Elektrische wagens

Was de batterij deftig voorverwarmd?
Jawel, dat werkt dus perfect nu. Je kan zelfs op 't scherm kijken hoever de accu is opgewarmd en aan welke snelheid je kan laden bij die temperatuur :coolbrows:
Je kan instellen dat de wagen automatisch opwarmt wanneer je naar een lader rijdt, maar je kan dat ook zelf triggeren (voor laadpalen die niet gekend zijn op je nav).

De goedkope Tesla Model Y is ondertussen al opgevangen door een nieuwssite.

De opmerkingen van de lezers onderaan vind ik wel terecht:
- Is de premie wel van toepassing als de catalogusprijs nog steeds hoger is dan 40k?
- Komen er geen leveringskosten bij waardoor je alsnog boven de 40k uitkomt?
- Heb je nog wel recht op de premie, als die er al door komt? Deelwagen platformen mogen ook genieten van de premie en die zullen er wel alles aan doen om zoveel mogelijk van die premie's binnen te rijven.

De opmerkingen van de lezers onderaan vind ik wel terecht:
- Is de premie wel van toepassing als de catalogusprijs nog steeds hoger is dan 40k?
- Komen er geen leveringskosten bij waardoor je alsnog boven de 40k uitkomt?
- Heb je nog wel recht op de premie, als die er al door komt? Deelwagen platformen mogen ook genieten van de premie en die zullen er wel alles aan doen om zoveel mogelijk van die premie's binnen te rijven.
Ik heb het opgezocht en het is niet zoals in Nederland dat de catalogus prijs telt. Enkel de bestelbon telt.
Afleveringskosten zijn inbegrepen in de prijs die Tesla adverteert
Van die premie ben je helaas niet zeker. Maar een Model Y voor 39900euro is nog steeds een heel mooie deal.

Welke electrische bmw zouden jullie aanraden voor iemand die haar bmw x5 M wil inwisselen. Een iets kleinere bmw mag gerust maar niet groter of te klein.

Ik denk dus aan iX3 of i4.

Welke electrische bmw zouden jullie aanraden voor iemand die haar bmw x5 M wil inwisselen. Een iets kleinere bmw mag gerust maar niet groter of te klein.

Ik denk dus aan iX3 of i4.
Als het een gelijkaardige auto moet zijn, gewoon de bmw iX?
Maar qua design ga je wel serieus achteruit dan :D

Ook De Tijd heeft het erover (samen met prijsverlagingen van VW). Het zit voorlopig achter paywall maar het zal niet lang duren voor het op VRT en HLN verschijnt dan:

Navraag van De Tijd geeft een vaag antwoord:
Het is niet duidelijk hoeveel voorraadexemplaren Tesla van de afgeprijsde Model Y's beschikbaar heeft. De actie loopt al een aantal dagen en volgens een woordvoerder van het merk is de interesse ervoor 'goed'.

De korting op de voorraadmodellen heeft wellicht ook te maken met de nakende update voor de Model Y.

Ondertussen ook op Het Nieuwsblad:

Een van de komende dagen wss een item in een van de TV-journaals.

Laatst bewerkt:
Net nieuws gekregen van de garage dat mijn auto op de boot zit. Eind deze maand/ begin feb zou ie geleverd kunnen worden.

Net nieuws gekregen van de garage dat mijn auto op de boot zit. Eind deze maand/ begin feb zou ie geleverd kunnen worden.

Veel te vroeg aja godverdomme, ik had op maart april gerekend!

nu moet ik nog winterbanden regelen en mijn electricien opjagen voor de laadpaal :lol:

De Vlaamse Regering stelt alles in het werk om zo snel mogelijk het besluit definitief goed te keuren, na het advies van de Raad van State. Dat advies wordt begin februari verwacht. Mochten er voorwaarden of andere bepalingen wijzigen, zal dat duidelijk gecommuniceerd worden. Het loket waar u de premie kan aanvragen zal opengaan in de loop van februari 2024. U zal zich eerst kunnen aanmelden op het loket. De aanvraagprocedure zelf wordt later opengezet na de publicatie van het besluit in het Belgisch Staatsblad.
Wij zoeken nog een elektrische wagen als 2de wagen thuis. Oorspronkelijk keek ik voor een 2dehands S-model, maar die is te groot als 2de auto, oa de breedte, ook de grote draaicirkel stoort ons nogal. Plan b was een recente model3, tot het nieuws kwam van de premie, dus wachtten we nog even. Op de model 3 lijkt de premie niet van toepassing te zijn (prijsdaling zou te sterk zijn voor mr Musk wss :-) ).

