Elektrische wagens

facelift ID3 ziet er langs buiten gelukkig al wat beter uit, zeker sinds die mottige zwarte plastiek kap op de motorkap verdwenen is. Vraag me af wat ze toen dachten om dat een goed idee te vinden :lol:

Langs binnen blijft dat kleine tellerpartijtje voor je neus wel jammer. Doe dan niks zoals Tesla, of desnoods met headup display... maar dit.. yikes.

O ik weet dat het vreemd is om een ID.3 met een i4 te gaan vergelijken hoor :p De ID.3 was eigenlijk de eerste auto waar ik naar ben gaan kijken omdat die eerlijk gezegd het beste bij mijn situatie past: auto voor mij alleen, ik doe op zich niet enorm veel km's en het grootste deel van mijn verplaatsingen zijn relatief in de buurt.

De stap naar de Model 3 was vooral snel gezet door de prijs die op hetzelfde niveau zit, op papier krijg je daar inderdaad meer auto voor je geld. Maar ik ben twee keer gaan testrijden met de Model 3 en ik was niet 100% overtuigd... En nu komt de refresh er aan die nog eens extra kostenbesparend gaat zijn (waarschijnlijk geen pook voor de richtingsaanwijzers meer bv). De i4 was uiteindelijk gewoon de auto waar ik veruit het beste gevoel bij had, ook al is die rationeel te groot voor mij en een stuk duurder. Het is echter geen volledig rationele keuze, een auto kopen :). De ID.3 kost een heel deel minder maar vind ik eigenlijk ook nog overpriced.

De ID.3 staat nu deels nog op mijn lijstje omdat die gewoon snel geleverd kan worden maar ik schrijf de Model 3 niet af en ga bv. ook eens terug kijken naar de Polestar 2. Ook snel leverbaar en momenteel met deftige kortingen te verkrijgen.

Een ID.3 is gewoon erg overpriced, al begrijp ik goed de nadelen die je opnoemt over de Model 3 (en geen pook meer voor richtingsaanwijzers - WTF?)
De i4 is al even overpriced op een ander niveau en in België verschrikkelijk lang wachten - dan is de Polestar 2 eigenlijk wel mee waar voor je geld en met de facelift valt het verbruik een stuk beter mee.

Jammer dat de Volvo EX30 pas vanaf 2024 geleverd wordt, als de beloofde prijzen gehaald worden, krijg je daar imho duidelijk meer waar dan een ID.3 voor minder geld...
Eigenlijk ontbreekt het een beetje aan zo'n alternatieven zonder naar MG / BYD te moeten springen (met bv. bij MG alle problemen rond levertijd wisselstukken als er eens iets misloopt) - zoals je bij ICE's Japanse of Koreaanse merken had.
En de typische Franse en andere Duitse merken vind ik precies ook niet zoveel goedkoper dan Volkswagen als je naar EV's kijkt...

Een ID.3 is gewoon erg overpriced, al begrijp ik goed de nadelen die je opnoemt over de Model 3 (en geen pook meer voor richtingsaanwijzers - WTF?)
De i4 is al even overpriced op een ander niveau en in België verschrikkelijk lang wachten - dan is de Polestar 2 eigenlijk wel mee waar voor je geld en met de facelift valt het verbruik een stuk beter mee.

Jammer dat de Volvo EX30 pas vanaf 2024 geleverd wordt, als de beloofde prijzen gehaald worden, krijg je daar imho duidelijk meer waar dan een ID.3 voor minder geld...
Eigenlijk ontbreekt het een beetje aan zo'n alternatieven zonder naar MG / BYD te moeten springen (met bv. bij MG alle problemen rond levertijd wisselstukken als er eens iets misloopt) - zoals je bij ICE's Japanse of Koreaanse merken had.
En de typische Franse en andere Duitse merken vind ik precies ook niet zoveel goedkoper dan Volkswagen als je naar EV's kijkt...
Eigenlijk had die ID.3 een vanafprijs moeten hebben minstens onder de 40K ipv zoals nu 45K. Had ook gekeken naar de EX30 maar die valt nog nergens te bekijken, laat staan een testrit mee te doen. En de levering is vanaf maart 2024 ofzo, dan zou ik evengoed kunnen wachten op de i4. Anders zou dat een logischere keuze zijn dan de ID.3, klopt.

