Elektrische wagens

Gisteren nog is gaan piepen overal, en de EV3 springt er voor mij toch met kop en schouders bovenuit qua design, features en prijs. Alles klopt gewoon bij die auto.

De ID4 en ID5 vind ik beide ook enorm mooi, ruim genoeg maar niet te groot, alleen die pianolak overal, waarom toch!

Bijna een Mercedes Cla 180 Coupé star edition gekocht begin deze week, zou de grootste fout ever zijn geweest.
Onze zinnen nu gezet op de een EV Cla 250+ Amg plus line die later dit jaar uitkomt, zou onze eerste EV zijn.

Het was dacht ik wel van plan om naar Europa te komen, dus in theorie kan je het dan ook in België verkrijgen, alleen zal onderhoud dan wel een klein probleem zijn (als je het nodig hebt natuurlijk).

Mijn eerste onderhoud gehad (bmw ix3 - 2j oud). Bij de officiële bmw garage kreeg ik hiervoor een offerte van €280, met een nota dat er nog extra kosten konden bijkomen. Waar ik hem gekocht had, was de offerte €160, zonder extra opmerkingen. Dus naar daar geweest.

30minuten werk, want ik wou er op wachten (40min rijden) vooral de pollenfilter was de grootste kost

Daaraan zie je toch dat een elektrische wagens veel minder onderhoud nodig heeft. Binnen 2 jaar doen we dit nogmaals 👍

De nieuwe smart 5 vind ik zelf ook wel een wreed mooie auto, en ook al gebouwd op het 800V platform zoals de meeste aziatische al hebben.

De nieuwe smart 5 vind ik zelf ook wel een wreed mooie auto, en ook al gebouwd op het 800V platform zoals de meeste aziatische al hebben.
Ik vind dat precies ook een mooie wagen (nog niet in het echt gezien, alleen op internet).
Vriendin van mij heeft de smart 3. Verschoot toen even dat ze zei dat het een smart was. Ik stelde me nog steeds die zwart/gele mini auto's voor waar je met 2 in kon.

Ja dat is inderdaad minder. Nu behalve dat die gelijk ne zot optrekt is er niet echt een meerwaarde aan die brabus versie vind ik. Je wordt dan ook gelimiteerd in je keuze van carroserie kleuren.

En nu heb ik echt mijn gedacht gezet op die model Y omdat je daar customs klaxons kunt opzetten. Ik ga heel mijn repertoire van matroesjka quotes eropzetten.

Zijn die nieuwe Audi Avant 5/6 volledig elektrisch? Man man man, bloedmooi. Helaas terug maar 560km dus in real life 400km 😕

Zijn die nieuwe Audi Avant 5/6 volledig elektrisch? Man man man, bloedmooi. Helaas terug maar 560km dus in real life 400km 😕
je hebt die ook als diesel/benzine dacht ik.

En ivm rijbereik: als je de performance neemt dan kom je sowieso al uit tussen de 630-718km en de quattro ook aan +600km

Rij zelf nu 3 maand met de a6 etron performance.
In theorie is dat 700km.
In realiteit schommelt het tussen de 500 en 540km, afhankelijk van hoeveel snelweg ik doe.

De a5 is ice of plugin

normaal nu bij audi zijn alle even modellen elektrisch, de oneven zijn ICE/hybride. behalve de A6... die heb je elektrisch, hybride en ICE.

Laats in de nieuwe A6 avant etron gezeten.
Heb het niet snel voor breaks maar man wat een mooie auto binnen en buiten.
Maar 1 -puntje dat de setup v de cameraschermen en grootte beter kon, en waarom de camera zo groot en zo ver moet komen aan de buitenkant??
Kunnen ze er evengoed toch een gewone spiegel opzetten

Terug
Bovenaan