Hallo hier,
Ik heb even een stomme/belachelijke vraag aangezien het onmogelijk is om hier juist op te antwoorden maar zitten even met ons handen in het haar.
Het zit zo, we hebben recent een woning gekocht met een niet-conform elektriciteitsverslag. We waren verliefd op de woning en volgens de makelaar zou het max 5.000 euro kosten om het conform te maken. We hebben dit bedrag voor ons budget verdubbeld om voorzichtig te zijn (dachten we).
Vandaag is er een elektricien langs geweest en die schatte de kosten zeer hoog in. Het is een huis van 1920 maar door heen de jaren netjes gerenoveerd (oppervlakkig, dus geen elektriciteitswerken). Veel van de kabels gaan nog stoffen kabels zijn en er is geen aarding in de badkamer en keuken.
De elektricien vertelde ons dat om dit aan te pakken een totaal renovatie nodig is (pleisterwerk, vloeren uitbreken en opnieuw leggen, …). Ik wou hier eens horen als er iemand daar ervaring mee heeft. Aangezien de woning al gerenoveerd is, zou het stom zijn om dit helemaal opnieuw te doen. Zijn inschatting qua budget was ook niet mis (ongeveer 70.000 euro).
Ik lees op het internet nog verhalen van mensen die dit hebben laten doen (incl. slijpen en herpleisteren) maar daar zie ik altijd bedragen van max 15.000 euro.
Kan er iemand ons wat advies geven of eigen ervaring delen?