Ben ook bij Opel, Renault etc. langs geweest en daar was ik meestal niet onder de indruk.
Ik gok dat hij bedoelde om te schakelen/versnelling

Op de model S is dat nu ook op het scherm te doen
Volgens de geruchten gaat de nieuwe Model 3 het stuur van de X/S helemaal overnemen (maar dan een echt stuur ipv die yoke hieronder). Die hebben nu al een hele tijd geen poken meer. Zowel richtingsaanwijzers als ruitenwisser zijn te bedienen op het stuur, schakelen is inderdaad via het touchscreen. We zullen het binnenkort zien, levertijd voor een Model 3 is nu okt-nov dus dat zal dan de refresh zijn.
2021-Tesla-Model-S-Plaid-Offsite-4.png

godverdomme éh. Polestar doet ook nog es 5000 euro af van hun Polestar 2, en als ge vandaag bestelt hebt ge hem in september 2023

en ik zit hier maar te wachten op mijn retedure koreaan op den boot, als ik al chance heb dat de boot niet in brand vliegt.

De ID.3 staat nu deels nog op mijn lijstje omdat die gewoon snel geleverd kan worden maar ik schrijf de Model 3 niet af en ga bv. ook eens terug kijken naar de Polestar 2. Ook snel leverbaar en momenteel met deftige kortingen te verkrijgen.

Ik vind dat die korting niet opweegt tegenover de veel slechtere efficiëntie van de prefacelift, en indien single motor heb je de motor nog op de vooras en minder vermogen. Liever geen korting dan en een half jaar wachten :)

Ik vind dat die korting niet opweegt tegenover de veel slechtere efficiëntie van de prefacelift, en indien single motor heb je de motor nog op de vooras en minder vermogen. Liever geen korting dan en een half jaar wachten :)
Ja inderdaad, net eens een 'nieuwe' geconfigureerd. Geschatte levertijd december-januari, niet zoveel duurder dan de oude modellen met korting aangezien die vaak de uitgebreide pakketten hebben. Eigenlijk heb je daarbij gewoon het Pilot Plus pakket er "gratis" bij maar dat moet ik toch niet hebben, gewone Pilot pakket is voldoende. Prijs van mijn configuratie zit onder de i4, benieuwd of er bij Polestar nog wat onderhandelruimte is.

Net een testrit geboekt.

Mijn iX3 is ook rwd. De eerste “x” zonder 4wd. De i4 e40 ook, de m50 is 4wd.

Polestar (& xc40?) zijn FWD maar dat is idd de uitzondering.

De non-premiums hebben eindelijk het licht gezien (yes, Audi, jij ook).

Volgens de geruchten gaat de nieuwe Model 3 het stuur van de X/S helemaal overnemen (maar dan een echt stuur ipv die yoke hieronder). Die hebben nu al een hele tijd geen poken meer. Zowel richtingsaanwijzers als ruitenwisser zijn te bedienen op het stuur, schakelen is inderdaad via het touchscreen. We zullen het binnenkort zien, levertijd voor een Model 3 is nu okt-nov dus dat zal dan de refresh zijn.
2021-Tesla-Model-S-Plaid-Offsite-4.png
Is dat bij Ferrari ook niet zo? 😅

Volgens dit filmpje zou 95% van een batterij gerecycleerd kunnen worden voor nieuwe batterijen. Dat zal EV's wel nog een stuk duurzamer/groener maken in de toekomst eenmaal er genoeg batterijen in omloop zijn om te recycleren.
Wel jammer voor die EV haters die zeggen dat een EV minder groen is dan een brandstof wagen.

Terug
Bovenaan