Elektrische wagens

Ironisch genoeg geef je net aan dat de steunmaatregel dus nodig is.
Want die steunmaatregel is er niet voor de mensen die nu al een EV kopen. Die steunmaatregel is er voor die geen EV kopen en het wel zouden doen met die subsidie...
Er is misschien een hele kleine groep die de 3k nodig heeft om wel een EV te kunnen aanschaffen (en dan is nog steeds de goeie middeklasse). Het grootste deel zal gaan naar mensen die sowieso een EV kochten en nu 3k cadeau krijgen.

Die 3k kan beter gaan naar goedkoper OV of vermindering van de personenbelasting zodat we allemaal meer overhouden. De overheid moet mijn geld niet aan platte EV subsidies uitdelen.

En zoals ik al zei, de prijs van EV's zit in dalende lijn.

Er is misschien een hele kleine groep die de 3k nodig heeft om wel een EV te kunnen aanschaffen (en dan is nog steeds de goeie middeklasse). Het grootste deel zal gaan naar mensen die sowieso een EV kochten en nu 3k cadeau krijgen.

Die 3k kan beter gaan naar goedkoper OV of vermindering van de personenbelasting zodat we allemaal meer overhouden. De overheid moet mijn geld niet aan platte EV subsidies uitdelen.

Dat gaat over een totale subsidie van nog geen 15 miljoen euro. De overheid spendeert de komende 10 jaar 3.5 miljard euro per jaar aan de spoorwegen. Met dat bedrag ga je dus geen goedkoper OV (of eender welke vermindering van de personenbelasting) regelen.

Die subsidie is om particulieren over de streep te trekken om een EV ipv een ICE te kopen. Zélfs al is het iemand met genoeg geld, dan nog kan die 3k er voor zorgen dat een een EQS ipv een S500 koopt.

Je begrijp het verkeerd. Die 3k subsidie is afhankelijk van het aankoopbedrag.
Boven een bepaald bedrag zou je geen steun krijgen. Maar dat is nog niet bekend

Dat gaat over een totale subsidie van nog geen 15 miljoen euro. De overheid spendeert de komende 10 jaar 3.5 miljard euro per jaar aan de spoorwegen. Met dat bedrag ga je dus geen goedkoper OV (of eender welke vermindering van de personenbelasting) regelen.

Die subsidie is om particulieren over de streep te trekken om een EV ipv een ICE te kopen. Zélfs al is het iemand met genoeg geld, dan nog kan die 3k er voor zorgen dat een een EQS ipv een S500 koopt.
Dan betwijfel ik ook sterk of die 15 miljoen euro enige impact gaat maken in het grote plaatje. Daarnaast maken alle kleine ongerichte subsidies wel iets groot.
In ieder geval vind ik dat volledige verspilling van ons geld. Maar dat is politiek getint.

Ik vind ook niet dat we als quasi-failliet land daar geld aan moeten uitgeven. Om dan binnen een paar maanden weer paniekberichten te lanceren over dat er onvoldoende netwerk capaciteit is om al die EV's op te laden...

Tesla 3 / Y rijders.

Is het niet ongelofelijk lastig dat er echt niets van display is achter het stuur ?

Kan je dan wel deftig zien hoe snel je rijdt of wen je daar snel aan?

Absurd en belachelijk om zo met ons belastingsgeld te gooien.
Denk dat er wel belangrijkere zaken zijn op dit moment (zoals de opvangcrisis)

De prijzen van EV's zijn in dalende lijn en heeft geen enkele subsidie nodig.
En mensen die nu EV's kopen zijn geen arme sukkelaars die wat hulp nodig hebben.

Nochtans geven onze buurlanden wel subsidies voor EV's. Dat is de reden waarom de prijzen daar nog gezakt zijn bij Tesla de laatste keer en bij ons niet, zodat ze net in de budget range komen waar subsidies nog gegeven wordt. Eenmaal boven een bepaald bedrag krijgen ze ook geen subsidie meer.

Tesla 3 / Y rijders.

Is het niet ongelofelijk lastig dat er echt niets van display is achter het stuur ?

