Elektrische wagens

kweetniegoe waar ze de mosterd vandaan gehaald hebben. :unsure:

https://www.volkswagen.be/nl/e-mobility-en-id/onze-elektrische-modellen/ID2all.html

vw-id2-all-concept-4.jpg
Geweldige auto volgens mij, correct rijbereik, zeer hoog oplaadvermogen en veel ruimte binnenin voor een kleine auto

Geweldige auto volgens mij, correct rijbereik, zeer hoog oplaadvermogen en veel ruimte binnenin voor een kleine auto

Als ze die specs aanbieden voor die prijs, zal dat wel een verkoopskanon worden. Met de nadruk op "als", want dat is meer ruimte dan de huidige ID.3, een iets beter rijbereik en 3 keer sneller laden, dat allemaal voor niet veel meer dan de helft van de prijs...

Ik weet niet of ik hier goed zit met de vraag, maar ik heb sinds kort een PHEV en ik heb nog een laadpas nodig voor publiek laden.
Ik heb nu offertes van:
- Fleetpass: 3 euro per maand voor een hybride kaart (tanken en laden), 45 cent per laadtransactie, 3.600 laadpunten BE, 166.000 laadpunten EU
- NFC: 4 euro per maand voor een hybride kaart (tanken en laden), 35 cent per laadtransactie, 25.000 laadpunten BE, 300.000 laadpunten EU

NFC lijkt de interessantste van de 2 zeker gezien het aantal laadpunten. Feedback?

Daarnaast wordt vanuit onze fleet ook de EDI kaart aangeraden. Heb ik nog geen offerte van, maar zou 20 euro zijn voor ze aan te vragen, verder vind ik geen tarieven.

Wie heeft wat of wie raadt wat aan?
Voor tanken heb ik in principe Total dus die component vind ik minder belangrijk.

Ik weet niet of ik hier goed zit met de vraag, maar ik heb sinds kort een PHEV en ik heb nog een laadpas nodig voor publiek laden.
Ik heb nu offertes van:
- Fleetpass: 3 euro per maand voor een hybride kaart (tanken en laden), 45 cent per laadtransactie, 3.600 laadpunten BE, 166.000 laadpunten EU
- NFC: 4 euro per maand voor een hybride kaart (tanken en laden), 35 cent per laadtransactie, 25.000 laadpunten BE, 300.000 laadpunten EU

NFC lijkt de interessantste van de 2 zeker gezien het aantal laadpunten. Feedback?

Daarnaast wordt vanuit onze fleet ook de EDI kaart aangeraden. Heb ik nog geen offerte van, maar zou 20 euro zijn voor ze aan te vragen, verder vind ik geen tarieven.

Voor tanken heb ik in principe Total dus die component vind ik minder belangrijk.
Ik snap niet goed waarom je eentje met vaste maandkost neemt? Ga je zo vaak publiek laden?
Ik heb alle laadkaarten zonder abonnementskost genomen, ik vermoed dat je die ook gewoon voor een PHEV kan gebruiken (zie niet in waarom niet?)

Ik heb nu offertes van:

Betaal uw werkgever die maandelijkse kosten of zijn die voor u? Anders zijn er genoeg laadpassen waar er geen maandelijkse kosten aan verbonden zijn.
Ik heb Q8, Luminus, Eflux. Shell Recharge en Chargemap zijn ook zonder maandelijkse kosten.
De app van Luminus is wel brak, dus die zou ik links laten liggen. Langs de andere kant is die wel 100% gratis.

Ik snap niet goed waarom je eentje met vaste maandkost neemt? Ga je zo vaak publiek laden?

Puur omdat ik niet goed weet wat er allemaal bestaat :)
Die NFC en Fleetpass aangeraden gekregen vanuit kennissen.

Betaal uw werkgever die maandelijkse kosten of zijn die voor u?

Ik ben zeflstandige, dus alles voor mij. Nu kan die 3 of 4 euro mij ook niet enorm veel schelen als daar wel waarde tegenoverstaat (bvb. veel uitgebreider netwerk en gebruiksgemak).

Anders zijn er genoeg laadpassen waar er geen maandelijkse kosten aan verbonden zijn.
Ik heb Q8, Luminus, Eflux. Shell Recharge en Chargemap zijn ook zonder maandelijkse kosten.
De app van Luminus is wel brak, dus die zou ik links laten liggen. Langs de andere kant is die wel 100% gratis.

Top, thx. Ik zal al direct die E-Flux aanvragen.

Ook een hybride hier, en heb Maes Hybrid en een Shell Recharge hier ook.
Allebei wel nog nooit gebruikt :laugh:.

Ook een hybride hier, en heb Maes Hybrid en een Shell Recharge hier ook.
Allebei wel nog nooit gebruikt :laugh:.

Ik kan bvb op het werk wel publiek laden. Heel goedkoop is dat niet, maar de V6 die een 2.4 ton hybride zelfstandig rondsleurt is dat ook niet 🙂

Ik kan bvb op het werk wel publiek laden. Heel goedkoop is dat niet, maar de V6 die een 2.4 ton hybride zelfstandig rondsleurt is dat ook niet 🙂
Ik heb de chance dat ik mijn thuis<->hoofdkantoor traject elektrisch kan doen (op 2km na). Dus ik heb niet echt de nood om te laden buiten avonds thuis.
En verdere ritten naar klanten zijn dan op benzine natuurlijk.

Ik heb nu offertes van:

Mijn vroegere tankkaart van Octa+ is een vijftal jaren geleden overgezet naar een Hybrid kaart, en die is gratis. Ik heb daar overigens ook ooit een voorschot voor moeten geven, wat ik een jaar of 3 nadien heb teruggevraagd (met het motto: ge kunt het maar vragen), en ook gewoon zonder gedoe terug heb gekregen. Maar die kaart is volgens mij zowat hetzelfde als de Maes kaart die hier al is voorgesteld, dus die zou ik niet meteen ook gaan aanvragen.

De EDI kaart heb ik 4 jaar geleden bij mijn e-tron gekregen, dus ik vind het wel ergens raar dat die nu geld zou kosten. EDI is van d'Ieteren, dus ik zou verwachten dat ze die kaart toch wat promoten. Toen ik mijne nieuwe auto besteld had heeft er weer iemand van EDI gebeld (bij de vorige auto ook) of ik deze keer toch geen laadpaal wilde, maar van een laadpas heb ik inderdaad niks meer gehoord. Misschien dat ze gestopt zijn met die uit te delen voor niks.

Ik heb hier ook nog een ongeactiveerde kaart liggen denk ik, al kan die ook van Plugsurfing zijn. Die kon je indertijd gratis aanvragen met een speciale link (gesponsord door de Vlaamse overheid), maar ik vind er niks meer van terug. Omdat ik daar toen lang op moest wachten had ik er opnieuw een aangevraagd, maar uiteraard kwam toen de dag nadien of zo die eerste in de bus. Als iemand die 2e wil proberen te activeren mag ie ze komen halen (in Kortenaken), of ik wil ze ook nog wel opsturen. Maar die is dus al meer dan 4 jaar oud, dus geen garantie op succes.

Betaal uw werkgever die maandelijkse kosten of zijn die voor u? Anders zijn er genoeg laadpassen waar er geen maandelijkse kosten aan verbonden zijn.
Die Q8 komt wel met een maandelijkse kost als je de zakelijke versie aanvraagt, staat wel nergens op hun website. Ook toen ik informeerde via tel zeiden ze dat het gratis was, enkel toen ik effectief alle gegevens had doorgegeven en een bestelling had geplaatst voor de laadpas kwamen ze af dat er toch een maandelijkse kost was...ok laat maar dan.

De Maes kaart heeft ook een maandelijkse kost (1 euro wel maar, dat maakt het nu niet) en voor de Shell Recharge moet je blijkbaar met een offerte werken, maar het offerteformulier lukt precies niet :)

Voorlopig dus EDI en E-Flux aangevraagd, en dan zie ik wel hoe dat loopt.

Terug
Bovenaan