Elektriciteitstopic

Iemand ervaring met "mi-boxer" (volgens google vroeger ook bekend als "mi-light")?

Vandaag langs een verlichtingswinkel geweest (NN Light) voor een lichtplan te laten maken.
Hier waren ze precies fan van "mi-boxer" als alternatief voor domotica en/of phillips hue.

Als ik het juist begrijp is dit een (chinese) goeikoper alternatief voor phillips hue?
Maar ik lees op tweakers (wel uit 2019) dingen als "bestellen op aliexpress" en "chinese cloud".

Het concept sprak me wel aan, maar valt dit te vertrouwen om een totaal renovatie, waarbij ik alle bedrading/verlichting/stopcontacten ga vervangen uit te rusten met die "mi-boxer"?

Als je draden gaat vervangen, ga dan voor domotica of afstandsschakelaars. Ga niet met brakke draadloze oplossingen werken...
 
Situatie: renovatie met eltako, een deel van de verlichting is dimbaar en deel met de impulsschakelaars van eltako + centraal aan/uit. Voor de tuin veranderen de mensen van gedacht en willen ze nu een soort klokgestuurde verlichting, maar ook nog apart kunnen aansteken of uitdoen. Welk moduletje gebruik ik best? In cebeo lag er niet meteen iets in het rek. Ze hebben ook een ledstrip die ze willen dimmen en van kleur doen veranderen, dit mag eventueel via een afstandsbediening.
 
Situatie: renovatie met eltako, een deel van de verlichting is dimbaar en deel met de impulsschakelaars van eltako + centraal aan/uit. Voor de tuin veranderen de mensen van gedacht en willen ze nu een soort klokgestuurde verlichting, maar ook nog apart kunnen aansteken of uitdoen. Welk moduletje gebruik ik best? In cebeo lag er niet meteen iets in het rek. Ze hebben ook een ledstrip die ze willen dimmen en van kleur doen veranderen, dit mag eventueel via een afstandsbediening.
Eltako S2U12DDX-UC
Voor de led strip eventueel werken met Shelly, ofwel gewoon een RGB controller gebruiken.
 
Wij hebben met de hevige regen vandaag problemen gehad met de dakgoot, waardoor er door een lamp in het plafond water naar binnen liep. Uiteindelijk het probleem opgelost, elektriciteit afgezet, en alles rond de lamp droog gemaakt. Wanneer zouden we de lamp terug kunnen gebruiken?
 
Is er hier iemand die mij een Type B differentieel met de volgende specs kan verkopen?
40A, 300mA, 4polig, type B, Testknop werkt op 3x230V & last but not least met de vermelding "3000 A, 22,5 kA²s".
Die krengen zijn zooo specifiek dat er niet veel aanbod is.
 
Ben bezig met mijn eendraadschema
elektrieker zei dat je ook symbolen moet toevoegen van klimaat (verwarmd, niet verwarmd) van uw ruimte (blokjes of zoiets)
waar kan ik de symbolen hiervan terugvinden?

alvast dank
md
 
elektrische keuring gehad
jonge keurder heeft enkel naar de kasten gekeken, is het huis zelf niet binnengeweest.
erdoor.
klimaat per ruimte inderdaad niet nodig
 
Een installatie met een aantal eltako's, 3dimmers eud 12d -ucc
, 3 teleruptors esz 12-200uc en 1klok S2U12DDX-UC .

Ik gebruik als stuurspanning de eltako 15wnt 24v dc module , op aanraden van cebeo, na enige tijd reageerden de modules niet meer op de drukknoppen, ik heb alles uitgemeten en de 24 volt was nog aanwezig. Nadien heb ik een test gedaan met gewoon 230 volt stuurspanning en de modules reageerden terug, voeding defect?
 
Of 1 kapotte schakelaar die jouw 24v naar ,0 trekt.

Zo iets is heel moeilijk van enkel tekstuele uitleg 😅
Het probleem is begonnen met de laatste module, nl die schakelklok. Nochtans is die ook te sturen met UC van 8-256 volt. Op het laatste van de dag terug naar de beginsituatie gegaan en enkel de 3 dimmers aangesloten, ik meet 24 v op de drukknoppen, dus dat is goed, maar toch reageren de dimmers er niet meer op, wat voordien perfect werkte. Ik heb de dag afgesloten met een ultieme 230V stuurspanning test en de dimmers reageren terug op de drukknoppen.
Ik zie wel anderen meestal een snt voeding gebruiken en niet de wnt voeding. Misschien beter kijken voor een Meanwell voeding van 60W ofzo
 
Ik zou de voedingen van eltako in het algemeen gewoon niet aanraden. Ook in het begin paar keer gebruikt maar die gingen er rap door. Ben fan van eltako hun materiaal, maar geen voedingen. Raar dat Cebeo die aanraadt.

Nu enkel nog voedingen van Schneider.
 
Terug
Bovenaan