Elektrische wagens

Cupra Born (77 kwh batterij + warmtepomp)

Theoretische actieradius 550 km
In de zomer gaat er in praktijk toch +-20% af --> 440 km netto
In de winter nog eens 10% extra --> 385 km netto

Bij 4 graden haalde ik nipt 200 km met nog 50% van de batterij over als ik 100 km/u reed op de autosnelweg + B ipv D stand bij het rijden.
Rijd ik vol door (terugreis Oberhausen met grote stukken autosnelweg) dan zit ik rond de 190km.

Al bij al valt het wel mee. Als ik in de winter heel traag zou rijden dan geraak ik dus naar Oberhausen en terug vanuit Heist Op Den Berg zonder 1x ergens te hoeven opladen. (Tenzij de temperatuur onder het vriespunt zakt)

Laatst bewerkt:
Autostrade is een killer voor SUV EV.

Gisteren reed ik 60km met bmw iX3, hij was voor 90% opgeladen en gaf 300km weer op dashboard -> bij aankomst na 60km was dit maar 210km meer omdat ik op autostrade eens gewoon zoals vroeger 126km/u wou rijden :D

nadien reed ik terug 60km naar huis, opnieuw gewoon aan 126km/u en bij aankomst stond de teller maar op 120km meer

ik rij dus 120km maar er gaat 180km van de teller af, volgens mijn teller kan ik dus maar 240km maximum op de autostrade rijden aan 126km/u
(ok ik kan tot 100% laden maar ik kan ook niet tot 0km rijden dus laat het ons op 250km autostrade nemen)

IMG-0794.png

Ik kan dat ook aanpassen wanneer hij niet aan het laden is, maar met al die software versies bij BMW geen garantie dat dat voor andere modellen ook werkt…
Waar het in de screenshot “24A” zegt moet ik dat “schuifje” wel eerst verzetten voor ik die slider eronder te zien krijg.

Laatst bewerkt:
Ik kan dat ook aanpassen wanneer hij niet aan het laden is, maar met al die software versies bij BMW geen garantie dat dat voor andere modellen ook werkt…
Waar het in de screenshot “24A” zegt moet ik dat “schuifje” wel eerst verzetten voor ik die slider eronder te zien krijg.

Altijd de laadkabel ontgrendelen aanzetten.
Kan ik tenminste uw kabel uittrekken als je weer een paal bezet houdt!

Altijd de laadkabel ontgrendelen aanzetten.
Kan ik tenminste uw kabel uittrekken als je weer een paal bezet houdt!

Geen risico op, voorlopig kom ik toe met alleen thuis laden en sporadisch een snellader waar verder niets te doen is en ik in de auto zit ;)
Maar wel een goed punt in het algemeen.

IMG-0794.png
Dit is niet beschikbaar in de pre-LCI van de iX3. Ik heb de pre-LCI en dit staat er niet in. Het Zit wel in de auto. Ik weet niet of dit nog gaat veranderen.

In de laatste versie iX3 kan ik dit ook enkel aanpassen in de auto, niet via de app..
mijn collega's met een LCI kunnen dat nochtans wel. Gewoon het amperage verlagen.

Wat heb ik daarop gevloekt afgelopen zomer. Ik wou optimaal mijn zonnepanelen gebruiken.

09:00u
2kw overproductie - hollen naar de auto - 8A

10:00u
Nog 2kw extra overproductie - hollen naar de auto - 15A

12u
Nog 3kw extra overproductie - hollen naar de auto - 24A

22u - KUT, ik ben nog aan het laden
0 productie
Kookplaten vollenbak
10kw Piektarief

mijn collega's met een LCI kunnen dat nochtans wel. Gewoon het amperage verlagen.

Wat heb ik daarop gevloekt afgelopen zomer. Ik wou optimaal mijn zonnepanelen gebruiken.

09:00u
2kw overproductie - hollen naar de auto - 8A

10:00u
Nog 2kw extra overproductie - hollen naar de auto - 15A

12u
Nog 3kw extra overproductie - hollen naar de auto - 24A

22u - KUT, ik ben nog aan het laden
0 productie
Kookplaten vollenbak
10kw Piektarief
Ik kan in de app enkel kiezen tussen “direct laden” of “laden in een bepaalde periode”. Daarnaast toont hij de amperage stroombegrenzing die in de wagen is ingesteld. Schema vertrektijd (klimatisering) kan worden aangepast. Amperage kan niet via de app worden aangepast…

Terug
Bovenaan