Performance versie op 21inch hier.Sowieso een Audi, liefst de A6 avant etron. Wat is hun realistisch rijbereik?
Autonomie schommelt tussen 550 en 580km.
3/4de van mijn traject is autosnelweg/file
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Performance versie op 21inch hier.Sowieso een Audi, liefst de A6 avant etron. Wat is hun realistisch rijbereik?
Weet je hoe de nieuwe iX3 er uit gaat zien?De eerste keer dat ik vrijuit kan kiezen welke wagen ik kies en ik geraak er niet uit, dus help mij aub#firstworldproblems
Rij nu met een iX3 die begin volgend jaar einde lease is.
Deze kan eventueel nog verlengd worden, want ik zit qua km's wel goed.
Maar ik ben wel toe aan iets nieuws, alleen zijn mijn opties niet met de volle goesting.
Ik zou liefst onder de 1.5 KEUR maandelijkse kost zitten (via vennootschap). Of dit nu via leasing, krediet, renting, ... is maakt nu even minder uit.
Een jonge tweedehands kan ook, maar sowieso full EV.
Door mijn lengte kom ik quasi automatisch uit bij een SUV of break, omdat de beenruimte achterin anders te weinig is in combinatie met een kinderstoel.
Mijn lijst in willekeurige volgorde:
- nieuwe iX3: af te wachten op de release later dit jaar... beschikbaarheidstermijn na aankondiging?
- Audi Q6: op papier ook geschikt, maar wordt al snel duur mits wat leuke opties en wordt ook niet echt warm van de looks
- Audi A6 avant etron: idem Q6, in het echt al paar keer zien rijden, niet echt overtuigd voor die prijs
- BMW i5 Touring: zelfde situatie als de Audi's, maar reviews spreken toch ook van besparingen op materialen. Qua looks niet echt wauw.
- Xpeng G9: meeste babi pangang for bucks, lovende reviews, ... wil er sowieso een testrit mee doen. Maar hier is de restwaarde het grote vraagteken natuurlijk. Looks zijn voor discussie vatbaar, maar de black edition (aankondiging deze maand) triggert mij wel. Door te leasen dek ik mij wel in voor waardeverlies al zit dit ook wel vervat in de leaseprijs natuurlijk. Maar die lijkt onder de 1500 te blijven met de performance versie.
Dat is zowat de shortlist, maar met de nodige twijfel.
Jullie meningen?
iX: Hold my beer?Want op alle andere auto’s heb je wel iets te zeggen qua looks, maar de nieuwe iX3 gaat imo toch een van de lelijkste auto’s op onze wegen worden.
Ik denk dat de iX2 toch wel de hoofdvogel afschiet.iX: Hold my beer?
FWD dus geen BMW eigenlijkIk denk dat de iX2 toch wel de hoofdvogel afschiet.
Wat een gedrocht.

Idd ik vrees ook het ergste...vandaar dat ik afwachten zei...Weet je hoe de nieuwe iX3 er uit gaat zien?
Want op alle andere auto’s heb je wel iets te zeggen qua looks, maar de nieuwe iX3 gaat imo toch een van de lelijkste auto’s op onze wegen worden.
Welke bedoel je precies? De Q8 e-tron?Ondertussen nog wat gegoogled en ik zie dat de Audi E-tron ook hard gedaald is in prijs? Wat is de (voornaamste) reden achter deze depreciatie?
Ik heb op autoscout gezocht op merk Audi & model E-tron. Die staat apart dan de Q8 e-tron dus denk dat degene die ik bedoel een andere wagen is.Welke bedoel je precies? De Q8 e-tron?
Ondertussen nog wat gegoogled en ik zie dat de Audi E-tron ook hard gedaald is in prijs? Wat is de (voornaamste) reden achter deze depreciatie?
Ik had reeds geglkeken en was er quasi over uit dat het richting q4 zou gaan. Vandaag naar Cardoen omdat ik de kofferruimte wel eens in het echt wou zien. Ook deze was acceptabel.Grootste gedeelte van de particuliere markt heeft geen 80k€ om te spenderen aan een wagen.
Technische vernieuwingen die zich snel opvolgen.
Tweedehandse elektrische markt slaat niet echt zo hard aan (mensen hebben nog een beetje schrik voor de vervangkost van de batterij)
Prijsdruk en prijsdaling van nieuwe elektrische wagens (zie het feit dat een model 3 vorig jaar te koop was voor 35k na premie, waarom zou je dan 50k betalen voor een 2de handse audi?)
-> Dat was vb ook een groot probleem vorig jaar bij de VW ID3... in het begin van vorig jaar kostte die +40k, tegen het einde van vorig jaar kostte die wagen van 40k nieuw zijnde 25k, premie inbegrepen (belangrijkste voorzieningen). Waarom zou je dan 20 - 26k gaan betalen voor een 2de handse versie van 3 jaar ervoor (waar ook kritiek bij was over het infotainmentsysteem of massale gebruik van plastic).
Beperkte garantie (zie issue batterij (schrik voor problemen hier die een significante kost zouden kunnen genereren die je zelf moet dragen)), en schrik voor elektrische wagens in het algemeen (brandgevaar, techniek,...) - ongeacht of dit rationeel is of niet.
Maar depreciatie is altijd al een ding geweest op nieuwe wagens. Volkswijsheid zegt niet voor niets dat als je de nieuwe wagen uit de showroom rijdt deze 25% minder waard is.
Ik zou zeggen doe onderzoek naar waar je op zoek bent. Bekijk de opties.
Omdat de nieuwe Q6 op technologisch vlak in alle opzichten beter is.Ondertussen nog wat gegoogled en ik zie dat de Audi E-tron ook hard gedaald is in prijs? Wat is de (voornaamste) reden achter deze depreciatie?
De e-tron is bij zijn facelift hernoemd naar Q8 e-tron. Het is dus ongeveer dezelfde auto, maar door de naamsverandering zal die apart staan op de meeste websites.Ik heb op autoscout gezocht op merk Audi & model E-tron. Die staat apart dan de Q8 e-tron dus denk dat degene die ik bedoel een andere wagen is.
De e-tron is bij zijn facelift hernoemd naar Q8 e-tron. Het is dus ongeveer dezelfde auto, maar door de naamsverandering zal die apart staan op de meeste websites.
Een motorische facelift is ook nog altijd een facelift. Het is in basis nog altijd een (Q8) e-tron.Was het niet meer dan een facelift, maar ook een stuk efficiënter, grotere batterij, etc.? Toch te oordelen naar EV database (voor allebei de 55 quattro variant): 24% grotere batterij, 11% lager geschat verbruik = 38% grotere range.
Ben voor mijn KIA EV6 aan het kijken naar een net voor in de koffer. @Tomski iets in gedachten ?
Ben het een beetje beu dat mijn winkelwaar over de koffer heen verspreid eindigt.
Is natuurlijk minder een probleem als die goed gevuld is. Maar als ik gewoon een beetje bij heb is dat irritant.
Is dat niet bij elke auto zo?Een motorische facelift is ook nog altijd een facelift. Het is in basis nog altijd een (Q8) e-tron.
De grootste redenen van de depreciatie zal zijn dat de facelift zo veel beter geworden is. Beetje zoals bij de Taycan.