Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Omdat die hoger staat heb je daarvoor niet meer plek in de vloer, de extra bodemvrijheid die je hebt doe je dan teniet door de batterijen.Het is eerder dat een SUV wél het ideale platform is voor een EV van uit het standpunt van de producent he. Meer plek in de vloer dus meer batterij.
Ja, ze offeren de bodemvrijheid op, maar in praktijk hebben 99% van die auto's die hoge bodemvrijheid niet nodig he. En daardoor wordt dat dus allemaal wat simpeler he. Als je het in een sedanvorm wil krijgen, moet je wel een platform hebben die daarvoor voorzien is...Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Omdat die hoger staat heb je daarvoor niet meer plek in de vloer, de extra bodemvrijheid die je hebt doe je dan teniet door de batterijen.
De achterkant doet mij eigenlijk eerder aan Mercedes denken...
Ben precies geen fan van de voorkant. Huidige koplampen zijn mooier.. maar zal wennen zijn zeker? Die plastic zwarte M sport nieren met een knoert van een camera/radar in is ook maar vreemd.prachtkar
Ja, die absurd slecht geintegreerde radar is mij ook een raadsel. Vooral omdat de andere nieren dat wel deftig doen...Ben precies geen fan van de voorkant. Huidige koplampen zijn mooier.. maar zal wennen zijn zeker? Die plastic zwarte M sport nieren met een knoert van een camera/radar in is ook maar vreemd.
Voor de rest is dat een ferme kar.
Ik ben niet meteen fan van de look. Pal in vooraanzicht geeft het mij wat Skoda vibes. Spijtig, gezien dat de vorige 5reeks een van de allerknapsten was imo.
Ze hebben wel grotendeels een punt dat elektrische SUV's onzin zijn![]()
Ik vind dat net een compleet belachelijk argument. De enige reden is omdat SUVs niet bepaald gestroomlijnd zijn. Dus dan kan je ook argumenteren dat elektrische bestelwagens, elektrische bussen, elektrische vrachtwagens... ook allemaal onzin zijn.
Een voertuig moet in de eerste plaats een bepaald mobiliteitsdoel vervullen. Als dat voor sommige mensen is dat ze willen dat ze af en toe grote ladingen van A naar B willen brengen en daardoor een SUV een pak praktischer is dan een Ioniq 6, dan is dat toch hun volle recht ?
Met diezelfde redenering kan je ook gaan zeggen dat sportieve EVs met >500pk ook compleet onzin zijn. Want een sportief rijgedrag zorgt ook weer voor een hoger stroomverbruik en dus lagere range.

Dan vind ik niet dat die mensen veel moeten klagen over de beperkte range van hun EV op snelwegen en laadstress, maar dat kan aan mij liggen...
Die moderne skoda's (zeker die met die volledig zwarte grills) gaven mij net eerder BMW vibesIk ben niet meteen fan van de look. Pal in vooraanzicht geeft het mij wat Skoda vibes. Spijtig, gezien dat de vorige 5reeks een van de allerknapsten was imo.

Kan sneller.. (afhankelijk hoe dik de boom is)ik vind vooral die tijd van en naar 400 insane, die heeft dus 8.5s nodig om af te remmen van 400km/u tot stilstand![]()
Ik vind vooral die 0-300 tijd. Een Chiron Pur Sport (nu toch geen slak heik vind vooral die tijd van en naar 400 insane, die heeft dus 8.5s nodig om af te remmen van 400km/u tot stilstand![]()
) heeft daar dus 2,8s langer voor nodig he...
Best gek.Gisteren op café gezeten met iemand die kloeg over de range van zijn EV. "Nooit meer" zei hij.
Hij had het echter specifiek over zijn Etron55, gemiddeld verbruik 32kwh/100km
Heeft daarnaast ook een Polestar (welke weet ik niet, 4WD en 400pk zei hij) waarmee hij over hetzelfde traject en dezelfde belasting 20.4kwh/100km heeft. En zowel hij als zijn echtgenote rijden veel liever met de Polestar
As referentie, ik avg nu sinds september 2021 en 45000km 20.3kwh met mijn iX3. Doe heeft natuurlijk wat minder vermogen en is "slechts" RWD
Wat nog altijd verschrikkelijk inefficient is he.Best gek.
Zelf zit ik met een etron op gemiddeld 25,9. Dit altijd in dynamic stand en met mijn verbruikers op.
Met de huidige temperaturen zit ik de laatste week altijd tussen 19 en 23.