Zelf geen eigenaar maar wel deze week een testrit gedaan met de 3 en ik had er totaal geen last van. Het zit net in de ooghoek.
Het heeft geen 5min geduurd en ik was het al gewend.

Tesla 3 / Y rijders.

Je kan voor 20€ een displaytje voor he hebben. Denk dat dat hier ooit al eens is gedeeld.

Je bent wel handig genoeg om dat kabeltje weg te werken.

Geen display dan.
Ga er idd ook niet een random schermpje in plaatsen.

edit:
zijn er veel voordelen om thuis een laadpaal te zetten?

Laatst bewerkt:
En denkt ge dat het display dat ze er anders in zouden geplaatst hebben van ergens anders zou komen? ;)
Veel componenten die in auto’s gebruikt worden moeten aan verschillende eisen voldoen voor temperatuur, trillingen en dergelijke. Als Tesla een display installeert en die blijken geregeld kapot te gaan na enkele jaren is het kot te klein, als iemand dat zelf installeert en het gaat kapot dan haalt ie zijn schouders op en installeert eventueel een nieuw.

Mogelijk zijn die displays gelijkaardig van kwaliteit (en mogelijk niet), maar ik vermoed dat die van AliExpress niet die testen doorgemaakt hebben. En dan bedoel ik dat ze die testen niet doen wegens te duur, niet dat ze zouden falen.

zijn er veel voordelen om thuis een laadpaal te zetten?

Lijkt me een domme vraag want is nogal evident wat het voordeel is.
Of het nodig en/of mogelijk is, is de echte vraag. Hoe dichtbij heb je een publieke paal en is die altijd vrij? Hoe gemakkelijk kan je bij jou een paal (of meestal wallbox) installeren, enz ?

Zelf zou ik nooit een EV willen als ik niet thuis kon laden. Zou er niet moeten aan denken van om de zoveel dagen een paar 100m te moeten gaan wandelen naar/van auto omdat ik die publiek moet laden. Of dat ik moet omrijden omdat ze bezet zijn. Laden op het werk verzacht dat wel, maar je gaat ook eens op verlof of uitstappen in het weekend, enz… Om nog van risico’s op vandalisme bij publiek laden te zwijgen.

Niets zo relaxed van ‘s avonds op mijn oprit de stekker in te stevenen ‘s morgens weer een volle accu te hebben.

Of het nodig en/of mogelijk is, is de echte vraag. Hoe dichtbij heb je een publieke paal en is die altijd vrij? Hoe gemakkelijk kan je bij jou een paal (of meestal wallbox) installeren, enz ?

Zelf zou ik nooit een EV willen als ik niet thuis kon laden. Zou er niet moeten aan denken van om de zoveel dagen een paar 100m te moeten gaan wandelen naar/van auto omdat ik die publiek moet laden. Of dat ik moet omrijden omdat ze bezet zijn. Laden op het werk verzacht dat wel, maar je gaat ook eens op verlof of uitstappen in het weekend, enz… Om nog van risico’s op vandalisme bij publiek laden te zwijgen.

Niets zo relaxed van ‘s avonds op mijn oprit de stekker in te stevenen ‘s morgens weer een volle accu te hebben.
En daar is dus het foute antwoord...
Als zelfstandige is een Laadpaal helemaal niet nuttig. @Chickenlal zal wel een 400v stopcontact hebben steken en kan daar dus gewoon met een kabel opladen zonder laadpaal. Het enige nut is dat er wat logica in de laadpaal kan zitten om de load beter te regelen (zorgen dat uw zekering niet springt)

Lijkt me eerder een dom antwoord.. zo begin je toch niet met een reply te formuleren?

En daar is dus het foute antwoord...
Als zelfstandige is een Laadpaal helemaal niet nuttig. @Chickenlal zal wel een 400v stopcontact hebben steken en kan daar dus gewoon met een kabel opladen zonder laadpaal. Het enige nut is dat er wat logica in de laadpaal kan zitten om de load beter te regelen (zorgen dat uw zekering niet springt)
Het nuttige is wel dat ge uw geladen electriciteit kunt factureren aan uw zaak, niet?

Terug
Bovenaan