Tweek
Member
Voor tanken heb ik in principe Total dus die component vind ik minder belangrijk.
Als je voor gewoon tanken al kaart van Total hebt, kan je die dan niet laten upgraden als laadpas?
(zoals Cronos eig ook al doet)
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Voor tanken heb ik in principe Total dus die component vind ik minder belangrijk.
Als je voor gewoon tanken al kaart van Total hebt, kan je die dan niet laten upgraden als laadpas?
(zoals Cronos eig ook al doet)
Anderen rekenen nog een paar cent /kWh erbij, of hebben een vaste kost per gestarte sessie; bij Maes is het 1 euro en that's it.De Maes kaart heeft ook een maandelijkse kost (1 euro wel maar, dat maakt het nu niet) en voor de Shell Recharge moet je blijkbaar met een offerte werken, maar het offerteformulier lukt precies niet![]()
Anderen rekenen nog een paar cent /kWh erbij, of hebben een vaste kost per gestarte sessie; bij Maes is het 1 euro en that's it.
Jaspers in Bree, deel van A&M groep: https://anmgroup.be/nl/merken/volkswagen/welke garage?
Bwa, ik zie daar een Opel Astra staan die dan onder de 35000€ duikt. Dat is evenveel als de laagste configuratie van VW Golf met automaat.![]()
81 elektrische auto's die 5000€ Vlaamse premie krijgen in 2024
Overzicht van alle elektrische wagens en microcars die kunnen genieten van de 5000€ premie van de Vlaamse overheid in 2024www.egear.be
37 ELEKTRISCHE AUTO’S DIE 5000€ VLAAMSE PREMIE KRIJGEN IN 2024
Staat toch nie meteen iets tussen waarvoor die premie mij over de streep trekt
Die update is al paar maand live geloof ik?Heerlijk nieuws van Kia. Huidige software update omvat volgend item.
Het navigatiesysteem detecteert nu laadstations langs de route en voegt ze automatisch toe als routepunten. Bestuurders kunnen zonder zorgen lange afstanden afleggen, zelfs wanneer de resterende acculading laag is. Het systeem herkent automatisch of het batterijniveau onvoldoende is om de bestemming te bereiken en waarschuwt de bestuurder, samen met een selectie van laadstations in de buurt. Om een optimale laadtijd te garanderen, start het voertuig indien nodig automatisch het conditioneringsproces van de batterij.
Was 1 van mijn twijfelpunten in de tijd toen ik bestelde. Had al backupplan met ABRP en bluetooth dongle maar het is precies ni meer nodig.
Die update is al paar maand live geloof ik?
Mijn ev6 is wrs af te halen eind komende week, of de week erna.
Nummerplaat is sinds donderdag bij de leasing

Op tweakers zijn ze al van voor de zomervakantie met die update aan het rondrijden, dat als je een eindbestemming verder dan uw batterij range ingeeft hij laadstops in de route steektNee, zou iets nieuws zijn. De preconditioning zat wel al in de vorige update maar was toen manueel te triggeren.
Disagree. Hybrides krijgen ook altijd de wind van voor dat ze fiscale achterpoortjes zijn en dat niemand laadt en dus de milieu impact beperkt is. Laden ze wel, dan krijgen ze kritiek haha.Dit weekend naar de zee gereden en dan moet er natuurlijk geladen worden.
Het blijft toch heel frustrerend wanneer er een hybride aan de enige laadpaal hangt.

Hybrides zijn dan ook een tussen'oplossing' waarbij geen van beide situaties ideaal zijn.Disagree. Hybrides krijgen ook altijd de wind van voor dat ze fiscale achterpoortjes zijn en dat niemand laadt en dus de milieu impact beperkt is. Laden ze wel, dan krijgen ze kritiek haha.
Het is een illusie dat je denk dat de doorsnee mens hun wagen gaat verplaatsen wanneer die vol is. Laat staan wanneer je gezellig over de dijk strompelt.Vaak ook kleinere batterijen dus kan me niet voorstellen dat ze daar lang staan dan.
Ik ben gefrustreerd over beidenLijkt me dat je eerder gefrustreerd moet zijn dat er maar 1 laadpaal stond

Een plug-in hybride heeft evenveel het recht de laadinfrastructuur, waarvoor hij ook betaalt, te gebruiken.
Nogmaals, het issue is te weinig laadpalen, niet de hybride aan de stekker.
En geloven dat dan de EV de 'final solution' is, is ook echt heel naief, zeker op vlak van eco impact met de huidige technologie.
Het ene heeft niet meer bestaansrecht dan het andere.
Ongeveer 70 procent van de mensen die dit jaar in Nederland een telefoonabonnement afsloten, koos daarbij voor een smartphone. Laat dat getal even op je inwerken: in 2009 lag dat percentage nog veel, véél lager. We hebben in Nederland eigenlijk nog maar twee soorten telefoons: goedkope telefoontjes om mee te bellen en smartphones.
Geen toeval dus dat alle fabrikanten dit jaar groots uitpakten met nieuwe smartphones, en de enkeling die dat niet deed, zoals LG, had in elk geval plannen in die richting. Smartphones waren de grootste groeimarkt voor de telecomindustrie.
De EV is wel degelijk de final solution voor de voorzienbare toekomst. Fossiele brandstoffen gaan eruit, waterstof is fysisch en economisch geen haalbaar alternatief, synthetische brandstoffen zijn te duur ivm elektriciteit.
De transitie naar EV's is niet meer te stoppen vanwege de aanbodzijde (steeds betere en goedkopere auto's), de vraagzijde (mensen die met een EV hebben gereden, kiezen opnieuw een EV), de infrastructuurzijde (steeds denser en performanter publiek laadnetwerk, netontlastend laden) en de politiek (fiscaliteit, uitfasering verkoop brandstofauto's, industrieel beleid).
In 2010 hadden de meeste mensen nog een gewone gsm, en konden ze zich niet voorstellen dat ze ooit met zo'n gallet van een "smartfoon" zouden rondlopen. En wie kon er nu een iPhone betalen?!
Anno 2023 is die S-curve ook volledig uitgereden en is de adoptie compleet. Gepensioneerden doen niks anders dan fotootjes van de kleinkinderen aan elkaar tonen, op hun smartphone.
Ja da rijd toch goed eh en da ge ni moet schakelen ... makkelijk ...
Theeft lang geduurd![]()