Elektrische wagens

Wat nog altijd verschrikkelijk inefficient is he.
Ik zit hier gemiddeld (met alle verbruikers op, over zomer en winter heen) om 19 met de iX3.
Akkoord hoor, verbruikt veel.
Anderzijds is de vergelijking met een ix3 niet helemaal correct.
Etron en IX zijn beter vergelijkbaar. Gelijkaardige afmetingen en 4wd.

Maar ik vind het gewoon gek dat ik er zelf niet bepaald zuinig mee rijd (doe weinig echt lange afstanden waarbij ik het gevoel heb dat ik er niet zou geraken, dus niet echt behoefte om eco te rijden) en toch nog 6kwh lager zit. Lijkt me dan toch echt dat er iets scheelt.

Wat inspiratie opdoen hier:
Mijn vriendin rijdt momenteel met een Mercedes C180 break benzine en is door de boekhouder aangeraden om een nieuwe hybride/elektrische wagen te kopen/leasen. Is een budget rond de 40k realistisch (zo op het eerste zicht echt niet)? Ze is echt geen autofreak en wil niet veel spenderen aan een wagen. Volvo EX30 lijkt me een leuk wagentje. Zijn er andere opties die in overweging te nemen zijn?

Wat inspiratie opdoen hier:
Mijn vriendin rijdt momenteel met een Mercedes C180 break benzine en is door de boekhouder aangeraden om een nieuwe hybride/elektrische wagen te kopen/leasen. Is een budget rond de 40k realistisch (zo op het eerste zicht echt niet)? Ze is echt geen autofreak en wil niet veel spenderen aan een wagen. Volvo EX30 lijkt me een leuk wagentje. Zijn er andere opties die in overweging te nemen zijn?
Al eens naar MG gekeken? Die vallen normaal binnen budget. Geen idee hoe duur die andere Chinezen zoals bv BYD, ... zijn
Plug in hybrides zoals bv de Mazda 30-R ook wel.

Edit: in juiste thread gepost.

----

Fucking Fransen. In Frankrijk in kettingbotsing met drie wagens. Klootzak remt op middelste rijvak om sorti te nemen. Ik doe noodstop op tijd en de wagen achter mij ook maar derde wagen niet. Gevolg, Kettingbotsing. Gelukkig had ik trekhaak en was er wat afstand ditmaal enkel bumperschade.

En bovenal, ik heb 360 camerabeeld van de aanrijding.

Laatst bewerkt:
Fucking Fransen. In kettingbotsing met drie wagens. Klootzak remt op middelste rijvak om sorti te nemen. Ik doe noodstop op tijd en de wagen achter mij ook maar derde wagen niet. Gevolg, Kettingbotsing. Gelukkig had ik trekhaak en was er wat afstand ditmaal enkel bumperschade.
En wat is er gebeurd met de veroorzaker van de botsing? Weg?

Verkeerde thread trouwens.

Ik snap je punt, maar niemand rijdt voor zijn plezier met een bestelwagen / bus / vrachtwagen ipv een gewone personenauto.
Excuseer?

Ne bestelwagen rijd beter als personenwagen ze. Ik reed veel liever met de transporter rond dan met de 508sw.

De Mercedes E klasse die ik nu heb is wel beter als de transporter... Maar ja dat is een andere prijsklasse.

Wss dat je goed uitgeruste multivan dezelfde ervaring geeft als de e klasse

Excuseer?

Ne bestelwagen rijd beter als personenwagen ze. Ik reed veel liever met de transporter rond dan met de 508sw.

De Mercedes E klasse die ik nu heb is wel beter als de transporter... Maar ja dat is een andere prijsklasse.

Dikke second. Ikzelf rij met een multivan en dat zal misschien wel niet de sportiefste wagen zijn maar ik rij toch liever met die dan met een gewone personenwagen. Moest de evq meer rijbereik hebben of moest vw een elektrische transporter uitbrengen met een deftig rijbereik wist ik direct wat ik zou kopen.

Ik ga waarschijnlijk me op redelijk korte termijn een elektrische wagen aanschaffen en dat is niet zo'n eenvoudige zoektocht.

Voor het grootste deel van mijn noden zou een kleine stadswagen volstaan maar na wat opzoekwerk lijkt dat segment voorlopig nog teleur te stellen. Pakweg een e-208 of Corsa-e lijken toch nog vrij duur voor wat je krijgt.

Momenteel lijkt de Tesla Model 3 nog altijd de beste keuze, ook met levertermijnen rekening houdend. Ik ga de komende tijd ook eens langs bij Volkswagen om de nieuwe ID.3 te zien en zou ook de Hyundai Ioniq 5 willen testen, maar daarbij is de levertermijn nog steeds een ramp…

MG en BYD zijn ook veelbelovend maar daar eens een testrit mee gaan doen is voor mij omwille van de afstand een heel gedoe.

Is Tesla Vision ondertussen al wat verbeterd?

Ik ga waarschijnlijk me op redelijk korte termijn een elektrische wagen aanschaffen en dat is niet zo'n eenvoudige zoektocht.

Voor het grootste deel van mijn noden zou een kleine stadswagen volstaan maar na wat opzoekwerk lijkt dat segment voorlopig nog teleur te stellen. Pakweg een e-208 of Corsa-e lijken toch nog vrij duur voor wat je krijgt.

Momenteel lijkt de Tesla Model 3 nog altijd de beste keuze, ook met levertermijnen rekening houdend. Ik ga de komende tijd ook eens langs bij Volkswagen om de nieuwe ID.3 te zien en zou ook de Hyundai Ioniq 5 willen testen, maar daarbij is de levertermijn nog steeds een ramp…

MG en BYD zijn ook veelbelovend maar daar eens een testrit mee gaan doen is voor mij omwille van de afstand een heel gedoe.

Is Tesla Vision ondertussen al wat verbeterd?
Renault Megane E-Tech ?
En als je BYD en MG overweegt, kan de Ora Cat je misschien ook wel interesseren?

Deze ochtend mijn best eens gedaan om zuinig te rijden. Gemiddeld verbruik 13,9kWh/100km.
50/50 autosnelweg en andere wegen, maar op de autosnelweg max 100 gereden. Andere wegen gewoon de max snelheid.
Normaal zakt de batterij een 15-17% op een enkele rit (70km), vandaag was dat 13%.

Rijdt wel niet zo fijn, ga terug naar normale modus :).

Het betreft een iX3 op de 20" velgen overigens.
Knappe cijfers alvast 😉
Als ik dezelfde ‘moeite’ die met de EQC kom ik zelden onder 17 KWu/100km

Excuseer?

Definieer beter.

Een bestelwagen is trager, lomper, stuurt compleet indirect, is (vaak) zwaar, is minder flexibel qua instelling van stuur en zetel en heeft een hoog zwaartepunt. Zowat alles wat voor mij onder de noemer “slechter” past. Net een op en afje met een Crafter achter de kiezen - wat een ramp is dat

Ik heb het al eerder aangegeven, ik mag maar 5 km van de 50 km van mijn woon-werk traject 90 km/h rijden, de rest is dus 50 en 70km/h. Ik rijd amper autostrade. Mijn gemiddelde snelheid is dus redelijk laag.
Maar verbruik met de model 3 is voor dit jaar, na 10 000 km (inclusief winter) 140 Wh/km.

Ik snap nog altijd niet waarom de EV6 als SUV wordt gecatalogeerd. Da's toch puur een hatchbak en ziet er in de verste verte niet uit als een soort offroader?
Het enige wat dat ding gemeen heeft met een jeep-achtige is de vierwielaandrijving.

Ik snap nog altijd niet waarom de EV6 als SUV wordt gecatalogeerd. Da's toch puur een hatchbak en ziet er in de verste verte niet uit als een soort offroader?
Het enige wat dat ding gemeen heeft met een jeep-achtige is de vierwielaandrijving.
Hatchback heb ik daar nu nooit mee geassocieerd. Wel een break.
Ik vind het meer een break dan een SUV, maar ik snap de discussie. Je moet er maar eens naast staan, die wagen is echt nog hoog.

Ik vind het meer een break dan een SUV, maar ik snap de discussie. Je moet er maar eens naast staan, die wagen is echt nog hoog.
Ik vind die ook moeilijk te classificeren. Het is voor mij sowieso geen hatchback want veel te lang, maar een echte SUV is het ook niet. Een break is het toch ook niet (als je vergelijkt met de klassiekers hierin). Er lijkt gewoon een extra stijl/soort tussenin gegroeid te zijn. Ik heb hetzelfde met de Tesla X/Y, ook zo'n modellen die je (ik althans) niet zomaar in een klassieke categorie kan duwen.

Hatchback is mss slecht gekozen. Een Liftback is beter. Da's een hatchback maar met een aflopende daklijn.

Terug
Bovenaan