Elektrische wagens

Geen zelfstandige.

Volgens mij heeft de auto standaard geen adaptief onderstel en kan je alleen het M adaptief onderstel kiezen als optie samen met variabele sport steering.
Ah oke, bij de iX3 is het adaptief onderstel standaard en het M-onderstel dus een extra optie.

Dat is een discussie die hier nog regelmatig gaat terugkomen he. Maar imo staat de huidige generatie EV's daar wat naast (buiten een paar uitzonderingen). Ik rij liever met een EV elke dag naar het werk zonder daar fiscaal op afgestraft te worden, en koop dan nog iets bij voor in het weekend etc, dan dat ik continu word afgestraft om uiteindelijk "saaie autostradekm's te rijden".

Mensen vergeten ook echt wel hoeveel VAA ze zouden betalen op een sportwagen.
Een gewone Carrera met geen overdreven opties komt rond de 130k€ uit.
Dat geeft een VAA van 1600€/maand. En dat is dan een "Simpele" 911 he, als ge een Targa 4S neemt, dan kom je rond 170k€ uit en 2185€/maand

Turbo S cabrio komt ge op 3342€/maand :p

Om maar een idee te geven dat "moest ik het geld hebben" écht niet over die 130k€ gaat, maar voor een groot stuk over de belastingen er rond.
(en om een idee te geven, een kale Boxster uit 2018 zou u 400€ VAA kosten)

Ik was maar aan het lachen hoor, ik ben zelf zo een overpriced consultant :lol:

Ik was maar aan het lachen hoor, ik ben zelf zo een overpriced consultant :laugh:
Jaja :D, Ik ging er nu wel van uit dat het niet al te serieus was :D
Maar als petrolhead zijnde, krijg ik die vraag wel constant momenteel. "Allé, mist ge dat nu niet, dat motorgeluid enzo"
En eerlijk, voor het gebruik dat ik momenteel heb, nee. Ik mis het feit dat ik er geen leuke baantjes mee kan gaan opzoeken etc, dat wel. Maar voor gewoon naar het werk te rijden, mis ik niks.

En eens de kleine wat groter is, zal er wel terug iets leuker bij komen :D

Jaja :D, Ik ging er nu wel van uit dat het niet al te serieus was :D
Maar als petrolhead zijnde, krijg ik die vraag wel constant momenteel. "Allé, mist ge dat nu niet, dat motorgeluid enzo"
En eerlijk, voor het gebruik dat ik momenteel heb, nee. Ik mis het feit dat ik er geen leuke baantjes mee kan gaan opzoeken etc, dat wel. Maar voor gewoon naar het werk te rijden, mis ik niks.

En eens de kleine wat groter is, zal er wel terug iets leuker bij komen :D
Motorgeluid is wel wat onzin natuurlijk. Persoonlijk voel ik weinig bij de doorsnee 3 of 4zylinder die doortrekt, laat staan normaal rijdt.
Bij een EV heb je andere geluiden, die u kunnen storen door het gebrek aan motorgeluid. Maar goed dat valt reuze mee als de isolatie goed is.

En laat ons ook een kat noemen, natuurlijk kom je niks tekort met een SUV met 258pk en 400Nm onmiddellijk vermogen tot uw beschikking. Menig petrolhead die u aanspreekt heeft waarschijnlijk maar de helft van het vermogen onder zijn voet. Een X3 20d had je ook kunnen kopen, dan had je motorgeluid. Maar dat is een schim van de wagen die je nu hebt.
En dat je geen leuke baantjes kan opzoeken is gewoon inherent verbonden aan de keuze voor een SUV natuurlijk.

Vraagje over het laden van de iX3 (of gelijk welke EV)
Ik heb al tegenstrijdige dingen gelezen en gehoord .

Volgens de dealer , elke keer bij thuiskomst insteken (dus altijd laden naar 100%), ook al heb je nog 90% batterij.

Op internet/facebook : steeds tussen 20-80% laten, nooit tot 100% tenzij je lange tochten maakt..

Wat is nu de beste manier?
staat in het boekje normaal gezien. Mijn collega heeft de mustang mach e en daar is het 90% dacht ik.
Hier id4. steeds 80% Soms kan 100% maar dan moet je die charge direct oprijden. Nooit langere tijd laten stilstaan aan 100%

Kia Ev6 testrit geboekt.. Ik heb het idee dat ik hier een van de weinige ( behalve Mulan) ben voor wie het geen bedrijfswagen is :p
Waar kan je hem al testen? In Mechelen verwachten ze hem pas half oktober.
Voor ons is het een halve bedrijfswagen 😉 bijberoep kiné dus kunnen een stukje inbrengen als onkosten. Geen bvba gewoon vrij beroep.

Dit weekend team-event gehad in de ardennen, en had wel wat range anxiety (het was 300km, dus ik wist wel dat het in principe vlot moest gaan).
Uiteindelijk thuis geraakt met nog 100km bereik, dus echt geen enkel probleem. Maar het is wel even wennen in het begin om er op te vertrouwen, je zit momenteel nog niet in de situatie "ik pak de volgende snellader wel als het niet lukt"...
Hoewel ik best schrok hoeveel snelladers je tegen komt, ik kwam op de route 4 plekken tegen met +150kW laadpalen.

Heb net mijn wagen binnen gedaan voor onderhoud en een ID3 1ST 150kW meegekregen. Dat is vlot genoeg om te rijden en er is eigenlijk plaats voldoende voor een gezin tot 2 kinderen denk ik. Maar wat een plastic fantastic interieur is dat zeg...

Zij met een iX3 in bestelling die vrezen voor uitstel - niet nodig.

Ik heb zonet de bevestiging gekregen dat de wagen donderdag mag worden opgehaald.
Eindelijk voldoende paarden voor mijn ego

Terug
Bovenaan