Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hangt er vanaf. Al heeft de airco niets te maken met de warmtepomp optie bij een wagen.Is het nuttig om als optie de warmtepomp te nemen als de auto al standaard airco zou hebben ?

)Ik zou het niet doen. Het verschil is pas echt te merken bij koude temperaturen.Verwacht 4000 km of minder in 1 jaar te rijden .
Meestal korte ritten en af en toe eens wat langer (eens naar de zee of de caravan )
Heb wel al vernomen dat airco in een EV niet echt dient om te verwarmen enkel om te koelen …(dus niet hetzelfde als bij mijn dieselke .)
Is dat niet ook dubbel. Bij opstart warmtepomp (korte ritten) is het verbruik wss hoger dan moest je gewoon elektrisch verwarmen.Hangt er vanaf. Al heeft de airco niets te maken met de warmtepomp optie bij een wagen.
De warmtepomp maakt uw elektrisch verbruik lager. Maar zoals bij alles is er een optimaal punt dat afhangt van hoeveel km je rijdt. Standaard zou ik echter persoonlijk altijd de warmtepomp gebruiken/aanvinken. Omdat het ook een impact heeft op uw range in de winter, doordat je efficiënter verwarmt en dus een lager totaalverbruik hebt.
Ook al kost het bij vele autobedrijven 1000 - 1500€ extra....![]()
Groot bereik: VW ID7, Audi A6Rijdt hier sinds deze week iemand met een i5 break rond. Schoon machien, ik ben fan. Wat is er eigenlijk qua aanbod aan traditionele breaks met deftige range tegenwoordig? iX3 wordt binnenkort ook al 3 jaar, voor de volgende pakken we liever weer een break dan SUV.
Verwacht 4000 km of minder in 1 jaar te rijden .
Meestal korte ritten en af en toe eens wat langer (eens naar de zee of de caravan )
Heb wel al vernomen dat airco in een EV niet echt dient om te verwarmen enkel om te koelen …(dus niet hetzelfde als bij mijn dieselke .)
De omschrijving is nogal vaag.Een tweedehandsvoertuig moet minimaal 3 jaar en maximaal 8 jaar voor de huidige inschrijving voor het eerst in gebruik zijn genomen om in aanmerking te komen.
Telt volgens mij niet.Kort vraagje in verband met de Vlaamse premie voor een tweedehands elektrische wagen.
Op de website staat:
De omschrijving is nogal vaag.
Heeft er iemand ervaring met het aanvragen van de premie voor wagens die wel in 2021 ingeschreven zijn maar minder dan 3 jaar geleden, bijvoorbeeld november of december 2021?
Van die voorwaarden ben ik op de hoogteTelt volgens mij niet.
Vergeet ook niet dat deze verkocht moet worden door een professionele verkoper. Een particulier telt niet. En catalogusprijs mag maximaal 60k zijn.

Ow een demowagen van 2022 met minder als 6k kilometer telt als nieuw ? dat wist ik niet... nu bon, dan moet het nog altijd lager zijn dan 40k.Van die voorwaarden ben ik op de hoogte
De leeftijdsvoorwaarde is gewoon nogal vaag, zeker het feit dat ze zeggen ten op zichte van de huidige inschrijving. Dus dan kan je in principe nu een wagen kopen, aanmelding starten, de wagen zelf pas inschrijven in december en zo de premie toch opstrijken...
Het is gewoon nogal vreemd omdat ze dan bijvoorbeeld voor de demowagens als nieuw te beschouwen (max. 2 jaar en max. 6000km) naar het bouwjaar in het chassisnummer kijken (voor een demowagen die werd aangekocht in 2024 is dit de letter N (2022), P (2023) of R (2024)).
Ik heb dat ook pas vandaag ontdekt, maar er zitten nog regels aan verbonden, misschien redelijk logisch maar de demowagen mag maar 1 eigenaar hebben gehad en dat moet de dealer zijn waar je hem koopt.Ow een demowagen van 2022 met minder als 6k kilometer telt als nieuw ? dat wist ik niet... nu bon, dan moet het nog altijd lager zijn dan 40k.
Mja, voor degene waar ik naar aan het kijken was, valt dat dus af want prijs is al minstens 53k€. En dus geen premie.Ik heb dat ook pas vandaag ontdekt, maar er zitten nog regels aan verbonden, misschien redelijk logisch maar de demowagen mag maar 1 eigenaar hebben gehad en dat moet de dealer zijn waar je hem koopt.
Durfde de dealer zelf niet te bellen mss?Vorige week 2e maal telefoon van Volvo marketing team.
Id7 tourer (break variant) bedoel je?Rijdt hier sinds deze week iemand met een i5 break rond. Schoon machien, ik ben fan. Wat is er eigenlijk qua aanbod aan traditionele breaks met deftige range tegenwoordig? iX3 wordt binnenkort ook al 3 jaar, voor de volgende pakken we liever weer een break dan SUV.
Id7 tourer (break variant) bedoel je?
Id5 bestaat niet als break.
Ik hoop als volgende ook die id7 tourer onder mijn gat te krijgen.
oeps, niet goed gelezen.De BMW i5 break. Ga eens proberen uitzoeken van wie die is zodat ik eens binnenin kan kijken. Ligt waarschijnlijk wel buiten het leasebudget van mijn vrouw (aangezien die nog iets duurder is dan een iX3 zou ik denken). Zou wel in mijn leasebudget passen maar ik heb mobiliteitsbudget, althans tot de politiekers doorhebben wat voor belachelijk systeem dat is en de voordelen inperken.