Elektrische wagens

BYD begin je toch ook steeds vaker te zien precies.
Ben ik nu wel de enige die die ‘Build Your Dreams’ op de achterkant echt zo mottig vindt? Ik hoef nu toch geen motivational quote op mijn wagen te hebben, ik vind dat precies toch een dealbreaker :help:
BMW = Bayerische Motoren Werke,
Mercedes = de naam van de dochter van de eerste constructeur
KIA = To rise from Asia
Peugeot : peugot brothers
Renault : ruler's advisor
Audi : Listen

Die badge die erop staat boeit mij niet echt.

BMW = Bayerische Motoren Werke,
Mercedes = de naam van de dochter van de eerste constructeur
KIA = To rise from Asia
Peugeot : peugot brothers
Renault : ruler's advisor
Audi : Listen

Die badge die erop staat boeit mij niet echt.
Het gaat mij niet om de badge, BYD stoort me niet. Dat er een halve zin opstaat wel 😛

Ben ik nu wel de enige die die ‘Build Your Dreams’ op de achterkant echt zo mottig vindt? Ik hoef nu toch geen motivational quote op mijn wagen te hebben, ik vind dat precies toch een dealbreaker :help:
Ik dacht dat ze dat er niet meer opzetten bij de nieuwe wagens, omdat de Europese markt dat inderdaad niet mooi vindt.

Staat een heel topic over op tweakers, ferme auto spec wise en de software evolueert ook mooi.
De vraag is wil je China zoveel geld geven?
Neen de vraag is niet of je China zoveel geld wil geven, de vraag is vooral :

1) wat gaat de impact van de heffingen zijn op die goedkope prijs.
2) gaan die Chinese bedrijven voldoende marktpenetratie voorzien om ervoor te zorgen dat men voldoende ondersteuning maar ook wisselstukken en dergelijke kan aanbieden.

Dat laatste is voor mij echter de grootste blokkade geweest om hen niet te overwegen. Terwijl een Tesla die dan ook nog goedkopere instappers heeft op dat 2de punt voorlopig wel gewoon betere papieren heeft en effectief bewezen is. Had Tesla op hetzelfde moment gestaan als Xpeng zou ik die Tesla evengoed niet overwegen voor een nieuw of zelfs tweedehands voertuig. Toch niet wanneer ik er 40 - 50k moet aan spenderen. 5 - 10k ja dat is iets anders.

Idd ik vond dat bij Mercedes AMG en BMW Alpina ook al heel mottig als ze een halve zin op die kofferklep zetten.

Idd ik vond dat bij Mercedes AMG en BMW Alpina ook al heel mottig als ze een halve zin op die kofferklep zetten.
Ja vroeger vond iedereen het heel stoer als er vanachter op zijn Mercedes in het groot Kompressor stond. Vandaag is dat eerder nogal cringe, en zoiets als BYD voluit al helemaal.

Zoals "911 Carrera 4 S" met brede spatiëring zodat drie kwart van de kofferklep vol staat
Al betwijfel ik of men dat bij een Porsche erg vindt...

ik zou ook nooit een Russische auto willen :D
Voor nen Uaz 452 (mee nen deftige motor transplant en stevige interieur opknapbeurt) zou ik toch overstag gaan :D

UAZ-452-2206-Bukhanka-Offroad-Camper-3.jpg

Voor nen Uaz 452 (mee nen deftige motor transplant en stevige interieur opknapbeurt) zou ik toch overstag gaan :D

UAZ-452-2206-Bukhanka-Offroad-Camper-3.jpg
Ne vriend heeft dat als camper. Is leuk eenmaal ter plaatse, maar dat zuipt benzine gelijk ne rus vodka en aangenaam rijdt dat nu toch ook niet.

Het gaat mij niet om de badge, BYD stoort me niet. Dat er een halve zin opstaat wel 😛

Ik dacht dat ze dat er niet meer opzetten bij de nieuwe wagens, omdat de Europese markt dat inderdaad niet mooi vindt.
Klopt, wordt sinds een tijdje inderdaad niet meer geplaatst op de Europese versies van hun wagens.
Weetje: BYD staat eigenlijk helemaal niet voor "Build Your Dreams", maar voor "Biyadi", wat dan weer afgeleid is van de originele bedrijfsnaam "Yadi Electronics". "Build Your Dreams" is eerder een slogan die ze achteraf hebben uitgevonden om een meer westers klinkende naam aan het bedrijf te linken.

Kgoh het was niet perse over het snelladen.
Ik zit nu in zuid Frankrijk (met een benzine wagen nog) en met een kind van 2 jaar moet je toch genoeg pauzes nemen.

Eerder in het algemeen bedoelde ik
Even uit interesse, hoeveel en hoe lang waren jullie stops? Wij vertrekken hier binnen 3 weken richting Spanje (Alicante) met een baby van 9 maanden :biglaugh:

Terug
Bovenaan