Dat gezegd zijnde, wat een kak-auto is een EQB toch wanneer het op range en laden aan komt.
We zaten op snelweg, rond de 105km/u, welliswaar volgeladen met dakkoffer, aan 230 Wh/km, of nog geen 300km range. Dat het maar 4°C was, zal er ook wel veel mee te maken hebben, want op reis in de zomer was dat nog geen 200 Wh/km, denk ik. Maar dan het laden… begon al maar aan 60kW en aan 60% vol was dat al gezakt naar 45kW. Bij wijze van test dan eens de Mercedes navigatie gebruikt tot volgende snellader, omdat de wagen dan de batterij zou voorverwarmen. Ok, dan haalde ik 80kW maar dus nog altijd niet de geadverteerde 100kW. En toch ook wel belachelijk dat ik enkel maar optimale snelheid zou halen als ik expliciet met de Mercedes navigatie naar de snellader navigeer.
Ik blijf me overigens afvragen of er niet iets mis is met mijn wagen omdat ik ook in de zomer altijd onder de 100kW bleef. Maar doordat er zoveel factoren zijn die laadsnelheid kunnen beinvloeden is het bijna onmogelijk te weten of je wagen goed werkt qua laden.