Ben gaan testrijden met een Polestar 2, het nieuwe model met de upgrades. Ik ben er niet instant verliefd op geworden, had ik ook niet verwacht, maar al bij al lijk je toch wel veel waar voor je geld te krijgen. Een hoop pluspunten, een paar minpunten maar die laatste kunnen soms wel doorwegen.
Pluspunten:
- Erg fijne rijervaring met mijn favoriete one pedal driving tot nu toe. Er zijn verschillende settings en op de middelste (laag eigenlijk) was ik er nog sneller mee weg dan bij de andere merken. Over de andere assistentiesystemen kan ik niet heel erg veel zeggen na een rit van een uur maar die lijken allemaal gewoon goed te werken. De lane assist werkte alvast niet op mijn zenuwen.
- infotainmentsysteem. Ook dit vond ik beter dan bij een hoop concurrenten. Android Auto als standaard lijkt heel goed te werken, het scherm in het midden is intuïtief en heb ik amper moeten gebruiken tijdens het rijden, alle info staat toch voor u
- specifieke elektrische specs: ik wist dat Polestar vroeger niet de beste range en verbruik had maar dat leek nu toch wel vrij goed mee te vallen. Heb de specifieke cijfers niet onthouden maar het verbruik was ietsje hoger dan de BMW i4 ener was niet veel range af gegaan op dat uur
- parkeren was veel beter dan bij Tesla en ook iets makkelijker dan bij de i4, had het gevoel dat de draaicirkel van de Polestar kleiner is + 360° camera is standaard
- poken aan het stuur lol
Minpunten:
- Ophanging is relatief hard, je voelt de weg toch wel meer dan bij de i4. Bij Tesla ging ik er op voorhand al vanuit dat dat zoog dus was ik misschien minder streng.
- vrij goed van isolatie dus een redelijk stille rijervaring, alleen vond ik wel dat het rolgeluid van de banden meer opvalt, zeker met de radio af
- daarbij aansluitend: geluidssysteem was niet speciaal
- stoelen zaten niet supercomfortabel
Ik vergelijk vooral met de i4 die mijn voorkeur had, op zich vind ik dit wel een deftig alternatief. Iets goedkoper voor meer range, meer opties inbegrepen en vooral snelle levertijden, ik zou in oktober mijn configuratie kunnen hebben. Het interieur is trouwens wel vrij krap, voor sommigen kan dat misschien een minpunt extra zijn. Ik ben zelf niet zo groot dus ik stoorde me er niet aan. De uitleg bij Polestar zelf was ook dik in orde, goed geholpen met veel info.