Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Of het bijna niet haalbaar is hangt sterk van je ritten af. Afgelopen zomer heb ik de wltp waarde wel enkele keren kunnen verslaan zonder dat ik daar bewust mee bezig was.Ik snap u, maar het zou nog veel erger geweest zijn als je 130km/u reed op autostrade. Die WLTP waarden zijn het ideale en bijna niet haalbare. Vergelijkbaar met de benzine waarden van vroeger (gemiddeld verbruik) dat klopte ook nooit
Dat verhaal van ‘zwarten’ hier lijkt me nochtans geen johny verhaal te zijn en dat hij altijd rustig reedOf het bijna niet haalbaar is hangt sterk van je ritten af. Afgelopen zomer heb ik de wltp waarde wel enkele keren kunnen verslaan zonder dat ik daar bewust mee bezig was.
Matig warm weer, weinig tegenwind, lange ritten en niet de hele tijd aan 120km/u rijden en je zou aardig in de buurt moeten kunnen komen van de wltp waarde.
Maar los daarvan vind ik ev-database wel een goede graadmeter om te weten wat haalbaar is.
Bleh, nu met de nieuwe batterijcel eens tot 100% opgeladen. Ik moest voor het werk naar antwerpen, zaterdag naar sint martens latem en 's avonds naar geraardsbergen. Ok wel wat autostrade maar gemiddeld toch 100-110km/h op de snelwegen en bebouwde kom uiteraard de wettelijke snelheid gehanteerd. Blijkt dat ik met 100% charge een 320km op een WLTP van 521km... Dat is 60% van het geafficheerde verbruik wat me toch de vraag doet stellen of die degradatie van de batterij best wel veel kan zijn. (hoe test je zo iets?)
Met een koude auto vertrekken is gemakkelijk 20% extra verbruik tegenover de zomer.Ik zie niet in wat voor een EV specialer kan zijn in banden dan een gewone ice.
Alleen misschien dat je enkel banden met "versterkte wangen" best neemt
Je hebt er met foam in de wangen zodat er minder rolgeluid is.Ik zie niet in wat voor een EV specialer kan zijn in banden dan een gewone ice.
Ik dacht ooit wat te hebben opgevangen rond specialere banden voor EV die minder rolweerstand hebben, en dus minder impact op verbruik/range. Allicht heeft dat weer andere effecten ook, is het een verkoopspraatje, zijn ze duurder,...Ik zie niet in wat voor een EV specialer kan zijn in banden dan een gewone ice.
Ik hoop gewoon dat ze niet slapen en een velg beschadigen.Vragen jullie iets speciaals als je banden laat vervangen? Ik heb het idee als ik naar de lokale garage ga die nog maar weinig EVs heeft gezien er misschien geen rekening mee gaat houden dat het een EV is en die misschien iets anders nodig hebben dan een ICE. Of maakt het allemaal niet veel uit?
Nog nooit gedacht om een elektrische wagen te kopen als particulier, maar ik moet binnenkort nieuwe auto kopen en die Volvo EX30 met die 5000 euro bonus lijkt me wel veel auto voor zijn geld dan?
Of zijn er dingen die ik niet zie
Je kan de basis versie nemen en hebt dan nog een goede 1000 euro ruimte voor opties (als je onder 40 wilt blijven).Nog nooit gedacht om een elektrische wagen te kopen als particulier, maar ik moet binnenkort nieuwe auto kopen en die Volvo EX30 met die 5000 euro bonus lijkt me wel veel auto voor zijn geld dan?
Nog nooit gedacht om een elektrische wagen te kopen als particulier, maar ik moet binnenkort nieuwe auto kopen en die Volvo EX30 met die 5000 euro bonus lijkt me wel veel auto voor zijn geld dan?
Banden slijten sneller denk ik