Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Tesla produceert ook in Duitsland. De model Y komt vb van daar.Als ik eerlijk moet zijn: als de Europese industrie alleen zware, lelijke, inefficiënte en te dure EVs blijft bouwen, dan zijn ze mij kwijt als koper.
Ook bouwen Europese merken EVs in China voor de Europese markt, die vrijgesteld zijn van de nieuwe EU importheffing (denk ik toch).
21,7% van de EVs in de EU komt uit China, waarvan slechts 7,6% door chinese merken. https://www.acea.auto/fact/fact-sheet-eu-china-vehicle-trade-2024/
Vind ik vrij hypocriet en China brengt het dispuut ook voor het WTO.
Duurder speelt natuurlijk ook mee. Vroeger viel er technisch nog iets voor te zeggen voor de duurdere Duitse kwaliteit.Mij lijkt uw aversie niet te komen van het feit dat ze zwaar, lelijk en inefficiënt zijn. Maar wel dat ze aan de duurdere kant zijn. Maar alles wat nieuw is is duurder.
)Je kan het natuurlijk ook in het belachelijke trekken, dan stopt iedere discussie.Als je binnenruimte tov gewicht als meest belangrijke ziet: koop een Dacia Spring. Weegt nog geen ton.
Dat zeg ik toch ook?Zo zie je maar dat anderen ook andere eisen stellen aan hun nieuwe wagen.
Je hebt gelijk. Ik las enkel over tarieven die men reeds berekend had voor BYD, Geely en SAIC, maar de Europese fabrikanten kunnen getroffen worden:Neen, niet vrijgesteld. Er worden in functie van het verwachte voordeel dat ze hebben door productie in China andere bedragen gevraagd dan Chinese producent die alles vb in China doet. Of die meer voordelen hebben gekregen van de Chinese overheid.

Als efficiëntie het belangrijkste was dan kocht je geen EV. Een fiets is efficiënter naar energieverbruik.Het inefficiënte vind ik ook belangrijk: heel de transitie naar EV is toch ook omdat we efficiënter moeten zijn? Om dan een ICE te vervangen door een inefficiënte EV stuit mij tegen de borst.
En design ook: ook ben zeker niet de enige die vind dat BMW helemaal doorgeslagen is in hun design. Hoewel de Neue Klasse me nog wel hoop geeft. Ik vrees echter dat die sedan te laat gaat komen om in 2026 te kopen. Maar dan speelt de prijs nog.
Audi zit op een doodlopend spoor qua design met hun gigantische grilles.
En Mercedes met hun plastieken grille a la Model S uit 2012...
(zo, dat moest er even uit)
Grappige is wel dat Polestar hierdoor de 3 in de US gaat produceren voor export naar de EU, dus geen tarieven in de EU moet betalen. En dat men daardoor ook een 4 uit China gratis in de US mag importeren!
![]()
Polestar 3 voor Europa komt voortaan niet meer uit China
De Polestar 3 wordt voor de Europese markt straks niet meer...www.autoweek.nl

Een echte man eet achter het stuur, houdt 12h lang z’n pipi op, tankt op 2 minuten en rijdt daarmee 1200kmDat eten duurt hier weer langer als da laden!!!!

Sorry, maar een echte man rijdt 1800km op 12h.Een echte man eet achter het stuur, houdt 12h lang z’n pipi op, tankt op 2 minuten en rijdt daarmee 1200km![]()

Das wel ferm. En wetende dat de nieuwe Taycan nog sneller laadt…Maar wat een reisauto
170-180 kachelen op de Duitse Autobahn, tot 80% bijtoppen op 12 min en weer gaan met die banaan.
Afaik is dat maar een stopgap oplossing tot PS4 in Zuid Korea geproduceerd kan eordenGrappige is wel dat Polestar hierdoor de 3 in de US gaat produceren voor export naar de EU, dus geen tarieven in de EU moet betalen. En dat men daardoor ook een 4 uit China gratis in de US mag importeren!
![]()
Polestar 3 voor Europa komt voortaan niet meer uit China
De Polestar 3 wordt voor de Europese markt straks niet meer...www.autoweek.nl