Elektrische wagens

Elektrische Porsche is 100% zeker beter op de vennootschap.
Die Taycans.. ik ben die echt kotsbeu gezien hier in de buurt. En qua uiterlijk is dat toch uiteindelijk ook niet wat het moet zijn. Zeker die plastieken achterbumpers en het ontbreken van een uitlaat.. in het begin vond ik dat ferme bakken (dat zijn het ook) - maar ze zijn gewoon te alomtegenwoordig geworden.

Die Taycans.. ik ben die echt kotsbeu gezien hier in de buurt. En qua uiterlijk is dat toch uiteindelijk ook niet wat het moet zijn. Zeker die plastieken achterbumpers en het ontbreken van een uitlaat.. in het begin vond ik dat ferme bakken (dat zijn het ook) - maar ze zijn gewoon te alomtegenwoordig geworden.

Idem. Ik zou de Audi nemen op dit moment.

Hoi,
Een vraagje:
Als autoliefhebber wil ik volgend jaar een andere wagen kopen, huidige is een Alfa Romeo Stelvio benzine van 2018 met 34500km.
Is de wagen van de vrouw om naar haar werk te gaan, ik heb een firmawagen Mercedes C break, deze gebruiken we natuurlijk telkens als we in het weekend verplaatsingen moeten doen.
Wat te doen, een nieuwe benzine wagen kopen of een elektrische wagen maar dan zou ik nu al een laadpaal willen laten installeren en extra zonnepanelen(16 stuks) we hebben er al 12 liggen voor huishoudelijk gebruik..
Kost voor laadpaal is 2000€ + 16 panelen en omvormer 5500€.
Aankoopprijs wagen zal algauw minimum 60000€ of meer zijn.
Allemaal de moeite voor laadpaal en zonnepanelen + elektrische wagen of geen investering doen en gewoon een benzine kopen?
Gaan er nog andere opties komen zoals biofuel/ waterstof?

:)

Van waterstof is de wetenschap er intussen redelijk duidelijk in dat dit voor personenwagens geen betere oplossing is dan EV’s. Dus daar zou ik niet op wachten.
Biofuel gaat wel nog een ding worden, maar dan wellicht voor oldtimers. Want die dingen gaan wellicht nooit onder de 5 euro per liter zakken. Misschien zelfs niet onder de 10.
En het is ook niet goed voor ons (voor biofuel te maken neem je veel capaciteit weg van andere landbouwproducten).

Bizar. Dat zou bij de iX3 even snel moeten gaan gezien ze beiden max 11kW doen en de accu ongeveer even groot is.
Kan je verifieren dat je effectief aan 11kW aan het laden bent? Lijkt alsof je gelimiteerd bent tot 1 fase of dat het maximale vermogen niet doorgegeven wordt aan de auto.
Met dat verschil dat die iX3 accu wel wat verder leeggereden gaat zijn. Maar dat zou een verschil van 20-30% mogen opleveren, geen factor 3

Hier is ook de eerste elektrische wagen aangekomen voor de vrouw. Leek me voor haar usecase een goede optie.

BMW iX1 30e. Groot ding geworden die X1 wel. Net interieur en rijbereik bij full charge 460 volgens boordcomputer.
Lijkt relatief accuraat te zijn met het rijgedrag van men vrouw. 400 zal zeker realistisch zijn.

San remo groen met bruin interieur.
De sportzetels zitten wel echt extreem goed moet ik zeggen.

Laatst bewerkt:
Hoi,
Een vraagje:
Als autoliefhebber wil ik volgend jaar een andere wagen kopen, huidige is een Alfa Romeo Stelvio benzine van 2018 met 34500km.
Is de wagen van de vrouw om naar haar werk te gaan, ik heb een firmawagen Mercedes C break, deze gebruiken we natuurlijk telkens als we in het weekend verplaatsingen moeten doen.
Wat te doen, een nieuwe benzine wagen kopen of een elektrische wagen maar dan zou ik nu al een laadpaal willen laten installeren en extra zonnepanelen(16 stuks) we hebben er al 12 liggen voor huishoudelijk gebruik..
Kost voor laadpaal is 2000€ + 16 panelen en omvormer 5500€.
Aankoopprijs wagen zal algauw minimum 60000€ of meer zijn.
Allemaal de moeite voor laadpaal en zonnepanelen + elektrische wagen of geen investering doen en gewoon een benzine kopen?

:)
Ik zou geen investering doen en gewoon blijven rijden met die Stelvio imho.

Waterstof is een mogelijkheid maar stockage en fabricage (zonder co2 uitstoot etc) zijn een probleem. In een auto wordt dit bv op 700bar in een tank gestoken.
Persoonlijk zag ik er een mooie toekomst voor in de vorm van Powerpaste maar daar is het al 2 jaar heel stil rond. Wie weet zijn het nu de accu bouwers die patenten opkopen :unsure:

BMW Vision Neue Klasse is voorgesteld.

0nfypp0b3a3w.jpg

Na de lelijke iX slagen ze er nu in om zowaar nog iets lelijker op de markt te brengen!

De uitvinder van de fiat multipla staat nu bij BMW op de payroll...

Ze hebben de BMW 507 proberen kruisen met een Alfa Romeo. En een manier gevonden om dat rooster vooraan nóg groter te maken...

Als kleine jongen heb ik ook ferme concepten getekend. Eentje was een wagen met 12 uitlaten en die ging sneller dan het licht.

Ik heb hetzelfde gevoel een beetje als ik dat lees over een CLA… :unsure:

Terug
Bovenaan