Elektrische wagens

Ik snap nu weer niet waarom dit eigelijk van belang is. Ik reed ervoor met een 330e en had idd een Total Tankkaart enz, echter is het bedrijf momenteel volledig aan het overschakelen naar elektrische wagens en is het momenteel even op eigen kost - zie laadpaal - of op bedrijf, maar met stopcontact omdat er nog geen laadpalen zijn. Beantwoord dit uw vragen?

Alvast bedankt voor de uitleg.
Omdat ik het absurd vind dat je van ‘alle brandstof wordt door de firma betaald’ naar ‘je kan laden op de firma, daarnaast moet je zelf je plan trekken’ gaat.

Als je ervoor een tankkaart had lijkt het mij niet meer dan logisch dat de firma ook een laadkaart geeft.

Dat ze vragen om zo veel mogelijk op de firma te laden is logisch, dat je alles buiten de firma zelf moet bekostigen is dat niet voor mij.

Tis niet dat ze bij Tesla allemaal foutloos uit de fabriek komen ofzo... die slagen er zelfs niet in van hun koplampen deftig af te stellen.
Ik heb dit ook voor gehad, maar ik mocht daarvoor gewoon kostenloos langs komen om ze opnieuw af te regelen. Daarna geen seinende tegenliggers meer gehad.

Ik heb dit ook voor gehad, maar ik mocht daarvoor gewoon kostenloos langs komen om ze opnieuw af te regelen. Daarna geen seinende tegenliggers meer gehad.
Idem, 1ste keer naar de keuring in '23 en afgekeurd... Snel nog naar Tesla Brugge gereden, gratis laten afstellen, en teruggereden. Was in orde. Wel iets van 15€ extra moeten betalen bij de keuring.

Vorig jaar dan opnieuw, maar gelukkig eerst naar Tesla geweest, waar bleek dat het nog goed was, en dan naar de keuring in Brugge geweest, mocht bij Tesla wel iets van 20 EUR dokken voor de check want was toen net buiten garantie.

Maar 't is ten minste opgelost. Bij Stellantis nog steeds niet...

Slecht afgestelde lichten zijn nu ook niet echt vergelijkbaar met systematisch falende boordladers.

Het ene is een fout van de dealer tijdens de pre-delivery check die zonder veel tijd en moeite kostenloos te verhelpen is en waar geen negatieve gevolgen m.b.t. de levensduur van het voertuig aan verbonden zijn, terwijl het andere net het omgekeerde is: Een dure, ingrijpende herstelling die het probleem blijkbaar niet permanent oplost en grote gevolgen heeft voor een basisfunctionaliteit van een EV, namelijk het opladen van de batterij.

Heb daar wel nog een paar vragen bij, hopelijk heeft iemand op het forum hier daar de ervaring mee / antwoorden op;

- Kan je voor thuis te laden via de app 't amperage limiteren zodat ie maar op 3-4 kw zal laden ipv de volle 11kw te trekken uit de laadpaal?
- We verwachten over een paar weken ons eerste kindje, en volgens wat ik zie (hier in dit filmpje) lijkt het ook wel te doen qua babystoel & stroller. iemand hier bedenkingen over of dat echt af te raden is? of eerder wel te doen is.
Betreffende dat AC laden (gewone laadpaal thuis), je kan dat inderdaad limiteren, laagste is 6A.
Zowel via je scherm in de wagen, als via de app (als je connected services actief staan).

Betreffende plaats, voor mij koninklijk groot, maar heb geen klein mannen, denk dat de achterbank al een keer of 3 gebruikt is voor mensen op te zetten!
Meestal mijne laptoptas of sportzak of zoiets, wanneer ik te lam ben om de koffer open te doen.
Koffer is ook wel best praktisch wegens de hatchback achterklep en achter zetel die plat kan (in stukken).

bbb.jpg

Ik ben eens gaan rondkijken voor een nieuwe wagen van't werk. Mijn collega's hebben VW Tiguans en een BWM 3 reeks sedan. Allemaal plug in of zelfs nog benzine. Ik zou nu toch volop voor een elektrische wagen willen gaan.

Ik ben eens rondgeweest bij wat garages, mocht er iemand hier wat advies hebben of ervaringen hoor ik het graag!

