Elektrische wagens

Gisteren na de collegas thuis af te zetten om 3 uur snachts hier toch even aan de snellader gehangen omdat de madam vandaag met de ouders op familiebezoek moet. Yeah mss toch eens investeren in een laadpaal thuis.

Wat betreft de batterijdegradatie (als ik ABPR mag geloven) is 11% op 3 jaar tijd en 30k km.
Ik ben niet zeker dat die ABPR correct is. Ik zou na 75000 km en drie jaar nog geen 2% degradatie hebben, kan me dat niet voorstellen.
Hoe vaak hang je aan een snellader?

Ik ben niet zeker dat die ABPR correct is. Ik zou na 75000 km en drie jaar nog geen 2% degradatie hebben, kan me dat niet voorstellen.
Hoe vaak hang je aan een snellader?
Normaal gezien voor mijn verlof miss op en al 10 keer op twee jaar. Dan op verlof uiteraard 15 keer en nu mss een 3 tal keer na het verlof.
Meest van den tijd laad ik aan de 11kw laders en tot 80%

En dan laad je uw fiets af aan de lader of trek je je wandelschoenen daar aan. Weer zo'n straffe sportieveling die als de dood is om wat verder te stappen of te fietsen.
Ja uiteraard waar +20km wandelen in de Ardennen haast een hele dag uitstap is, laat ons er nog menig kilometers met mogelijk heel wat hoogtemeters aanbreien van en naar de laadpaal.
EV’s zoals ze nu zijn, gaan ook niet voor iedereen werken. Maar daar is er nog meer dan 10j tijd voor op een oplossing te vinden.
In tussentijd ga je wel steeds meer belastingen betalen als je met een brandstofwagen blijft rijden.
Mja, voor afgelegen gebieden zal het een merde blijven.
De actieradius zal binnen 10 jaar hopelijk een pak hoger liggen, voor gemiddelde wagens.

*verlaat deze heilige tempel weer*

Brandstofwagens :rolleyes:

Moet de baan op vandaag en moest nog tanken. Een kwartier file in de verkeerde richting voor mijn vast tankstationmerk. Had ik maar een EV zodat ik elke dag volgeladen kon vertrekken.

Brandstofwagens :rolleyes:

Moet de baan op vandaag en moest nog tanken. Een kwartier file in de verkeerde richting voor mijn vast tankstationmerk. Had ik maar een EV zodat ik elke dag volgeladen kon vertrekken.
Ik moet zeggen dat ik dit gemak serieus heb onderschat. Ik laad nu wel een keer of 3 per week tegenover om de 10 dagen tanken, maar das thuis komen en de stekker inpluggen. Das geen 10 seconden werk.

Ik moet zeggen dat ik dit gemak serieus heb onderschat. Ik laad nu wel een keer of 3 per week tegenover om de 10 dagen tanken, maar das thuis komen en de stekker inpluggen. Das geen 10 seconden werk.
watten datten.... ik jaag me nu feitelijk al op als ik nog eens benzine moet halen voor de grasmaaier.

Ik heb geen brandstof grasmachine meer, maar ik zou zo graag eens met de Tesla een jerrycanneke benzine gaan halen. Mij parkeren aan die pomp en dan op mijn dooide gemakske die jerrycan beginnen vullen. Liefst de vrijdag avond om 17h30 als de vaste klanten hun blik Jupiler komen drinken in de shop omdat het weekend begint. Ik voel de ogen al op mijn rug branden.

Ik heb dat hier een aantal keren aangehaald dat dat echt een serieus voordeel is. Wordt meestal weggelachen want dat duurt maar 5 minuten. Maar voor mij is dat effectief een serieus voordeel.

Ik heb geen brandstof grasmachine meer, maar ik zou zo graag eens met de Tesla een jerrycanneke benzine gaan halen. Mij parkeren aan die pomp en dan op mijn dooide gemakske die jerrycan beginnen vullen. Liefst de vrijdag avond om 17h30 als de vaste klanten hun blik Jupiler komen drinken in de shop omdat het weekend begint. Ik voel de ogen al op mijn rug branden.
Ik deed dit vorig jaar met Tesla model3. De tankbediende stond al in het deurgat om te roepen. Toen pas zag hij de 5l jerrykan en snel terug naar binnen.
Ik had er plezier in. 😉(Was voor de hakselaar)
Accu maaier is trouwens top.

Ik heb dat hier een aantal keren aangehaald dat dat echt een serieus voordeel is. Wordt meestal weggelachen want dat duurt maar 5 minuten. Maar voor mij is dat effectief een serieus voordeel.
Ik geef dat ook altijd aan. Vergeet niet dat je bij tanken ook vaak aan de wagen moet blijven staan en dat dat echt niet leuk is wanneer het koud en winderig is. En nadien stinken je handen.
Neen bedankt, al 3 jaar geen tankstation meer bezocht (enfin, op die ene keer na voor een bidon naft voor 't grasmachien)

Ik vind toch maar een gedoe om die kabel iedere keer deftig op te rollen en terug te hangen aan de muur.
Zeker tijdens deze laatste maanden wanneer het vriest of regent.

Ik vind toch maar een gedoe om die kabel iedere keer deftig op te rollen en terug te hangen aan de muur.
Zeker tijdens deze laatste maanden wanneer het vriest of regent.

Mag er een deel opgerold aan de muur blijven hangen indien de wagen dichtbij staat?

Ik vind zo nen kabel dat rond die laadpaal hangt feitleijk spuuglelijk. Als ik ene bestel wordt er geladen met de losse kabel.

Ik vind zo nen kabel dat rond die laadpaal hangt feitleijk spuuglelijk. Als ik ene bestel wordt er geladen met de losse kabel.

Ik ga bij SMA geen keuze hebben.

csm_EV-Charger-7.4-22_e9a98da039.png

Mag er een deel opgerold aan de muur blijven hangen indien de wagen dichtbij staat?
Mijn installataur zei dat het geen probleem was. Die kabel is voldoende dik was zijn uitleg.
Ik rol hem dus niet meer af en ik merk ook niet dat die warm wordt ofzo. Maar ik laad zelden boven de 4kW en die paal/kabel kan 22kW aan.
Kabel is 8m lang en de auto staat op 80cm van de laadpaal.

Terug
Bovenaan