Elektrische wagens

'tis eens iets anders. In ieder geval eleganter dan de iX.

Eens benieuwd naar de basis versie van de wagen. Basis bmw's zijn vaak grijze mussen (bijna een andere wagen) zonder opties van de koplampen/carrosserie.

En zeker niet wanneer je probeert de kijken wie het verste staat in de aandrijftechniek
Maar dat is als gebruiker toch veel minder interessant? Alé, als ik een elektrische wagen koop gaat de km's dan wie er technisch gezien nu eigenlijk toch net sneller zou laden toch belangrijker zijn.

Laatst bewerkt:
In mijn use case, altijd thuisladen, en in nood eens 5pct bijtoppen om thuis te geraken, maakt 10-80% geen hol uit.

Geef mij 5 min 300kw en nadien 50kw en ik ben dolgelukkig. Laadcurves zijn ook goed of slecht afhankelijk van de use case.

Het is jammer dat we op het punt moeten aankomen maar...
Voor een concept voor een EV-SUV, vind ik het eigenlijk nog wel meevallen. Het interieur vind ik maar niks, maar het exterieur vind ik wel oké.

In tegenstelling tot voorgaande (iX...) modellen heb ik bij deze niet onmiddelijk kotsneigingen.

Wat ik vooral niet snap aan het interieur. Bij de i3 had BMW eigenlijk al een goed, redelijk minimalistisch interieur voor een EV. Daar zijn ze dan vanaf gestapt en nu komen ze met een veel lelijker ontwerp.

Ik ga niet zeggen dat ik het een mooie wagen vind maar het valt iets beter mee dan ik verwacht had. Het lijkt eerder een aanzet tot iets moois, alsof ze met wat tweaks tot iets echt deftigs zouden gekomen zijn. Ik snap dat die konijnentanden verwijzen naar de oude BMW's maar hier botst het wat omdat het te veel het horizontale van de voorkant breekt met die stomme lichtrand waardoor het niet meer zo strak is. Maar voor de rest ok, ze proberen toch wat anders.

Interieur vind ik ook lelijk. En ik wil spiegels.

De sedans zouden die konijnentanden niet hebben dus ik ben benieuwd om die eens beter te kunnen zien.
BMW_Vision_Neue_Klasse_X_2.jpg

Het ziet toch echt nog concept uit. Da's zoals bij de q6/a6 etron. Zogezegd 90% af maar die 10% deed uiteindelijk nog veel. Sowieso hier ook zal het interieur er echt niet zo uit zien in de finale productiewagen.

Het ziet toch echt nog concept uit. Da's zoals bij de q6/a6 etron. Zogezegd 90% af maar die 10% deed uiteindelijk nog veel. Sowieso hier ook zal het interieur er echt niet zo uit zien in de finale productiewagen.
Bij BMW is het toch een vrij goeie indicatie van hoe het er gaat uit zien, als je het interieur van de iNext bekijkt, het concept dat uiteindelijk de iX werd.

P90334010-bmw-vision-inext-mixed-reality-12-2018-2667px.jpg

BMW-iX-Interior-Red.jpg

Lieve EV collegarijders, ik versta het best dat jullie 100 willen rijden om range te sparen of om überhaupt thuis te geraken.. maar dat kan prima vanop de eerste rijstrook.

Mvg

Een elektrische rijder die wel 120 wil kunnen kachelen en jullie rijden allemaal grandioos in mijne weg. Bende taffelaars! :lol:

In mijn use case, altijd thuisladen, en in nood eens 5pct bijtoppen om thuis te geraken, maakt 10-80% geen hol uit.

Geef mij 5 min 300kw en nadien 50kw en ik ben dolgelukkig. Laadcurves zijn ook goed of slecht afhankelijk van de use case.
Dat is bij mij ook voor 90% van alle snellaadsessies het geval.

Mja... Kan er misschien nog mee door, maar toch blij dat ik de huidige IX3 nog heb. En geen panoramadaken, da's ook de nieuwe trend?
Hij heeft wel een panoramadak, hij heeft geen open dak.
Ik vind een open dak eigenlijk ook niet nodig, staat hier letterlijk nooit open.

Zijn er publieke laadpalen waar je zonder laadkaart kan opladen?

Ben de laadkaart kwijtgespeeld en duurt enkele dagen eer we een nieuwe toegestuurd krijgen, maar vrees niet toe te komen tot dan...
Staat er niet aan de meeste laadpalen een handleiding waarmee je via een app (?) toch jouw VISA kaart kan koppelen en dus betalen? Damn, ik zou niet weten wat doen als ik mijn kaart van BMW ben vergeten en ik moet opladen :o

Hij heeft wel een panoramadak, hij heeft geen open dak.
Ik vind een open dak eigenlijk ook niet nodig, staat hier letterlijk nooit open.
Ik heb dat op beide wagens, en dat staat letterlijk 100% van de tijd dicht met dan ook nog de schuifklep dicht. Heel af en toe voor de kinderen ofzo zet ik dat eens open als het schoon weer is.

Kun je voor zo'n elektrische Vivaro ook de premie aanvragen van de Vlaamse overheid?

Op de website lees ik onderstaande, dus ik vermoed van wel (op voorwaarde natuurlijk dat ik wacht tot hij 3 jaar is).

De premie is specifiek gericht op voertuigen die bedoeld zijn voor personenvervoer (voertuigcategorie M1), voor het vervoer van goederen met een beperkt gewicht tot 3500 kg (voertuigcategorie N1) en zware micro-stadswagens (voertuigcategorie L7e-C).

Terug
Bovenaan