Elektrische wagens

Ik heb nog geen EV maar ik had toch echt verwacht dat je de prijs weet voordat je begint te tanken. Wat een klucht weer.
Hoe weet je dan de prijs? Eerst één of andere app checken voordat je begint met laden?

Inderdaad. Telkens opnieuw ook want het kan van dag op dag veranderen.

2 weken terug nog met die kaart op die plek geladen aan 42 cent gemiddeld (30cent + wachttijdtarief)
En vandaag het dubbele.

Vandaag nog es 100% geladen omdat ik weer een halve rondtrip in BE voor de boeg heb.

375km range op 100%, en dat voor een WLTP van 518km.

Vandaag nog es 100% geladen omdat ik weer een halve rondtrip in BE voor de boeg heb.

Naar de maan en terug - geen probleem, een realistisch verbruik opgeven van een wagen (ongeachte de aandrijving), koelkast, whatever ... - NO WAY, te moeilijk.

Das gewoon pure maffia, een gigantische lobby.

Ik dacht dat WLTP bij 15°C was. Correctie 14°C

Dus alles dat afwijkt van die testomstandigheid heeft een impact op de range.
Het is koud. Dan ga je meer verbruiken want je moet de verwarming opzetten, en je kan geen gebruik maken van de hitte die vrijkomt bij de motor zoals bij een plofmotor die die omzetting inefficiënt doet.

Uw traject gaat waarschijnlijk ook afwijken van de typische mengeling route. En uw snelheid gaat potentieel hier ook door afwijken. Dus afwijking galore.

Voor de rest is het een guess o meter, en gene echte kilometerteller.

uw dikke teen bepaalt alles, dat heeft niks met maffia of lobby te maken.

Ik kan perfect de vooropgestelde range halen als ik dat wil, zonder enig probleem. Ik had dat met mijn diesels ook altijd, zelfs met occasioneel hooniganisme.

Komt er precies op neer dat hij er niet helemaal weg van is heb ik de indruk?

Ze vinden de auto zeker niet slecht, maar precies ook nergens uitzonderlijk. En zoals altijd wel bij Audi, sommigen dingen zitten er niet op terwijl je die bij veel andere merken al standaard krijgt.

Elektriciteit tanken in Nederland wordt blijkbaar duurder en ze gaan BMP moeten betalen (€ 600 en een klets minimaal dacht ik gelezen te hebben ) …denk dat dit de doodsteek gaan zijn voor elektrisch rijden ginder en hopelijk gaan ze hier dit niet als voorbeeld nemen (buiten de walen dan . )

Elektriciteit tanken in Nederland wordt blijkbaar duurder en ze gaan BMP moeten betalen (€ 600 en een klets minimaal dacht ik gelezen te hebben ) …denk dat dit de doodsteek gaan zijn voor elektrisch rijden ginder en hopelijk gaan ze hier dit niet als voorbeeld nemen (buiten de walen dan . )

Die BPM zat er al langer aan te komen, maar die mogelijks grote prijsstijging van elektrisch laden is precies iets nieuws, of ik had er toch niet eerder over gehoord. Dat weegt wel serieus door voor wie vooral publiek moet laden...

ja mammie :love: EV9 GT

dvr2uhkzpf7mts_1200.jpg

Terug
Bovenaan