Ik weet niet of mijn vraag hier hoort, maar ik vond niet onmiddellijk een afdeling over hybride wagens. Dus ik probeer het hier.
Ik ga zoals elk jaar op reis met de wagen, ik maak ongeveer 7000 km op een maand tijd. Hiervoor had ik een diesel. Nu heb ik een hybride met benzine. Deze rijdt ongeveer 20 km elektrisch als ik hem in de stopcontact steek.
Ik vind het de moeite niet om de oplader mee te sleuren naar het buitenland en het is de moeite ook niet om die telkens aan een stopcontact te hangen, hiermee verlies ik tijd.
Kan het kwaad dat ik gedurende een maand enkel op benzine rijd, iemand een idee?
Nee, gaat geen kwaad kunnen. Het is gewoon een reguliere hybrid benzinewagen met extra grote batterij dan. Met PHEV op vakantie gegaan en was laadkaart kwijt dus nooit opgeladen.
Op de 2.400km zonder opladen had de wagen ongeveer 250km elektrisch gedaan puur door regeneratie.
Voor lange (snelweg)ritten is die elektrische aandrijving sowieso niet zo efficiënt.
.
Naar omgevingsgeluid toe maakt het alvast geen hol uit want mijn Superb was véél stiller dan die A4 waar ik nu mee rijdt. De eerste 2 weken zat ik altijd te controleren of mijn deuren wel goe dicht waren...
, leest dat zelfs een X3 niet echt een gezinswagen is...