Elektrische wagens

Weet iemand hoe het zit met het huren van een elektrische wagen in het buitenland?
Op voorhand al kijken voor een laadkaart van het grootste netwerk ter plekke?

Laatst bewerkt:
Voor de goedkoop moet je geen EV rijden zenne, zeker niet als je publiek moet laden.

De laadsessies van gisteren es bekeken. Tussen de 87 en 97 cent per kwh. Zelfs bij de Lidl waarvoor ik van de snelweg ben gereden.

Moest ik nu ook snel kunnen laden bij Tesla hé. Toch een dik voordeel voor de Muskmannen.

Laatst bewerkt:
En wetende dat door mijn stevig tempo ik aangekomen ben met 26,7kwh gemiddeld per honderd :lol:

Ik heb evenveel verstookt als een 15 liter benzine per honderd zuiper.

Ga voor de terugreis op ABRP rijden en enkel IONITY gebruiken. Daar zou ik in theorie aan 60 cent moeten kunnen tanken via mijn KIA kaart.

En wetende dat door mijn stevig tempo ik aangekomen ben met 26,7kwh gemiddeld per honderd :laugh:

Ik heb evenveel verstookt als een 15 liter benzine per honderd zuiper.
Gisteren met mijn model 3 naar de zee geweest. 10.7kWh/100km gemiddeld verbruik oftewel 2.5x minder als u 😅

Disclaimer: twas wel aan 80kmh door Nederland

Voor de goedkoop moet je geen EV rijden zenne, zeker niet als je publiek moet laden.

De laadsessies van gisteren es bekeken. Tussen de 87 en 97 cent per kwh. Zelfs bij de Lidl waarvoor ik van de snelweg ben gereden.

Moest ik nu ook snel kunnen laden bij Tesla hé. Toch een dik voordeel voor de Muskmannen.
Mijn gedacht
hier met de tesla 195kW verstookt op 1200 km. @30cent per kw is 58.5 euries aan een gemiddeld verbruik van 16.25kw/100km toch wel een pak goedkoper dan met de ID4.
In abpr even ingegeven. Ik zou met de ID4 280kW verstoken aan 70 cent. oftewel 196 euro bij een gemiddeld verbruik van 23.3kW/100km.

:D

In Duitsland ziet de infrastructuur er beter uit dan bij ons, veel nieuwe palen zag ik, met die grote schermen. Ik geef ze hier nog een kans . Bij ons ga ik er echter niet meer.

Man man wat een wirwar aan prijzen en abonnementen.

Tijd om dit allemaal wat beter te regelen. Zou het ook zo gek zijn aan de tankpomp als de overheid benzineprijzen niet reguleerde?

Dit is toch echt nefast voor de adoptie van ev? Veel mensen hebben al range anxiety en laadstress, komt er nog bij dat je 43 kaarten en 12 abonnementen nodig hebt..

Man man wat een wirwar aan prijzen en abonnementen.

Tijd om dit allemaal wat beter te regelen. Zou het ook zo gek zijn aan de tankpomp als de overheid benzineprijzen niet reguleerde?

Dit is toch echt nefast voor de adoptie van ev? Veel mensen hebben al range anxiety en laadstress, komt er nog bij dat je 43 kaarten en 12 abonnementen nodig hebt..
idd. Dit zijn bedrijven die in het gat van de markt gesprongen zijn en er toch wel heel goed aan verdienen.

Terug
Bovenaan