, ziet er me veel beter uit dan Tesla.
Kan dus niet wachten wanneer de YU7 beschikbaar is voor de EU...

Een jaar wachttijd waar hij nu al uit is :oink:
Ik zou inderdaad sowieso de G9 gaan testen, en aan de shortlist zou ik nog de BYD Sealion 7 en de BYD Tang toevoegen, als ik van u was
Check, check en 7 zitter = te groot :biglaugh:

Comfort is belangrijk, voldoende ruimte ook, technologische snufjes zijn altijd nice to have, prestaties ook niet onbelangrijk.

Rijbereik is minder relevant (thuisladen) en met mijn iX3 die +- 350km doet in realiteit kom ik ook overal. Tegenwoordig zitten nieuwe modellen daar sowieso boven.

Daarom dat die Xpeng G9 op papier perfect is.
+-700 liter bagageruimte, 3,9s van 0-100, veel binnenruimte, "nekeer iets anders" en technologisch full option aan een onklopbare prijs.
Het zal geen bochtenkoning zijn, maar waar kunt ge tegenwoordig nog wat dynamisch rijden...

Ik zie echt niet wat de traditionele premiummerken hier als antwoord op hebben, zonder 100k+ te kosten.
Polestar 3 (/4), Volvo es90 en volgend jaar de Ex60.
Maar allemaal duurder dan de G9.

De eerste keer dat ik vrijuit kan kiezen welke wagen ik kies en ik geraak er niet uit, dus help mij aub :crazy: #firstworldproblems

Rij nu met een iX3 die begin volgend jaar einde lease is.
Deze kan eventueel nog verlengd worden, want ik zit qua km's wel goed.
Maar ik ben wel toe aan iets nieuws, alleen zijn mijn opties niet met de volle goesting.
Ik zou liefst onder de 1.5 KEUR maandelijkse kost zitten (via vennootschap). Of dit nu via leasing, krediet, renting, ... is maakt nu even minder uit.
Een jonge tweedehands kan ook, maar sowieso full EV.
Door mijn lengte kom ik quasi automatisch uit bij een SUV of break, omdat de beenruimte achterin anders te weinig is in combinatie met een kinderstoel.

Mijn lijst in willekeurige volgorde:
- nieuwe iX3: af te wachten op de release later dit jaar... beschikbaarheidstermijn na aankondiging?
- Audi Q6: op papier ook geschikt, maar wordt al snel duur mits wat leuke opties en wordt ook niet echt warm van de looks
- Audi A6 avant etron: idem Q6, in het echt al paar keer zien rijden, niet echt overtuigd voor die prijs
- BMW i5 Touring: zelfde situatie als de Audi's, maar reviews spreken toch ook van besparingen op materialen. Qua looks niet echt wauw.
- Xpeng G9: meeste babi pangang for bucks, lovende reviews, ... wil er sowieso een testrit mee doen. Maar hier is de restwaarde het grote vraagteken natuurlijk. Looks zijn voor discussie vatbaar, maar de black edition (aankondiging deze maand) triggert mij wel. Door te leasen dek ik mij wel in voor waardeverlies al zit dit ook wel vervat in de leaseprijs natuurlijk. Maar die lijkt onder de 1500 te blijven met de performance versie.

Dat is zowat de shortlist, maar met de nodige twijfel.

Jullie meningen?
De KGM Torres EVX is misschien ook een optie, en waarschijnlijk met grote voorsprong de goedkoopste ook :)

Hun pickup de Musso is nu ook beschikbaar als EV, voor als je iets helemaal anders wilt :D

Terug
Bovenaan