Mercedes, niets goed. Er is een CLA maar da's onder mijn budget en een EQB maar dat is de lelijkste auto die Mercedes op dit moment heeft. Een EQE is buiten budget en de EQC is er nog niet. Geen optie dus. Beetje triest wel voor zo'n merk dat die uit de boot vallen.

Bij Audi eens gaan kijken voor een A5 touring maar daar bleek de Q6 een stuk goedkoper uit te komen qua leasing. Weet niet of ik een Q6 ga mogen hebben. Past wel in't budget, maar ivm een Tiguan een een 3-reeks is dat misschien een klasse te hoog.

Bij BMW gaan kijken vanmiddag en de I4 is wel knap, maar laag bij de grond als je een SUV gewoon bent. Daar komt de X1 met quasi full-option pakket op de proppen maar da's dan weer wat "onder" de 3 reeks. Qua looks is die I4 wel knap langs de zijkant en met de X1 en de Q6 is't natuurlijk weer zo'n bak.

VW garage is hier niet super. Iemand ervaringen met Volvo elektrisch of Polestar?

Sowieso geen Tesla of Chinees model, ook geen Opel, Ford of Skoda.

Ik ben eens gaan rondkijken voor een nieuwe wagen van't werk. Mijn collega's hebben VW Tiguans en een BWM 3 reeks sedan. Allemaal plug in of zelfs nog benzine. Ik zou nu toch volop voor een elektrische wagen willen gaan.

Ik ben eens rondgeweest bij wat garages, mocht er iemand hier wat advies hebben of ervaringen hoor ik het graag!

Mercedes, niets goed. Er is een CLA maar da's onder mijn budget en een EQB maar dat is de lelijkste auto die Mercedes op dit moment heeft. Een EQE is buiten budget en de EQC is er nog niet. Geen optie dus. Beetje triest wel voor zo'n merk dat die uit de boot vallen.

Bij Audi eens gaan kijken voor een A5 touring maar daar bleek de Q6 een stuk goedkoper uit te komen qua leasing. Weet niet of ik een Q6 ga mogen hebben. Past wel in't budget, maar ivm een Tiguan een een 3-reeks is dat misschien een klasse te hoog.

Bij BMW gaan kijken vanmiddag en de I4 is wel knap, maar laag bij de grond als je een SUV gewoon bent. Daar komt de X1 met quasi full-option pakket op de proppen maar da's dan weer wat "onder" de 3 reeks. Qua looks is die I4 wel knap langs de zijkant en met de X1 en de Q6 is't natuurlijk weer zo'n bak.

VW garage is hier niet super. Iemand ervaringen met Volvo elektrisch of Polestar?

i4 is vooral een wagen die bij je noden moet passen.
Niet al te groot van binnen, verre van de efficiëntste EV (is gebaseerd op een gewone 4 serie), in het juiste kleurtje zeker een mooie wagen!
Maar naar ermee rijden blijft het wel BMW, op de mijne staat nu een 30000 km en ermee rondbollen is elke keer weer een plezier!

Polestar en Volvo is Chinees.

Is de ix3 geen optie voor u als de CLA en ix1 te min is voor uw klasse? Of een ID7.

IX3 komt pas uit in September met eerst de zware modellen. Eerste leveringen zijn pas voor de zomer van 2026 ook en de betaalbare modellen eind 2026 zeiden ze mij in de garage.

"Te min" is veel gezegd. Maar het is wel kleiner en is misschien een beetje zot van de optie om hoger te gaan in't gamma te laten liggen. ID7 heb ik nog niet bekeken. Is ook een lage auto wel en de VW garage hier bij ons trekt op niet veel. Slechte service. Kan wel eens naar een garage in Gent gaan kjiken.

Hyundai Ioniq5N of de 6 ?
KIA EV6, EV5, EV4, EV3 ? Zal wel 1ne tussenzitten die in uw prijsrange zit dan gok ik ?

Denk dat je dan zowat de beste oplossingen gehad hebt. Een Porsche gaat geen optie zijn. En renault en zo lijkt mij niet direct de optie die jij gaat kiezen. Daarnaast heb je al vermeld dat ford, opel en skoda bij u afvalt. Lijkt mij niet dat er dan nog zoveel overblijft als je tesla en chinese opties geen optie vindt.

Nissan arriya zou ook nog een optie zijn. Toch als het om een bedrijfswagen gaat.

IX3 komt pas uit in September met eerst de zware modellen. Eerste leveringen zijn pas voor de zomer van 2026 ook en de betaalbare modellen eind 2026 zeiden ze mij in de garage.

