Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De boordcomputer (het algoritme om de range te berekenen) wel natuurlijk. Die heeft data van uw rijstijl nodig...Een EV heeft toch helemaal geen inrijperiode?
Niet om verbruik te weten...De boordcomputer (het algoritme om de range te berekenen) wel natuurlijk. Die heeft data van uw rijstijl nodig...
Nee, maar wel voor gemiddeld verbruik. Hoe minder km's je gedaan hebt, hoe minder "lange, zuinige ritten" daar bij zullen zitten. Dat gemiddelde zal waarschijnlijk dalen als er meer woon/werkverkeer km's bijkomen.Niet om verbruik te weten...
+/- zoals veel performante EV m´s tegenwoordig.Knappe bak, maar 2.550kg !!
Colin Chapman moest het meemaken.
Dat klopt, jij kan die 35% btw via jouw btw-aangifte recupereren, vandaar dat de verzekering dat stuk niet ten laste neemt.Ze hebben mij ook de recupereerbare btw op de herstelling laten betalen. Vreemd. Herstelling wordt ten laste genomen van de verzekering, ik betaal de franchise en klaar. Niet dus, ik moest 1020 euro extra betalen (35% recupereerbare btw op de iets meer dan 14000 euro herstellingskosten).
Is dit een gangbare praktijk ?
Als jij die als zelfstandige kan recupereren en de factuur staat op naam van jouw vennootschap is dat normaal. Verzekering betaalt het hoofdbedrag en jij recupereert de BTW (en betaalt hem ook).Geen idee, ik heb de politie niet meer gehoord.
@poeperman geen idee wat er grappig aan is..
Het was blijkbaar moeilijk om aan de nodige onderdelen te geraken. Er is ook veel in detail nagekeken geweest om te zien of de batterij niet beschadigd werd. Heb hem ook teruggekregen met de lading die er toen nog in zat, dus niet volgeladen. Had een kleine moeite geweest voor hen, en had een mooiere service geweest vind ik.. maar bon.
Ze hebben mij ook de recupereerbare btw op de herstelling laten betalen. Vreemd. Herstelling wordt ten laste genomen van de verzekering, ik betaal de franchise en klaar. Niet dus, ik moest 1020 euro extra betalen (35% recupereerbare btw op de iets meer dan 14000 euro herstellingskosten).
Is dit een gangbare praktijk ?
Mijn gedacht
hier met de tesla 195kW verstookt op 1200 km. @30cent per kw is 58.5 euries aan een gemiddeld verbruik van 16.25kw/100km toch wel een pak goedkoper dan met de ID4.
In abpr even ingegeven. Ik zou met de ID4 280kW verstoken aan 70 cent. oftewel 196 euro bij een gemiddeld verbruik van 23.3kW/100km.
Ga voor de terugreis op ABRP rijden en enkel IONITY gebruiken. Daar zou ik in theorie aan 60 cent moeten kunnen tanken via mijn KIA kaart.
Waarom niet op ABRP enkel Tesla gebruiken?
Zo heb ik het gedaan (met een ID4). Dut is een PAK goedkoper. Zelfs zonder enig abonnement.
De EV6?Gisteren auto nog es opgeladen tot 80%. 220km rangeop een auto met WLTP 518km.
Mijne guess-o-meter heeft nog wat last van de 1000km Autobahn.![]()
Ik had maar 13% meer, en vond via de chargemap app een lader van "theplugincompany", in Tenneville. Een CCS2 connector, 60kw lader. Maar die laadsessie wou niet starten. (hoewel geaccepteerd was met chargemap kaart). Ik had al melding gekregen dat ik dringend moest laden want maar 11% meer, maar ben dan toch nog in Marche-En-Famenne geraakt, en daar geladen bij Delhaize. 300kw laders (dus daar kan ik mijn "volle" 220kw laadsnelheid proberen halen, interne beperking van de EV9. van "Electra". Werkt met chargemap en freshmile dus.Langste stop die ik moest doen van ABRP was 15 minuten. Dat was de eerste stop. Maar ik heb altijd langer gestaan waardoor er tijd af ging van de volgende.. Effe met de hond rondwandelen. Iets eten. Wc...En trrrrrrraaag. Max 90kW voor mijn Kia.
Bij de Tesla-laders die opengesteld zijn voor derden staan er echt vaak niet-Tesla's die meerdere stalls blokkeren maar dat was nooit een probleem, de Tesla-locaties zijn bijna altijd ruim voorzien. Veel gedoe om niets dus.