(Elektrisch) gereedschap topic

De DTM51ZXJ3 vergelijkt met de DTM51Z is er voor een dikke 70 euro accessoires:
  • Stofafzuigadapter Multitool 196765-1
  • TMA006 Segm.Zaagbl. Bim Ht/Met 85Mm B-21325
  • TMA009 I28 BiM H+M GZ B-21353
  • TMA010 E-Cut Zaagbl. Bim Hout 32Mm B-21369
  • TMA012 E-Cut Zaagbl. Hcs Hout 32Mm B-21381
  • TMA017 E-Cut Zaagbl. Bim Met 10Mm B-21434
  • TMA016 E-Cut Zaagbl. Bim Met 20Mm B-21428
  • TMA007 Segm.Zaagbl. Hcs Hout 85Mm B-21331
  • TMA023 Segm.Zaagbl. Hm 85Mm K30 B-21490
  • TMA024 Segm.Zaagbl. Hm 65Mm K50 B-21509
  • TMA019 Schraper Flex" Hcs 52Mm B-21456
  • TMA027 V93 SZ VL B-46202
  • Schuurvel 3-k K60 Red V. P-33261
  • Schuurvel 3-k K100 Red V. P-33283
  • Schuurvel 3-k K150 Red V. P-33308
en dan nog die plastieken bak waar ze eigenlijk veel te veel voor vragen.
Als ik al die unit prijzen optel ben ik inderdaad een domme idioot indien ik niet de set neem.

Dat is altijd de vraag natuurlijk hé, en ik ben dan wel een hoarder 😅. Nu, we moeten nog een kippenhok, tuinhuis, voortuin, achtertuin, poolhouse, serre, kast-ipv-deur etc. maken de komende jaren dus ik denk we dit wel gaan kunnen verslijten.
Dan moet je niet twijfelen. Die bladjes kosten een fortuin...

Enkele wel. En dan heb je de 2-3-4-5-voudige. Onze binnenwanden zijn allemaal OSB+gyproc, en ik heb geprobeerd, maar met enkel een klokboor lukt dat hoegenaamd niet.
Je kan ook allemaal enkelvoudige nemen, dan moet je het middenstuk niet meer uitzagen hehe.
Dan heb je wel overal horizontale afdekplaten nodig, ook bij de verticaal geplaatste :unsure:

Maar dat kan wel met een multitool, decoupeerzaag lijkt me ook mogelijk en sneller.

Je kan ook allemaal enkelvoudige nemen, dan moet je het middenstuk niet meer uitzagen hehe.
Naja en die dan allemaal recht krijgen en kabeltjes erin gefruld krijgen...
Maar dat kan wel met een multitool, decoupeerzaag lijkt me ook mogelijk en sneller.
Onze schrijnwerker raadde zonder twijfelen een multitool aan voor dit klusje. Aangezien die niet anders doet dan huizen optrekken ga ik hem volgen :)

Naja en die dan allemaal recht krijgen en kabeltjes erin gefruld krijgen...

Onze schrijnwerker raadde zonder twijfelen een multitool aan voor dit klusje. Aangezien die niet anders doet dan huizen optrekken ga ik hem volgen :)
Ik heb er geen ervaring mee maar zou een reciprozaag ook niet werken? Ik vermoed sowieso de snelste manier.

Dan heb je wel overal horizontale afdekplaten nodig, ook bij de verticaal geplaatste :unsure:
Heuh? Ik kan mij niet inbeelden dat je 2 enkele boven of naast elkaar plaatst. Je gebruikt toch tweevoudige of 3voudige...
Ja wipper gaat ook wel. Gewoon maken dat je blad niet te lang is en niet tegen de osb van de andere kant kletst...
Ik heb er geen ervaring mee maar zou een reciprozaag ook niet werken? Ik vermoed sowieso de snelste manier.
Een recirpro is echt brutus-style. Dat is goed om buizen door te zagen. Je wil toch dat die inbouwdoos mooi aansluiten. Met een recipro dat klein stukje tussen twee boorgaten wegzagen is nogal overkill...

