Elektrische wagens

De i4 M50 is een dikke kar. Als snelheid belangrijk is, kun je ook nog een Tesla Model 3 Performance overwegen. Ik denk zelfs dat die wat ruimer is dan een i4, maar de i4 is natuurlijk wel luxueuzer.

Model 3 (long range) mee gaan testrijden. Kan niet wennen (korte rit natuurlijk) om geen info voor mij te zien. Nu ook een head-up display gewoon dus extra moeilijk

Ruimte is niet extreem belangrijk, we zijn maar met 2 en geen kinderen op komst. Koffer van de 4 is sowieso al handiger dan van de huidige 3

Ik ben mega fan van de Ioniq 5 (N), maar ik zou dat toch ook niet aanraden aan iemand die eigenlijk in de markt is voor een i5.

De vergelijking tussen een C/D-segment Koreaan, hoe goed ook, en een topnotch BMW E-segmenter is toch wel een stretch.

Zelfde voor de Xpeng G9, prachtige kar. En i.v.m mijn bestelde Polestar 3 zou ik het wrs in het voordeel van de G9 laten beslechten (dat kon niet bij Cronos) maar een i5 laat ik daar toch echt niet voor staan.

Een i4, die met 4wd en 400 hoppelende ponys kon echter wel, maar met 2 kinderen is dat krap. (En ik mocht niet wat moeder de vrouw wou eigenlijk een SUV en ik heb haar vorig jaar gedwongen tot een 330e touring dus nu was het aan mij tot compromis).
Is de koffer van de Polestar 3 niet significant kleiner dan jouw huidige IX3(?), of valt dat mee?

Model 3 (long range) mee gaan testrijden. Kan niet wennen (korte rit natuurlijk) om geen info voor mij te zien. Nu ook een head-up display gewoon dus extra moeilijk

Ruimte is niet extreem belangrijk, we zijn maar met 2 en geen kinderen op komst. Koffer van de 4 is sowieso al handiger dan van de huidige 3
dat went enorm snel en nu heb ik het omgekeerde voor. Als ik nog eens met een auto met een “normaal” dashboard rijdt dan stoor ik mij aan al die info die afleidt. Btw ik kwam ook van een heads-up display

Zelf ook op zoek naar een nieuwe kar voor de volgende jaren.
Taycan buiten budget, i5 idem, Kia wil de madam niet. A6 geen fan van

Dus uitgekomen bij een i4(m50). Heel jong 2e hands bij de dealer (+- 6 maand) dus facelift versie
Nog aan het twijfelen tussen 2 wagens (qua kleur en opties)

Zijn er leden die er eentje hebben? (@berenod en @Necre0 dacht ik zeker, nog iemand)

Zicht op reëel verbruik?
Opties die een must zijn of die overroepen zijn?

Nog aan het wachten op overnamebod voor de huidige beemer en offerte verzekering. Deze week de knoop doorhakken
Heel tevreden van mijn i4 eDrive40. Rij er nu een jaar mee. Iedereen vindt het een knappe auto ook.

Enig nadeel is de grote draaicirkel, is even aanpassen in het begin.
Maar super aangename auto om mee rond te rijden. Is wel redelijk sportief, dus drempels of slechte wegen voel je iets meer dan in een SUV vermoed ik. Maar ik ben wel voorstander van wat feedback van de auto. Een BMW rijdt veel aangenamer in het bochtenwerk dan een Volvo vind ik.

Mijn pa en broer die er al eens mee gereden hebben (en zeker geen fan van elektrische wagens zijn) zijn er ook erg positief over.

Heel tevreden van mijn i4 eDrive40. Rij er nu een jaar mee. Iedereen vindt het een knappe auto ook.

Enig nadeel is de grote draaicirkel, is even aanpassen in het begin.
Maar super aangename auto om mee rond te rijden. Is wel redelijk sportief, dus drempels of slechte wegen voel je iets meer dan in een SUV vermoed ik. Maar ik ben wel voorstander van wat feedback van de auto. Een BMW rijdt veel aangenamer in het bochtenwerk dan een Volvo vind ik.

Super. Dank je!

Opties die je een must vind?
360° camera? Panodak? Adaptive Cc?

Super. Dank je!

Van die 3 opties heb enkel adaptive cc. Daar erg tevreden over. Super handig in het drukke verkeer en nauwelijks gekke toeren die ik me kan herinneren daarmee.

Ik heb gewoon rondom de parkeersensoren en achteruitcamera. Is vr mij zeker voldoende.

Inderdaad, een 5 deurs is wel handiger dan een 4 deurs. In jouw geval lijkt een i4 mijn een prima keuze. Zonder kinderen is die meer dan ruim genoeg en rijdt toch nog wat sportief.

Super. Dank je!

Eigen ervaring:
360° camera is handig maar geen echte must.
Driving Assist Professional is zijn geld waard.
Harman Kardon is goed maar neemt ruimte weg onder je laadvloer in de koffer.
Dynamische ophanging met luchtvering rondom is zijn geld waard.

