10x laden en 2.5h voor 872km? Das toch wel veel?Laatste laadstop. 10 keer laden. Piek gehaald was eens 112kW. ABRP heeft me nooit meer laten laden dan 66kwh op de batterij. 148 min al geladen op 872km
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
10x laden en 2.5h voor 872km? Das toch wel veel?Laatste laadstop. 10 keer laden. Piek gehaald was eens 112kW. ABRP heeft me nooit meer laten laden dan 66kwh op de batterij. 148 min al geladen op 872km
Bergaf gaat je gemiddelde misschien wel onder de 0Wh/km gerakenDat is de data die we hier opgeschreven hebben.
Alles zorgvuldig bijgehouden in een schriftje. Mss autostrade, bergop en koud weer. 0 gr momenteel. Benieuwd wat de terugweg gaat geven. Gemiddeld verbruik momenteel 23,2kw/100km

Vandaar dat ik zei datik niet weet hoe dat zat met mijn eerste iX3. maar logisch dat het op basis van GPS isTiens, dat is normaal gebasseerd op gps-gegevens en niet op basis van afkomst van uw wagen. Wat versta je onder dat rijhulpsysteem?![]()

OMG, iedere deftige diesel doet 1200km autostrade met 1 tankbeurtLaatste laadstop. 10 keer laden. Piek gehaald was eens 112kW. ABRP heeft me nooit meer laten laden dan 66kwh op de batterij. 148 min al geladen op 872km

FYI voorverwarmen bij een tesla duurt al rap 20 minuten.
10x laden en 2.5h voor 872km? Das toch wel veel?
Snelste aankomst stond ie.

Ja lapVoor 1.000km per jaar ga je toch geen 40k uitgeven zekers? Dat zijn wel hele dure kilometers
Als je maar 1.000km rijdt per jaar hoef je je ook geen zorgen te maken over de range he.
Of is de 1.000km een typo?
Ge hebt gelijk.
Ff gecorrigeerd 

Mijn dagelijks traject is 70 km (35km enkel), maar volgend jaar zouden ze een shitload aan laadpalen bouwen bij de werkgever, dus ik moet echt al domme stoten uitsteken om in de problemen te geraken.WLTP radius 344km.
Effectief zou ik er 20% aftrekken -> 270km
In de winter nog eens 20% er af -> 216km
Dagelijks zal je tot 90% laden en zal je niet vaak onder de 10% willen zakken. Dus begin maar te rekenen voor je traject
Het zal wel 90% van je ritten voldoen. In het slechtste geval sta je 10 minuten bij een snellader.
De ex30 is echt een mooie wagen.

Is het niet de catalogusprijs (zonder korting) die onder de 40k moet zitten? Met 70km/dag ga je sowieso nooit in de problemen komen als je thuis kan laden.Mijn dagelijks traject is 70 km (35km enkel), maar volgend jaar zouden ze een shitload aan laadpalen bouwen bij de werkgever, dus ik moet echt al domme stoten uitsteken om in de problemen te geraken.
Ik hoop dat ze een goeie actie doen het met salon. Zo een EX 30 met een long range batterij onder de 40k€ zou eigenlijk ideaal zijn. Ramen tinten kan desnoods nog achteraf![]()
40k€ is effectief na de korting denk ik?Is het niet de catalogusprijs (zonder korting) die onder de 40k moet zitten? Met 70km/dag ga je sowieso nooit in de problemen komen als je thuis kan laden.
Ziet er inderdaad aankoopprijs uit. In Nederland is het catalogusprijs en ik dacht dat ergens gelezen te hebben dat het voor Vlaanderen hetzelfde was. Maar ik ben verkeerd zo te zien.40k€ is effectief na de korting denk ik?
![]()
Premie voor aankoop van een zero-emissievoertuig
Tot en met 31 december 2024 kon u een premie tot 5000 euro aanvragen voor de aankoop van een zero-emissievoertuig.www.vlaanderen.be
- De aankoopprijs van het voertuig mag maximum 40.000 euro incl. BTW bedragen. De oorspronkelijke cataloguswaarde van een tweedehandsvoertuig mag bovendien niet hoger dan 60.000 euro incl. BTW zijn. Voor duurdere wagens wordt geen premie toegekend.
Heb eens gesproken met iemand die een ID4 had en die zei mij het volgende :WLTP radius 344km.
Effectief zou ik er 20% aftrekken -> 270km
In de winter nog eens 20% er af -> 216km
Dagelijks zal je tot 90% laden en zal je niet vaak onder de 10% willen zakken. Dus begin maar te rekenen voor je traject
Het zal wel 90% van je ritten voldoen. In het slechtste geval sta je 10 minuten bij een snellader.
De ex30 is echt een mooie wagen.
)Dat is niet wat de fabrikanten zeggen he. Ze zeggen "enkel 100% opladen als je er vlak na een verre rit gaat doen". Dat verandert dus niks aan uw range, want als je die verre rit doet, kan je gewoon tot 100% laden.Heb eens gesproken met iemand die een ID4 had en die zei mij het volgende :
Rijbereik een goeie 400 km op papier maar in principe willen ze niet dat je vollaad omdat dit slecht voor de batterij zou zijn en dus maar max 80% laden is 80 km minder bereik .
Je mag ook niet onder de 20% batterij gaan wederom omwille van slecht voor de batterij en dus weeral 80 km rijbereik minder ….en dan nu de koude (alhoewel dat nu nog meevalt denk ik .)
Dat is niet wat de fabrikanten zeggen he. Ze zeggen "enkel 100% opladen als je er vlak na een verre rit gaat doen". Dat verandert dus niks aan uw range, want als je die verre rit doet, kan je gewoon tot 100% laden.