Elektrische wagens

Mijn volgende wordt waarschijnlijk een ID.7

Zelfs wanneer de 4WD minder zou kosten, zou ik nog voor de RWD versie gaan.
  1. De draaicirkel van een 4WD is gewoon veel groter dan van een RWD, en de kleine draaicirkel is nu net het groot voordeel van de ID-serie
  2. Voor mij is dat voldoende vermogen, en ik wil een zuinig voertuig
Vorige week een test gezien van de ID.7 op de snelweg aan 130km/h. Wagen verbruikt 173Wh/km bij 130km/h en geraakt 420 km ver op één lading. En dat is de versie met de kleine accu, de versie met de grote accu zou nog eens 15% verder moeten geraken.

@Renegadexxripxx : dit geldt ook voor de ID.4, de RWD heeft een draaicirkel van 10.2 tot 12 m, afhankelijk van de uitvoering. De RWD heeft de kleinste draaicirkel. Ik erger me vandaag de dag enorm aan de debiel grote draaicirkel van mijn 4WD model 3

Niet de intentie om voor de ID te gaan, was eerder aan het kijken naar de KIA EV6.

AWD of FWD of RWD ?

Ik ben nog altijd aan het twijfelen of het noodzakelijk is als ik met de elektrische wagen ga om AWD te hebben. Of RWD niet voldoende zou zijn (met winterbanden en desnoods kettingen)
RWD, mij interesseert die extra power niks. Bij gladde toestanden moet je toch kettingen aan, ook AWD. Koop gewoon deftige kettingen en banden met het verschil in aankoopprijs.

ook 21 inchers?
Ja

Niet de intentie om voor de ID te gaan, was eerder aan het kijken naar de KIA EV6.
Moest ik privé kopen zou ik dat ook doen. Alleen al het feit dat ik 7 keer per jaar ongeveer 1000km rijdt in een dag, die laadcurves 😍.

Nog maar 9 maanden wachten op de bestelde ex90 😅.

Hopelijk hebben ze tegen dan een groot deel van hun software problemen opgelost.

Allé, m'n werkgever heeft de car policy gefinaliseerd. Over enkele maanden kan ik een Enyaq bestellen. 85, met business pakket of whatever dat heet.

Vree content mee. Deftige range, ruime wagen, zitten wel wat opties op, zou komen met verbeterde software en interieur ziet er nog vrij tof uit. Niet de mooiste wagen, en had liever break gehad ipv iets SUV-achtig. Maar in die prijs-regio bestaat nog geen deftige elektrische break afaik.

Ben alleen benieuwd naar levertijd, maar dat zien we wel. Ik vermoed dat het alleszins niet meer zo erg is als in de Corona/begin Oekraïne periode.

Ik erger me vandaag de dag enorm aan de debiel grote draaicirkel van mijn 4WD model 3
Waarom stoort jou dat eigenlijk zo hard?
Ik merk die grote draaicirkel ook wel en het verschil met bv. de Q4 van mijn vrouw is groot. Echter heb ik daar dagdagelijks niet echt last van, en als ik niet meteen mooi in de parkeerplek geraak (al parkeer ik 9/10 achterwaarts), niet in 1 beweging een U-turn kan maken of de bocht niet meteen kan halen... dan ga ik een stukje achteruit en klaar. Kost 5 seconden en ik sta daar zelfs niet bij stil, laat staan dat het me ergert, en ik vind het -persoonlijk- al zeker een non-argument bij het kiezen van een wagen dus ik ben wel benieuwd naar jouw ergernis.

Waarom stoort jou dat eigenlijk zo hard?
Ik merk die grote draaicirkel ook wel en het verschil met bv. de Q4 van mijn vrouw is groot. Echter heb ik daar dagdagelijks niet echt last van, en als ik niet meteen mooi in de parkeerplek geraak (al parkeer ik 9/10 achterwaarts), niet in 1 beweging een U-turn kan maken of de bocht niet meteen kan halen... dan ga ik een stukje achteruit en klaar. Kost 5 seconden en ik sta daar zelfs niet bij stil, laat staan dat het me ergert, en ik vind het -persoonlijk- al zeker een non-argument bij het kiezen van een wagen dus ik ben wel benieuwd naar jouw ergernis.
Vind ik nu ook wel een overroepen iets. Hier staat er een ID4 op de oprit en een tesla model 3. Ja de draaicirkel is niet zo klein als die ID4 (maar die is dan ook belachelijk klein) maar om te zeggen dat het een debiel grote draaicirkel is lijkt me nu ook wat vergezocht. Dat draait zoals een andere normale wagen.

