apzoeir
Well-known member
Is dat niet dezelfde als de EV9 maar dan kleiner?4 oktober stellen ze de Kia EV3 voor in Mechelen .
Wil die wel eens in het echt zien .![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Is dat niet dezelfde als de EV9 maar dan kleiner?4 oktober stellen ze de Kia EV3 voor in Mechelen .
Wil die wel eens in het echt zien .![]()
Grootte van het scherm maakt eigenlijk weinig uit, het is niet dat je daar filmpjes op afspeelt tijdens het rijden oid. Buiten navigatie is er daar weinig beweging op.Scherm is gewoon te groot op de console …ze willen juist dat de chauffeur niet wordt afgeleid en nu gaan ze tv’s vandoor op het Dashboard zetten …
Zo iets maar dan niet voor de prijs van een EV9 .Is dat niet dezelfde als de EV9 maar dan kleiner?

Dit dus ook … wat is er mis met fysieke knoppen en een hendeltje aan het stuur .Belangrijker is de trend van alle fysieke knoppen te vervangen door digitale knoppen op het scherm.

Kost meer dan een schermpjeDit dus ook … wat is er mis met fysieke knoppen en een hendeltje aan het stuur .
Kost meer dan een schermpje
Niet enkel dat, voor een YouTube kanaal hebben ze eens uitgeteld hoeveel knoppen je zou nodig hebben zonder scherm. Dat kwam neer op 100-en knoppen.Kost meer dan een schermpje
Zelfde als de directe competitie nochtansde a6 etron prijzen zijn bekend en ze zijn verschrikkelijk duur. de opties nog veel meer.
geen lelijke wagen maar hard pass.
De equivalent van de A6 sportback is de uitgaande/huidige A7. Het verschil is 13K in de basis. Stevig.de a6 etron prijzen zijn bekend en ze zijn verschrikkelijk duur. de opties nog veel meer.
geen lelijke wagen maar hard pass.

Niet enkel dat, voor een YouTube kanaal hebben ze eens uitgeteld hoeveel knoppen je zou nodig hebben zonder scherm. Dat kwam neer op 100-en knoppen.
Toen er nog voor alles knoppen waren, was er evengoed kritiek dat het interieur te veel knoppen had. Zoek maar eens een Ford of Mercedes interieur van 2010 op...

De A6 is 20 tal centimeter groter dan de Q6.De equivalent van de A6 sportback is de uitgaande/huidige A7. Het verschil is 13K in de basis. Stevig.
Wat ook grappig is, is dat de Q6 goedkoper is dan de A6![]()
De equivalent van de A6 sportback is de uitgaande/huidige A7. Het verschil is 13K in de basis. Stevig.
Wat ook grappig is, is dat de Q6 goedkoper is dan de A6![]()
Klopt; de Q6 e-tron is het EV-equivalent van de Q5, de Q4 e-tron is het EV-equivalent van de Q3. De nieuwe A6 e-tron is het EV-equivalent van de huidige A6 (die hernoemd moet worden naar A7, aangezien alle ICE-modellen oneven nummers in hun benaming krijgen). De nog onbestaande A4 e-tron moet het EV-equivalent van de nieuwe A5 worden.De A6 is 20 tal centimeter groter dan de Q6.
Audi is echt weer compleet de mist ingegaan met hun benamingen.
Kia EV9 kan dit volgens mij.Is het nu eigenlijk al mogelijk om Vehicle 2 Home (V2H) te doen?
Ik vermoed dat dit wettelijk nog niet kan of zo.
Enig idee wanneer dit zou kunnen komen?
Zijn er al wagens die hierop voorzien zijn?
In 2020 hoopte ik dat wanneer een EV kocht in 2022/23 dit mogelijk zou zijn, niet gelukt dus.
Ik zou in 2026/27 wel een nieuwe EV willen, maar dan hoop ik toch dat echt wel eens van de grond komt.
Met welke laadpaalKia EV9 kan dit volgens mij.
.Bedankt voor het antwoord.Wettelijk geen enkel probleem. Er zijn alleen weinig laadpalen die dat kunnen. De Quasar is er wel zo eentje.
Wagens die het kunnen:
Ik heb die lijst bekeken, maar ik weet niet hoe ik de laadpalen er in terug kan vinden. Lijken mij vooral Solar of Batterij systemen te zijn.Meer info over de gecertificeerde laadpalen:
Homologatie van decentrale productie-eenheden - Synergrid
Op deze pagina vindt u de technische vereisten en procedure voor de homologatie van decentrale productie-eenheden, evenals de lijst van gehomologeerd materieel.www.synergrid.be
Heb ik bekeken, maar geeft weinig praktische info. Ze verwijzen naar Fluvius die dan weer terug verwijst naar de Vlaamse overheid.Meer info Vlaamse overheid:
![]()
Uw elektrische wagen als thuisbatterij
U kunt uw wagen gebruiken als thuisbatterij en er de energie van uw zonnepanelen in opslaan.www.vlaanderen.be
Dus toch nog wettelijk een probleem, maar hopelijk binnenkort opgelost ?!Een huidig addertje is dat de huidige C10/11 in §7.2 vereist dat een productie-installatie via een vaste verbinding wordt aangesloten, en op die manier on-board chargers in feite verbiedt.
![]()
Synergrid heeft echter mede om die reden, en ook omwille van de kleine mobiele systemen aansluitbaar op een stopcontact (balkon-PV, mobiele thuisbatterij, …), enige tijd geleden een amendement opgesteld om die verplichting tot vaste verbinding te laten vallen. De consultatie daarvan is op 14/03 afgelopen, en de aangepaste tekst zit in het intern validatieproces. Als alles positief verloopt, vervalt deze verplichting dus formeel binnen enkele maanden.
Die is niet meer te koop. Quasar 2 ook niet.Wettelijk geen enkel probleem. Er zijn alleen weinig laadpalen die dat kunnen. De Quasar is er wel zo eentje.