Elektrische wagens

Dit wel zo hard. Bij ons opt werk hangen de hybrides ook een hele dag aan de 11kw lader. Hallo op een uurtje of twee is die wel opgeladen...
Ik heb 38kWh en kan aan 7,4kWh laden. Zo traag is dat laden dan ook niet maar ik moet er wel even aanhangen ja.

Ik vind het echt absurd dat hierover gezaagd wordt. Een PLUG-IN hybride dient om IN TE PLUGGEN. Anders hadden de mensen wel een gewone benzine gekocht. Alsof publieke laadpalen een verworven recht is exclusief voor EV rijders. :crazy:

Ik heb 38kWh en kan aan 7,4kWh laden. Zo traag is dat laden dan ook niet maar ik moet er wel even aanhangen ja.

Ik vind het echt absurd dat hierover gezaagd wordt. Een PLUG-IN hybride dient om IN TE PLUGGEN. Anders hadden de mensen wel een gewone benzine gekocht. Alsof publieke laadpalen een verworven recht is exclusief voor EV rijders. :crazy:
Weet niet welke auto dat is, maar dat is al een halve EV. Laadtijd valt ook wel mee voor zo'n accu dan.

De EV rijders die niet thuis kunnen laden, die komen s'avonds thuis en die hangen hun wagen ook gewoon aan een publieke laadpaal om dan pas s'morgens terug te vertrekken. Die gaan echt niet nog om 22u op hun sloffen buiten komen, 10min wandelen om dan hun wagen te verplaatsen (en het risico lopen dat ze dan helemaal geen parkeerplaats meer vinden).
Dus dat enkel de plugin's laadpalen 'hogen' is ook geen waar.

De EV rijders die niet thuis kunnen laden, die komen s'avonds thuis en die hangen hun wagen ook gewoon aan een publieke laadpaal om dan pas s'morgens terug te vertrekken. Die gaan echt niet nog om 22u op hun sloffen buiten komen, 10min wandelen om dan hun wagen te verplaatsen (en het risico lopen dat ze dan helemaal geen parkeerplaats meer vinden).
Je quote de verkeerde, I agree with you :laugh:

En dacht ik al dat ik veel gebruikte met 28kWh in ev mode 😅

Een beetje verlies heb je altijd.

Een rijdend flatgebouw en 2700kg helpen natuurlijk ook niet echt. :laugh:
Elektrisch/brandstof combineren in hybrid mode is wel altijd ergens rond de 2l/100km dus mits ik gratis kan laden wel nice.
Ik ben gewoon van als daily met een C63 AMG te rijden dus qua tankkost is dit voor mij psychologisch bijna gratis rijden nu haha.

Gewoon woon-werk (gewoon naar hoofdkantoor) rij ik eigenlijk altijd EV mode en ik laad vol met de laadpalen op ons kantoor. Enkel de lange afstanden rij ik hybrid.
Als de batterij leeg is wel snel aan 15l/100km (AMG territorium zonder de prestaties hehe)

Een beetje verlies heb je altijd.

Een rijdend flatgebouw en 2700kg helpen natuurlijk ook niet echt. :laugh:
Elektrisch/brandstof combineren in hybrid mode is wel altijd ergens rond de 2l/100km dus mits ik gratis kan laden wel nice.
Ik ben gewoon van als daily met een C63 AMG te rijden dus qua tankkost is dit voor mij psychologisch bijna gratis rijden nu haha.

Gewoon woon-werk (gewoon naar hoofdkantoor) rij ik eigenlijk altijd EV mode en ik laad vol met de laadpalen op ons kantoor. Enkel de lange afstanden rij ik hybrid.
Als de batterij leeg is wel snel aan 15l/100km (AMG territorium zonder de prestaties hehe)
Met echt moeite kan ik Antwerpen -> Genk doen met 4,5l/100km en 4kWh/100km. Maar gelijk jij doe ik ook de dagelijkse verplaatsing volledig elektrisch.

Mooie daily wel!

Ik dacht dat er kosten werden aangerekend als de batterij vol is, en je hangt er nog enkele uren aan. Of dat was toch het plan alleszins.

Ik dacht dat er kosten werden aangerekend als de batterij vol is, en je hangt er nog enkele uren aan. Of dat was toch het plan alleszins.
Dat hangt af van de paal.