Intussen zien we de model Y idd aan een leuke prijs nieuw (al weet ik dat dit nu het laatste bouwjaar is).
Feit is zoals de quote hierboven, dat de premie er komt, mààr dat de voorwaarden nog kunnen veranderen in februari.

We nemen dus het zekere voor het onzekere en wachten nog even die voorwaarden af voor we zotte impulsieve aankopen doen. Het is en blijft een 2de wagen en zou eigenlijk een beetje 'overkill' zijn, maar de markt duwt ons soms in dergelijke richtingen :-p.

Wij zoeken nog een elektrische wagen als 2de wagen thuis. Oorspronkelijk keek ik voor een 2dehands S-model, maar die is te groot als 2de auto, oa de breedte, ook de grote draaicirkel stoort ons nogal. Plan b was een recente model3, tot het nieuws kwam van de premie, dus wachtten we nog even. Op de model 3 lijkt de premie niet van toepassing te zijn (prijsdaling zou te sterk zijn voor mr Musk wss :) ).

Intussen zien we de model Y idd aan een leuke prijs nieuw (al weet ik dat dit nu het laatste bouwjaar is).
Feit is zoals de quote hierboven, dat de premie er komt, mààr dat de voorwaarden nog kunnen veranderen in februari.

We nemen dus het zekere voor het onzekere en wachten nog even die voorwaarden af voor we zotte impulsieve aankopen doen. Het is en blijft een 2de wagen en zou eigenlijk een beetje 'overkill' zijn, maar de markt duwt ons soms in dergelijke richtingen :p.
Ik heb hier al eens de ssangyong korando e motion vermeld. Begint vanaf 30.5k en dat is zonder de premie (denk ik). Maar het is natuurlijk ook niet de kleinste wagen 😁
Sowieso vind ik het heel veel wagen voor die prijs. Niet de snelste qua laden maar als 2de wagen telt dat (imo) minder.
Het kan zeker eens interessant zijn om eens te gaan horen bij een dealer.

Wij zoeken nog een elektrische wagen als 2de wagen thuis. Oorspronkelijk keek ik voor een 2dehands S-model, maar die is te groot als 2de auto, oa de breedte, ook de grote draaicirkel stoort ons nogal. Plan b was een recente model3, tot het nieuws kwam van de premie, dus wachtten we nog even. Op de model 3 lijkt de premie niet van toepassing te zijn (prijsdaling zou te sterk zijn voor mr Musk wss :) ).

We nemen dus het zekere voor het onzekere en wachten nog even die voorwaarden af voor we zotte impulsieve aankopen doen. Het is en blijft een 2de wagen en zou eigenlijk een beetje 'overkill' zijn, maar de markt duwt ons soms in dergelijke richtingen :p.
Hier zijn we dezelfde afweging aan het maken. 2de wagen voor de vrouw, vooral voor woon-werk (kleine afstanden) en de kinderen mee rond te rijden. Waren oorspronkelijk aan het kijken voor een 2dehands van 20-25K, maar aan 35K komt die model Y op lange termijn (10j met huidige voorwaarden en prijzen) even goedkoop of goedkoper uit, wat het toch wel heel interessant maakt. Maar de premiezekerheid speelt hier ook mee in de beslissing, dus nog wat wachten om op de bestelknop te duwen.

HLN heeft het opgepikt dus die twee eenzame Tesla Y's onder 40.000 zullen er straks weer af kunnen zijn als argeloze kijkers gaan koopjesjagen (VTM Nieuws is meestal niet veraf na deze "voorzet" van dezelfde redactie):
Geïnteresseerden kunnen periodiek kijken of Tesla nog blijft lokken, mondjesmaat.

HLN heeft het opgepikt dus die twee eenzame Tesla Y's onder 40.000 zullen er straks weer af kunnen zijn als argeloze kijkers gaan koopjesjagen (VTM Nieuws is meestal niet veraf na deze "voorzet" van dezelfde redactie):
Geïnteresseerden kunnen periodiek kijken of Tesla nog blijft lokken, mondjesmaat.
Die Tesla's staan er al een aantal dagen op hoor.

Idd ze komen erop, gaan er terug af, komen er terug op... Denk dat ze aan het "voelen" zijn in hoeverre dit vruchten afwerpt. En mss is het gewoon "overschot" / cancelled orders.
Die SsangYong is idd ook nog interessant. Maar de vrouw zal wellicht geen fan zijn.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan