Elektrische wagens

Maar zou ik daar zelf meer dan 10 K€ extra voor geven als het over aankoop zou gaan? Waarschijnlijk niet.

Dan heb je nog geluk. Als ik een Polestar long range dual motor configureer met dezelfde opties als nu in mijn i4, kom ik 18000 euro goedkoper uit voor meer vermogen en bijna dezelfde ruimte.

Particulier zou de Polestar voor de i4 op de lijst staan, ook al rij ik al meer een jaar en meer dan 40000 km graag met de i4 rond.

Ik rij vandaag met een BMW 5 touring die bijna einde contract is. De mogelijkheid qua nieuwe lease auto's zijn heel beperkt, waardoor het vooral tussen een q4 etron gaat een de Tesla model y.

Op zich wel een moeilijke keuze, gezien de Tesla zowel binnen in als van buiten spuuglelijk is, en de q4 mij enorm klein lijkt voor een gezin met twee kleine kinderen...

Iemand ervaring met een van deze twee wagens?

Tesla Y is qua ruimte echt top, zowel om met 4 of 5 in te zitten als de koffer ruimte. Zelfs een Q7 of een Q8 zal daar niet aan kunnen qua ruimte.

Natuurlijk interieur en exterieur dat is smaak hé. Rij ervaring weet ik niet met de Audi, heb geen klachten van mijn Y over rij-ervaring. Rijdt een beetje harder, maar dat stoort me niet.

:rolleyes: . Ok, als je van een A6/E/5 komt is alles wellicht nogal klein, maar om te zeggen dat een Q4 'enorm klein' is voor twee kleine kinderen (wat dan met tieners?) is toch wel serieus overdreven.
Voor kleine kinderen moet je meer gerief meesleuren hoor. En met uw knieën tegen het dashboard moeten zitten omdat er achter u een maxi cosi staat met in omgekeerde richting is ook geen pretje.
Zo erg zal het nu wel niet zijn in een Q4 hopelijk, maar in mijn A3 was dat destijds wel het geval.

:rolleyes: . Ok, als je van een A6/E/5 komt is alles wellicht nogal klein, maar om te zeggen dat een Q4 'enorm klein' is voor twee kleine kinderen (wat dan met tieners?) is toch wel serieus overdreven.
Normaal komt de Q4 wel redelijk dicht in de buurt van die auto’s qua binnenvolume. Die auto bedriegt van de buitenkant serieus hoe ruim het van binnen is.

VW ID.7 is nu configureerbaar. Zoals ik hem zou willen bestellen komt hij uit op net geen 75 kEUR, maar er komt wel nog een versie uit met een grotere accu die me meer interesseert. Is voor mij alvast het eerste echte alternatief om de Model 3 te vervangen (EQE is ook een optie maar bekoort me minder)...

VW ID.7 is nu configureerbaar. Zoals ik hem zou willen bestellen komt hij uit op net geen 75 kEUR, maar er komt wel nog een versie uit met een grotere accu die me meer interesseert. Is voor mij alvast het eerste echte alternatief om de Model 3 te vervangen (EQE is ook een optie maar bekoort me minder)...
Pff zo saaie kleuren weer...

Waarom vallen bijvoorbeeld de Polestar 2 of de Ioniq 6 voor u af?

Blijft toch een serieuze sprong in prijs van de Model 3 naar de ID.7 (idem voor de i4 of de EQE)...

Waarom vallen bijvoorbeeld de Polestar 2 of de Ioniq 6 voor u af?
Polestar is als merk verboden, en is veel te benauwd achterin. Is bovendien ook erg beperkt in range vanwege de aerodynamica van een baksteen (cd=26.6 of zo). Zelfs de RWD in het nieuwe model verbruikt nog steeds erg veel in standaard range tests.
Ioniq 6 is ook erg beperkt qua ruimte achterin, en heeft volgens mij geen mogelijkheid van trekhaak, die ik nodig heb om af en toe een fiets mee te nemen.
i4 is sowieso geen optie, dat is een ICE-wagen waar een electromotor is ingebouwd. Ik koop sowieso een wagen die ontwikkeld is als 100% elektrische wagen
Blijft toch een serieuze sprong in prijs van de Model 3 naar de ID.7 (idem voor de i4 of de EQE)...
In lease is het verschil veel kleiner. Bij Tesla geen korting, bij VW/Audi hangt het wat af van model maar soms echt fikse kortingen.
Model 3 was vorige keer echt ver van de mogelijkheden met mijn budget, maar dat was gewoon wat ik wou toen.
Lijkt een beetje op de Passat
Ziet er idd saai uit, perfect zo.

i4 is sowieso geen optie, dat is een ICE-wagen waar een electromotor is ingebouwd.
Da’s dan ook weer niet helemaal waar. Hij is gewoon ontwikkeld om óf een verbrandingsmotor in te steken, óf elektromotoren in te steken. Da’s nog wel iets anders dan pakweg een e-golf of een elektrische Focus. Die laatsten zijn ICE wagens met een elektromotor ingebouwd.

Hij is inderdaad niet 100% als EV ontworpen, dus er zullen wel enkele concessies gedaan zijn, maar ‘t is nu niet dat die zó groot zijn bij een i4 lijkt me.

i4 is sowieso geen optie, dat is een ICE-wagen waar een electromotor is ingebouwd. Ik koop sowieso een wagen die ontwikkeld is als 100% elektrische wagen
Ik snap echt niet waarom dat een argument is eigenlijk. Als die auto gewoon goed is, wat maakt het dan uit dat hij ook een ICE-variant heeft?
Alle auto's die momenteel op de markt zijn, zijn nog volgens ICE-principes gebouwd he, anders had het concept "Frunk" nooit bestaan. Dat is er puur omdat EV's nog gemodelleerd worden naar het model dat mensen van een auto hebben, en dat is eentje met een motorkap vanvoor.

Ligt dat nu aan mij of is dat nu niet geweldig duur?
ID.7 leek me de opvolger van de Passat, en die zat toch eerder in 't D-segment, niet in 't E-segment? (vs BMW 3, Mercedes C, etc.)

Was eens door die ID's aan het scrollen en viel me op dat je daar ook geen 20 kleuren meer kan kiezen zoals vroeger bij volkswagen.
Beetje Tesla style waar de opties vrij beperkt zijn

Was eens door die ID's aan het scrollen en viel me op dat je daar ook geen 20 kleuren meer kan kiezen zoals vroeger bij volkswagen.
Beetje Tesla style waar de opties vrij beperkt zijn
Marge. Simpel. Minder kleuren voorzien is makkelijker om te produceren en dus goedkoper.

Terug
Bovenaan