Hier meer dan 3 jaar i4 40 met meer dan 100 000 gereden km. Zag de garage bij bandenwissel en zijn 2-jaarlijks onderhoud. Fijne rijdersauto, mindere achterpassagiersauto. De grote draaicirkel is bij inparkeren duidelijk aanwezig.

Eigen ervaring:

Hier meer dan 3 jaar i4 40 met meer dan 100 000 gereden km. Zag de garage bij bandenwissel en zijn 2-jaarlijks onderhoud. Fijne rijdersauto, mindere achterpassagiersauto. De grote draaicirkel is bij inparkeren duidelijk aanwezig.
Thnx!

Dynamische ophanging is toch enkel luchtvering achteraan? Of ook vooraan?
Model dat ik gezien heb heeft de Adaptieve M sportophanging

Achteraan lijkt het me nog oké als je met 2 zit? de 3e is idd niet aangenaam

Onderhoud enkel 2 jaarlijks remvloeistof als ik het goed begreep

Ja de luchtvering rondom heet adaptieve M sportophanging. De sportsetting is plankhard en niet voor mij, maar de comfortsetting is top. Ik zet de individual setting op sport sturen en comfort vering.

Onderhoud is zoals elke EV wat remvloeistof, wat interieurfilters, nazicht lichten,...

Is de koffer van de Polestar 3 niet significant kleiner dan jouw huidige IX3(?), of valt dat mee?
Ik heb ‘m pas in september, dus ik weet het nog te zeggen. Overall is hij veel groter dus ik heb er niet echt bij stilgestaan dat de koffer kleiner kan zijn.

Binnenruimte op buitenruimte is het alleszins geen voltreffer. Die kar is huge en qua interieur, not so much.

Eigen ervaring:

DAPP is inderdaad de moeite, vooral adaptive cruise control vind ik echt wel een gemak.

360° camera mis ik wel af en toe omdat ik dat in mijn vorige auto gewoon was - zeker in combinatie met de verrassend grote draaicirkel van de i4 kan dat wel handig zijn.

HK blaast je niet weg maar is wel een stuk beter dan de standaard audio, voor een relatief beperkte meerprijs.

Wat ik niet opnieuw zou nemen: laser lichten (al had ik begrepen dat die niet meer bestaan)

Aluminium inleg vind ik ook wel een handig omdat dat minder gevoelig is aan vingerafdrukken dan bv. pianolak. Meer nice-to-have.

DAPP is inderdaad de moeite, vooral adaptive cruise control vind ik echt wel een gemak.

360° camera mis ik wel af en toe omdat ik dat in mijn vorige auto gewoon was - zeker in combinatie met de verrassend grote draaicirkel van de i4 kan dat wel handig zijn.

HK blaast je niet weg maar is wel een stuk beter dan de standaard audio, voor een relatief beperkte meerprijs.

Wat ik niet opnieuw zou nemen: laser lichten (al had ik begrepen dat die niet meer bestaan)

Aluminium inleg vind ik ook wel een handig omdat dat minder gevoelig is aan vingerafdrukken dan bv. pianolak. Meer nice-to-have.

Laserlights zijn er niet meer nee, nu is het led.
Op de 3 hebben we die wel, waarom zou je die niet meer nemen?

De rest zou die moeten hebben, maar helaas (licht) houten inleg, daar moet ik nog iets op zoeken 😅
Een andere heeft Carbon, maar mist dan weer enkele andere opties

Laserlights zijn er niet meer nee, nu is het led.
Op de 3 hebben we die wel, waarom zou je die niet meer nemen?

De rest zou die moeten hebben, maar helaas (licht) houten inleg, daar moet ik nog iets op zoeken 😅
Een andere heeft Carbon, maar mist dan weer enkele andere opties

Goh, ik merk precies niet dat die helderder zouden zijn of verder zouden verlichten dan de LEDs en matrix LEDs die ik daarvoor had. En het was best een dure optie om er weinig effect van te merken, imho.
Your mileage may vary, als je misschien meer op volledig onverlichte wegen rijdt bv.

Zelf ook op zoek naar een nieuwe kar voor de volgende jaren.
Taycan buiten budget, i5 idem, Kia wil de madam niet. A6 geen fan van

Dus uitgekomen bij een i4(m50). Heel jong 2e hands bij de dealer (+- 6 maand) dus facelift versie
Nog aan het twijfelen tussen 2 wagens (qua kleur en opties)

Zijn er leden die er eentje hebben? (@berenod en @Necre0 dacht ik zeker, nog iemand)

Zicht op reëel verbruik?
Opties die een must zijn of die overroepen zijn?

Nog aan het wachten op overnamebod voor de huidige beemer en offerte verzekering. Deze week de knoop doorhakken

Ik rij nu zelf net 2 jaar (125.000 km) met een i4 m50.
Hele leuke wagen,, standaard goed uitgerust.
Gemiddeld verbruik zomermaanden 19,5 kWh/100km , wintermaanden 21,5

Terug
Bovenaan