"Te min" is veel gezegd. Maar het is wel kleiner en is misschien een beetje zot van de optie om hoger te gaan in't gamma te laten liggen. ID7 heb ik nog niet bekeken. Is ook een lage auto wel en de VW garage hier bij ons trekt op niet veel. Slechte service. Kan wel eens naar een garage in Gent gaan kjiken.
De ID4 is ook nog een optie als het een SUV moet zijn. Ik zou inderdaad eens bij een andere dealer gaan als de lokale geen goeie service geeft.

@Tinufiel , meeste opties zijn hier al gegeven, lijkt mij.
Kijk anders ook eens naar Peugeot of de Audi Q4 e-tron (laatste is groter dan je zou verwachten).

Heb zelf ook interesse in de ID.7 of de Q6 e-tron. Met de Q6 staat de testrit ingepland.

Hyundai Ioniq5N of de 6 ?
KIA EV6, EV5, EV4, EV3 ? Zal wel 1ne tussenzitten die in uw prijsrange zit dan gok ik ?

Denk dat je dan zowat de beste oplossingen gehad hebt. Een Porsche gaat geen optie zijn. En renault en zo lijkt mij niet direct de optie die jij gaat kiezen. Daarnaast heb je al vermeld dat ford, opel en skoda bij u afvalt. Lijkt mij niet dat er dan nog zoveel overblijft als je tesla en chinese opties geen optie vindt.

Nissan arriya zou ook nog een optie zijn. Toch als het om een bedrijfswagen gaat.

Naar de Japanners en de Zuid Koreanen heb ik inderdaad nog niet gekeken. Nog geen ervaring gehad met die auto's eerlijk gezegd. Ford, Opel en Skoda vallen af omwille van slechte ervaring in't verleden, alhoewel ik van vele mensen wel hoor dat Skoda een degelijk merk geworden zou zijn! Slechtste auto die ik ooit gehad heb was een Opel Insignia.
Porche zal inderdaad niet in mijn pakket zitten vrees ik. :cool: Ben al erg blij met de keuzes die ik kan maken!

De ID4 is ook nog een optie als het een SUV moet zijn. Ik zou inderdaad eens bij een andere dealer gaan als de lokale geen goeie service geeft.

Welja. Is misschien een beetje zot van een volledig merk te negeren terwijl ik daaar vroeger wel tevreden van was. Heb nog een Passat gehad vroeger ook waar ik best tevreden van was. De ID reeks ziet er wel redelijk saai uit vind ik, maar ik zit er meer in dan dat ik er naar kijk natuurlijk...

@Tinufiel , meeste opties zijn hier al gegeven, lijkt mij.
Kijk anders ook eens naar Peugeot of de Audi Q4 e-tron (laatste is groter dan je zou verwachten).

Heb zelf ook interesse in de ID.7 of de Q6 e-tron. Met de Q6 staat de testrit ingepland.

Ik ga morgen eens kijken naar de ID7. Laat eens weten hoe je testrit was met de Q6?

Ik ga morgen eens kijken naar de ID7. Laat eens weten hoe je testrit was met de Q6?
ID7 rijdt wel leuk hoor. Enorm kleine draaicirkel, rijdt vinnig genoeg (ook al is die bijna 5m lang), heel veel ruimte.
Maar zoals je zegt, had ik geen wow-gevoel als ik in de ID7 stapte, dat had ik met de Q6 wel…

Omdat ik het absurd vind dat je van ‘alle brandstof wordt door de firma betaald’ naar ‘je kan laden op de firma, daarnaast moet je zelf je plan trekken’ gaat.

Als je ervoor een tankkaart had lijkt het mij niet meer dan logisch dat de firma ook een laadkaart geeft.

Dat ze vragen om zo veel mogelijk op de firma te laden is logisch, dat je alles buiten de firma zelf moet bekostigen is dat niet voor mij.
Kutfirma helaas waar elke maand wel iemand uitvliegt.( Sowieso ben ik opzoek naar ander werk) 2 collegas hebben een ix1 van werk gekregen en moeten op eigen kosten laadpaal plaatsen en zelf de laadkosten enz betalen. Absurd. Bij mij blijft het echt puur op werk opladen. No way dat ik prive ervoor betaal, alleen in noodsituaties.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan