Monkytiger
Well-known member
Ja, dat is het juist. Dan is de efficiëntie minder van belang. Wat toch jouw betoog was?Dan is de laadsnelheid in km/h toch nog steeds van toepassing ook al is het maar voor 100km bij te laden?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja, dat is het juist. Dan is de efficiëntie minder van belang. Wat toch jouw betoog was?Dan is de laadsnelheid in km/h toch nog steeds van toepassing ook al is het maar voor 100km bij te laden?
I don’t care als dat een Taycan, Q6, A6, ID3, Model 3 is. Ik kijk gewoon puur naar de tijd om die 1000km af te leggen.En mijn punt is dat dat een onfaire vergelijking is.
Eerst en vooral kies je voor de wagen met de vormfactor die voldoet aan uw wensen. En daarna vergelijk je pas naar efficiëntie toe. Dan ben je in mijn ogen correct aan het vergelijken als je wil spreken over efficiëntie.
Anders is dat gewoon appels en peren vergelijken.
Dat hangt er vanaf hoeveel belang je aan 5 minuten langer wachten hangt.Ja, dat is het juist. Dan is de efficiëntie minder van belang. Wat toch jouw betoog was?
Op die manier. Ik vond dat gewoon niet raar. Omdat ik weet dat er wagens zijn die 13 - 15 wh per 100km verbruiken maar evengoed 26 wh/100km of dat als je 260km/h rijdt met de taycan dat uw verbruik nog een pak hoger is dan of dat tijd van 10 -> 80% niet veel zegt als je bij de ene een batterij hebt van 40kwh en bij de andere 1 van 200kwh en die van 200kwh vb 1 minuut langer heeft geladen op die tijd. Dan kies ik nog altijd liever die met een batterij van 200kwh.I don’t care als dat een Taycan, Q6, A6, ID3, Model 3 is. Ik kijk gewoon puur naar de tijd om die 1000km af te leggen.
Ik was verbaasd om een paar “trager ladende” auto’s redelijk bovenaan te zien tussen de 800V wagens. Dat alles. En toevallig pak ik die 2 er uit omdat ze onder elkaar staan met dezelfde tijd.
En daarmee maak ik dan de conclusie: laadsnelheid in KW zegt niet alles. Efficiëntie speelt ook een factor, dus je vergelijkt best ook eens in km/h laadsnelheid als je een paar EV’s wil vergelijken als je een opzoek bent naar een nieuwe wagen.
QFTDesondanks zou ik toch een 800V wagen prefereren
Zeker in het geval van tesla zou ik dat niet zeggen. Ik doe dat vrij regelmatig, zo 100km bijladen. En dat is echt wel heel handig met tesla. Ik kom dan met 10% aan bij een tesla snellader om dan direct aan 250kW die 100km bij te laden. In no time ben je dan weer weg.Dan is de laadsnelheid in km/h toch nog steeds van toepassing ook al is het maar voor 100km bij te laden?
Tja, dat ging sowieso komen.Partijen die onderhandelen over Vlaamse regering zijn het eens: gedaan met nul euro verkeersbelasting voor elektrische auto’s
Was te verwachten natuurlijk. Hopelijk een correcter fiscaal beleid dan in wallonie waar je voor een tesla 1600 euro inschrijving betaald en voor een kleine benzinewagen 120 euro neerlegt.
The state giveth and the state taketh away....
Niet meer dan logisch dat EV's ook gaan moeten betalen. Maar als ze EV willen blijven stimuleren om de klimaat doelstellingen te halen, dan zou het iets goedkoper moeten zijn. De reden dat de taks voor diesel duurder is dan voor benzine, is omdat die vervuildender is dacht ik?Benieuwd hoe ze dat gaan onderbouwen. Zou toch absurd zijn dat je meer verkeersbelasting moet betalen dan iemand die op benzine of diesel rijdt?
Wel ja, ik ben het ermee eens. Ik denk dat iedereen ook wel wist dat het eraan zat te komen.Niet meer dan logisch dat EV's ook gaan moeten betalen. Maar als ze EV willen blijven stimuleren om de klimaat doelstellingen te halen, dan zou het iets goedkoper moeten zijn. De reden dat de taks voor diesel duurder is dan voor benzine, is omdat die vervuildender is dacht ik?
@Renegadexxripxx Een oldtimer is toch beperkt in aantal kilometers per jaar, of vergis ik mij ?
Is 100€ tegenwoordig (vorig jaar 50€). Ik dacht vast zonder dat men kijkt naar motor, brandstof, verbruik of CO2.Als je hem als gewone wagen inschrijft dan zijn er geen problemen. En het voordeel aan oude wagens is dat de techniek erachter nog redelijk beperkt is. Mijn vader betaalt iets van een 60 of 120€ of zoiets€ dacht ik als verkeersbelasting elk jaar en dat is een 1.6D (maar dat trekt natuurlijk echt niet snel op (maar heb dat ook niet echt nodig)). Sinds hij nu in pensioen is, dacht hij om de wagen in te schrijven als oldtimer.
De prijzen van de elektriciteit aan laadpalen zijn ook fel aan het zakken. Onderhoud aan je benzine wagen kost ook nog eens meer. Moet toch al een pak aan belastingen bijkomen voordat je benzine kostprijs technisch beter is. (nieuwe wagens)Gohja, als hierdoor een benzine terug interessant wordt, dan is het maar zo. Instant torque en geen emissie is leuk, maar de doorslag blijft de kost. Dus wordt de EV duurder dan de benzine, switch ik toch gewoon hoor.
Gohja, als hierdoor een benzine terug interessant wordt, dan is het maar zo. Instant torque en geen emissie is leuk, maar de doorslag blijft de kost. Dus wordt de EV duurder dan de benzine, switch ik toch gewoon hoor.
Is 100€ tegenwoordig (vorig jaar 50€). Ik dacht vast zonder dat men kijkt naar motor, brandstof, verbruik of CO2.
Allee, ik heb toch 2 wagens die ondertussen de 30 gepasseerd zijn, op gewone nummerplaten en daar betaal ik 100€ elk voor.
Buiten de crashveiligheid rijdt zo'n wagen van begin jaren 90 bijna even goed als een moderne: ABS, elektrische ramen, airco, etc
En minder goed voor het milieu natuurlijk...
Batterij is en blijft een enorm onvoorspelbaar gegeven. Een elektrische wagen is veeeeeel sneller per total door de kwetsbaarheid van de batterij en de onzekere consequenties van een impact op dat stuk.De prijzen van de elektriciteit aan laadpalen zijn ook fel aan het zakken. Onderhoud aan je benzine wagen kost ook nog eens meer. Moet toch al een pak aan belastingen bijkomen voordat je benzine kostprijs technisch beter is. (nieuwe wagens)