Bij mij in de buurt is dat niet bij destination chargers, tussen bepaalde uren is dat ook logisch. Als ik thuis kom van vrienden/sport/whatever 's avonds, mijn wagen aan een publieke laadpaal hang en nadien vrijwel onmiddellijk in mijn bed kruip ga ik niet om 4u 's nachts opstaan omdat mijn batterij vol is. Anderzijds ga ik ook niet tot 12u 's middags in mijn nest blijven liggen terwijl die auto aan de lader hangt.

Maar die EV’s laden niet iedere avond op.

Maar die EV’s laden niet iedere avond op.
Er is nu veel volk dat verplicht is een EV te nemen terwijl ze thuis niet kunnen laden. Die laden niet elke dag maar omdat de 'paal volgt wagen' serieus achterblijft in sommige gemeenten is het kwasi elke avond lotje-trek of je nog een vrije paal gaat vinden.

Er is nu veel volk dat verplicht is een EV te nemen terwijl ze thuis niet kunnen laden. Die laden niet elke dag maar omdat de 'paal volgt wagen' serieus achterblijft in sommige gemeenten is het kwasi elke avond lotje-trek of je nog een vrije paal gaat vinden.
En dat terwijl er daar dus PHEV staan te laden, terwijl die mensen een optie hebben genomen om overal te geraken zonder te moeten laden. Erg cynisch dat net die mensen de beperkte infrastructuur dan (inefficiënt) gebruiken.
Om die van de laadpalen weg te krijgen zijn er twee oplossingen:
1 zoals bij ons op 't werk, een aandeel van de laadpalen vrijwaren voor BEV
2 zoals in Frankijk, laadpaal niet facturen in geladen energie maar wel per laadtijd, dan wordt laden voor hen te duur, en kan die laadpaal op maximaal vermogen laden. Bovendien voorkom je ook dat mensen zich met een BEV aan een laadpaal hangen en daar dan een minimale laadstroom vragen (dus eigenlijk gewoon gratis willen parkeren).

Er is ook nog een derde oplossing: meer laadpalen, met een lager vermogen neerplanten. Voor veel mensen is 4-5 kWh laden voldoende, je kan dus 3 x zoveel laadpalen zetten voor hetzelfde geïnstalleerde vermogen.

Ik ben daar best wel eerlijk in.
Elke vrijdag ochtend de auto gaan laden aan publieke paal die hier 50m verder staat.

Zodra de auto opgeladen is verplaats ik die.

Kan momenteel zelf nog geen laadpaal zetten. Op zich vormt het niet direct een probleem. Ik doe amper kms.

Ik had veel liever een mobiliteitsbudget gekregen dan een dikke ev. Luxe problemen zeker.

Het stoort me wel enorm dat er associale douchebags met hun ice ganse dagen parkeren op de voorziene ev laadplaatsen. Alles om geen 5m te moeten wandelen want veel parkeerdruk is hier niet echt.

En dat terwijl er daar dus PHEV staan te laden, terwijl die mensen een optie hebben genomen om overal te geraken zonder te moeten laden. Erg cynisch dat net die mensen de beperkte infrastructuur dan (inefficiënt) gebruiken.
Om die van de laadpalen weg te krijgen zijn er twee oplossingen:
1 zoals bij ons op 't werk, een aandeel van de laadpalen vrijwaren voor BEV
2 zoals in Frankijk, laadpaal niet facturen in geladen energie maar wel per laadtijd, dan wordt laden voor hen te duur, en kan die laadpaal op maximaal vermogen laden. Bovendien voorkom je ook dat mensen zich met een BEV aan een laadpaal hangen en daar dan een minimale laadstroom vragen (dus eigenlijk gewoon gratis willen parkeren).

Dit is echt complete bullshit.
Aan de ene kant krijgen PHEV rijders kritiek dat ze nooit inpluggen en ze de auto’s gewoon gebruiken als fiscaal gefoefel maar dan ga jij hier zeggen dat ze niet moeten laden ten opzichte van EV rijders “want ja, daar hebben ze toch zelf voor gekozen he om andere opties te hebben.”

Hypocriete onzin, niet meer, niet minder.
Ik heb in mijn PHEV een grotere batterij dan kleine stads EVs, ik stel anders voor dat we een minimale batterijcapaciteit instellen voor wie aan de laadpaal mag. Iedereen onder de 35kWh mag niet laden want ja “hebben ze zelf voor gekozen, hadden ze maar een andere auto moeten kopen”.

Zever, gezever (en nog wat van dit)

Terug
Bovenaan