Laatst bewerkt:
Beelden van een BMW "neue klasse" (M-coupé ?)
Wagen lijkt uitgerust te zijn met naafmotoren.
Voorkant ziet er wel leuk uit, als dat ook de basis is voor de nieuwe i3, zit dat wel snor denk ik.

Beelden van een BMW "neue klasse" (M-coupé ?)
Wagen lijkt uitgerust te zijn met naafmotoren.
Voorkant ziet er wel leuk uit, als dat ook de basis is voor de nieuwe i3, zit dat wel snor denk ik.

Die achterkant ziet er wel afschuwelijk uit

Die achterkant ziet er wel afschuwelijk uit
Wat alle twijfels over 't feit of 't over een BMW gaat wegneemt (denk" iX", "XM" ) :cool:
Ik vermoed dat de normale i3 wel die voorzijde overneemt, maar een minder lelijke achterkant zal krijgen

Precies ook een korte motorkap. Zouden ze nu eindelijk eens wat meer aan de praktische kant denken in plaats van te veel met het uiterlijk bezig te zijn?

Voor het eerst ga ik op vakantie vertrekken met een EV, Tesla Model Y LR.
Weekje Bretagne en daarna een weekje iets zuidelijker. Op zich allemaal niet ver.
Waarschijnlijk kom ik met Tesla Superchargers toe, maar voor het geval dat: zijn er interessant gratis abonnementen voor het opladen van je wagen?
Voor bvb supermarkt of zo?
Heb tot nu toe enkel thuis geladen, dus ik weet er echt niets van.
Ik neem aan dat bankkaart waarschijnlijk nog niet werkt.

Voor het eerst ga ik op vakantie vertrekken met een EV, Tesla Model Y LR.
Weekje Bretagne en daarna een weekje iets zuidelijker. Op zich allemaal niet ver.
Waarschijnlijk kom ik met Tesla Superchargers toe, maar voor het geval dat: zijn er interessant gratis abonnementen voor het opladen van je wagen?
Voor bvb supermarkt of zo?
Heb tot nu toe enkel thuis geladen, dus ik weet er echt niets van.
Ik neem aan dat bankkaart waarschijnlijk nog niet werkt.

Freshmile & Chargemap. Eventueel Tesla abo nemen voor 1 maand..

Een paar maand geleden in Spanje de app RecargaPublica van Iberdrola gebruikt. Daar kan je je credit kaart aan koppelen en zo opladen via de app. Geen laadpas nodig dan. Als ik op de map kijkt, zijn er ook een massa laadpalen in Frankrijk die je via die app kan gebruiken.
Hier kan je ook al eens kijken. Tesla netwerk zal normaal wel volstaan denk ik.

Veel publieke laadpalen blijven toch een dikke scam hoor.
Hier op de parking van de Delhaize 1,105 € / kWh :rofl:
Ik weiger daar zelfs te laden al wordt het betaald door de firma.

Veel publieke laadpalen blijven toch een dikke scam hoor.
Hier op de parking van de Delhaize 1,105 € / kWh :rofl:
Ik weiger daar zelfs te laden al wordt het betaald door de firma.
Een kennis heeft een laadpaal voor zijn zaak die openbaar is. Hij vraagt 34cent/kWh.
Met Eflux betaal je daar 38cent/kWh, met Shell 68cent/kWh... Dus Shell pakt daar dikke winst als aanbieder, want in alle gevallen krijgt de eigenaar van de laadpaal maar 34cent/kWh, ongeacht de prijs van de 3rd party.

Laatst bewerkt:
Man man, moest ik nu een auto prive moeten kopen, ik zou het wel weten:
(EV3 Business Long range – 600 km)
39k -5k premie ... ze geven de auto's bijna voor niets weg.

Zowat de goedkoopste benzine VW Golf automaat kost al 35k. Crazy

Man man, moest ik nu een auto prive moeten kopen, ik zou het wel weten:
(EV3 Business Long range – 600 km)
39k -5k premie ... ze geven de auto's bijna voor niets weg.

Zowat de goedkoopste benzine VW Golf automaat kost al 35k. Crazy
Waarom zou je deze verkiezen boven een model3/y ? Serieuze vraag, ben zelf op zoek naar een <40k wagen. De range is wel nice natuurlijk.

Waarom zou je deze verkiezen boven een model3/y ? Serieuze vraag, ben zelf op zoek naar een <40k wagen. De range is wel nice natuurlijk.
cuz veel cooler.

4 real, ik vind dat echt een vette bak. Mijn ega was echter niet akkoord dus het wordt opnieuw #bimmerlife voor minstens 4j

Voor mij valt tesla uit vanwege het gebrek aan HUD display.
Alsook, denk ik niet dat je long range tesla in deze prijsklasse krijgt.
En na 10 jaar dezelfde tesla modellen te zien, heb ik het wel gehad.

Terug
Bovenaan