Perfect doenbaar. Voordeel is dat je niet meer moet afzagen.
De enkele potjes zijn ook goedkoper dan de dubbele per sokkel.

Maar ik ga me toch het gemak geven om een afgerond rechthoekig ding te levellen ipv twee of meer afzonderlijke gaten perfect horizontaal naast elkaar te maken overal.

De enkele potjes zijn ook goedkoper dan de dubbele per sokkel.

Maar ik ga me toch het gemak geven om een afgerond rechthoekig ding te levellen ipv twee of meer afzonderlijke gaten perfect horizontaal naast elkaar te maken overal.
Voor een dubbele, triple of 4 dubbbele pot boor je toch ook eerst de nodige gaten met diameter 68 en daarna zaag je de stukjes weg? Of hoe is jouw manier (oprechte interesse)?

Voor een dubbele, triple of 4 dubbbele pot boor je toch ook eerst de nodige gaten met diameter 68 en daarna zaag je de stukjes weg? Of hoe is jouw manier (oprechte interesse)?
Inderdaad, maar dan zijn alle sokkels wel automatisch uitgelijnd, en moet je enkel het geheel levellen en niet de potjes apart. Ik moet er nog aan beginnen, aangezien ik de eerste driedubbele die ik probeerde er niet inkreeg omdat ik niets had om de stukjes weg te zagen 😅.

Inderdaad, maar dan zijn alle sokkels wel automatisch uitgelijnd, en moet je enkel het geheel levellen en niet de potjes apart. Ik moet er nog aan beginnen, aangezien ik de eerste driedubbele die ik probeerde er niet inkreeg omdat ik niets had om de stukjes weg te zagen 😅.
Ja dat klopt wel.
De enkele potten zet ik recht op 'het oog' en nadien gewoon met kleine waterpas het eerste stopcontact recht zetten, de rest is dan automatisch recht. Ieder z'n werkwijze, heb zelf nog niet vaak een meervoudige pot gebruikt. Zal gewoonte zijn zeker :biglaugh:

OSB uitzagen met een schrobzaag is in elk geval een hel, die multitool zal goed van pas komen!

Iemand ervaring met een scheppag Basa 1 of soortgelijk?
Wens een bandzaagmachine aan te kopen voor sporadisch gebruik.

Zou deze voldoen?
Is maar puur voor wat klein hobbywerk
Aar wil ook geen rommel kopen waar.ik door gefrustreerd raakt.

Ik heb ook al ineens het volgende werkje voor de multitool: hoekjes uit laminaat snijden alsook de plinten afkorten.

Multitool. De beste aankoop die ik ooit gedaan heb van gereedschap.

Ik had eerst een Dremel gekocht. Grootste miskoop. Binnen de kortste keer was die motor verbrand.

Die Powerplus is te doen voor vijzen of licht boren in hout, maar zwaardere dingen gaat ge daar niet mee kunnen doen, vrees ik.

Ik zou zelf naar zoiets kijken dan: https://www.toolmax.nl/makita-ddf453syx5-boor-schroefmachine-18v-1-5ah-li-ion-in-doos-2.html
(Snelle opzoeking op 1 site, mogelijks zijn er betere alternatieven)

Zal beter zijn van kwaliteit en Makita heeft een enorm assortiment waarvoor de batterij ook gebruikt kan worden.
Deze heeft geen klopfunctie, die powerplus wel. En die powerplus heeft meer koppel dan deze.
Ik heb hier alleen Makita toestellen maar voor €100 iets allround kijk je beter naar de goedkopere merken imo.

Ik ben op zoek naar een nieuwe grasmaaier. Iemand ervaring met accu grasmaaiers? Zou voor +- 10 are zijn. Gewoon wat extra batterijen kopen? Of toch gewoon nog een op benzine?

Terug
Bovenaan